צפו בד"ר אריק זרצקי, משוחח עם ד"ר אולגה רז – בתוכנית "מהיום דיאטה" בערוץ 10 – על טיפולים בעור הפנים לאחר ירידה במשקל:

ירידה במשקל היא חלום של נשים רבות וגברים רבים, והיא מומלצת גם בהיבט הבריאותי עבור מי שסובלים מעודף משקל, בין אם קל ובפרט אם כבד. יחד עם זאת, להשלת קילוגרמים רבים ישנו גם מחיר פחות נעים – אובדן נפח באזורים שונים בפנים, עודפי עור בפנים ובפרט באזור הלסת והצוואר ובאופן כללי מראה הפנים לעתים אינו מחמיא למרות שבאופן כללי תוצאות ההרזיה כן מחמיאות לאדם.

הבשורות הטובות הן שכיום ישנם פתרונות אפקטיביים מאוד להעלמת רקמות עור עודפות ומיותרות, מילוי שקעים ועוד דרכים לשיפור מראה הפנים.

הרזיה קלה – הזרקת חומרי מילוי

הרזיה בהיקף מצומצם יחסית של כמה קילוגרמים יוצרת נפילה של נפחים בפנים, גם בגלל שיש פחות תאי שומן ושכבות שומן וגם בגלל שהעור הופך דק יותר.

בהתאם, גם אם הירידה במשקל הייתה בהיקף מוגבל, עדיין הדבר ניכר בעור הפנים. הטיפול המומלץ הינו הזרקת חומצה היאלרונית שמחזירה נפח לאזורים בפנים שבהם הוא חסר, ובכך מחזירה לפנים את החיוניות והרעננות. תוצאות הזרקת חומצה היאלרונית מחזיקות מעמד כשנה.

הרזיה משמעותית יותר – מיני מתיחה

הרזיה משמעותית יותר מובילה לעודפי עור באזור הסנטר והצוואר, שכן תאי השומן שהיו באזורים אלה נעלמו, וכעת ישנן רקמות עור מיותרות ובעלות מראה מידלדל ולא מחמיא.

במקרים אלה הדרך המומלצת לשפר את מראה הפנים היא ניתוח מיני מתיחה – ניתוח פשוט יחסית שכרוך בצלקת קצרה ומוביל למראה טבעי ומחמיא שמחזיק מעמד שנים רבות.

במסגרת מיני מתיחת פנים מתמקד הכירורג הפלסטי כאמור בצוואר ובסנטר ולרוב אין צורך לטפל בשליש העליון של הפנים.

הרזיה מסיבית – מתיחת פנים מלאה

הרזיה מסיבית, כלומר ירידה במשקל של כמה עשרות קילוגרמים, מובילה לעודפי עור באזורים רבים של הפנים ולא רק בצוואר ובסנטר. בין השאר ישנן רקמות עור עודפות בעפעפיים וגם באזור הגבות ניתן לראות את ההשלכות הפחות מחמיאות של הירידה המסיבית במשקל.

במקרים אלה נדרש פתרון כולל לכל אזורי הפנים, והדרך הטובה ביותר היא מתיחת פנים מלאה – הליך כירורגי שבמסגרתו מתבצעת למעשה הרמת פנים. המתיחה מתבצעת דרך השכבות העמוקות של העור ולמעשה מורמים השרירים הרלוונטיים כך שהפנים מקבלות שוב מראה מהודק ומוצק, ובהתאם גם טבעי ומחמיא.

חשוב להדגיש שמדובר בניתוח לכל דבר, שאורך כשעתיים וחצי עד שלוש וכרוך גם באשפוז ללילה אחד. יחד עם זאת השיפור באיכות החיים הינו דרמטי ומשלים למעשה את השינוי המשמעותי לטובה שחוללה הירידה במשקל.

הזרקת שומן עצמי

פתרון נוסף של הרפואה האסתטית לשיפור מראה הפנים בעקבות ירידה במשקל הוא הזרקת שומן עצמי.

הזרקת שומן עצמי מתאימה למשל למילוי שקעים מתחת לעיניים או לאזור שבין השפתיים ללחיים, וגם היא תורמת להיווצרות מראה פחות עייף ומובס ולהחזרת המלאות ואיתה גם החיוניות והרעננות למרכז הפנים.

המלצות כלליות

בכל מקרה חשוב להגיע אל כירורג פלסטי מנוסה, שידע להתאים את הטיפולים האופטימליים לאדם, וכמובן שכדאי לעשות זאת רק לאחר שהושלם תהליך ההרזיה והאדם מתייצב במשקל החדש.

עוד מומלץ להקפיד על שתיית מים מרובה במהלך ירידה במשקל – הן לטובת עור הפנים והן לטובת הבריאות באופן כללי – וכמובן שגם לאחר הזרקת חומרי מילוי או ניתוח מתיחת פנים כזה או אחר עצה זו תקפה.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
ניתוח מתיחת פנים
הזרקת חומרי מילוי
ניתוח הרמת פנים