דוגמנית לאחר הגדלת חזה מתחת לשריר

הקטנת חזה היא אמנם ניתוח פופולרי פחות מהגדלת חזה, אולם מספר גדל והולך של נשים מבקשות לעבור אותו – הן מסיבות אסתטיות והן מסיבות רפואיות (חזה גדול במיוחד עלול להוביל לכאבי גב קשים, עקמת בעמוד השדרה, פטרת מתחת לשד ועוד).

אישה שבוחרת לעבור אותו זוכה לשיפור משמעותי באיכות החיים – אולם בדרך עליה לעבור תהליך החלמה הכרחי.

האם נדרש אשפוז לאחר הקטנת חזה?

ניתוח הקטנת חזה מתבצע בהרדמה כללית ואורכו כ-3 שעות. לאחר הניתוח מומלץ להישאר באשפוז ללילה אחד. לא בכל המקרים האשפוז הינו חובה, אולם ליתר ביטחון ועל מנת לאפשר לצוות הרפואי השגחה מלאה וצמודה על המנותחת כדאי כן לעשות זאת.

האם ישנם כאבים בעקבות הניתוח?

ביומיים שלושה הראשונים שלאחר ניתוח הקטנת החזה ייתכנו כאבים – ברוב המקרים מדובר בכאבים קלים, והם מופיעים רק תוך כדי תנועה או למשל כשהמנותחת משתעלת. במידת הצורך, ובהמלצת הרופא, ניתן להיעזר במשככי כאבים. כאבים חזקים או תכופים מחייבים התייעצות מידיית עם הרופא.

לאחר הקטנת חזה תיתכן גם היעדר תחושה בפטמה, אולם גם תופעה זו תחלוף מאליה ברוב רובם של המקרים תוך זמן לא רב.

חזרה לשגרה

מומלץ לכל מי שעוברת הקטנת חזה לפרגן לעצמה כשבוע מנוחה וחופשה מהעבודה וממטלות היומיום, ובמידת הצורך אף להאריך את פרק הזמן שבו הגוף מתאושש מהניתוח ביום או יומיים נוספים. בכל מקרה חשוב להיות קשובים לגוף.

במהלך שבוע זה חשוב להקפיד לא להרים את הידיים אל מעבר לגובה הראש, להימנע מקיום יחסי מין וכן רצוי לא לנהוג.

יחד עם זאת מומלץ בחום לא לשכב במיטה כל הזמן אלא להסתובב, וזאת על מנת שלא ייווצרו קרישי דם בוורידי הרגליים.

לאחר הניתוח יש להשתמש בחזיית ספורט לתקופה של חודש.

מאמצים פיזיים משמעותיים יותר (ובפרט הרמת דברים כבדים) ופעילות ספורטיבית מאומצת מותרים אם חלף חודש ממועד הניתוח.

המראה החדש

הנפיחות סביב השדיים נעלמת בהדרגה וברוב המקרים תוך 6-7 שבועות לא יישאר לה כל זכר. גם הצלקות משתפרות ככל שעובר הזמן ומגיעות למראה הסופי לאחר כשנה.

המראה החדש של השדיים בעקבות ניתוח הקטנת חזה מתקבל לאחר כחצי שנה. מומלץ לתמוך בהם עם חזייה איכותית במיוחד על מנת לשמר את הישגי הניתוח.

לניתוח להקטנת חזה אחוזי שביעות רצון מהגבוהים ביותר בכירורגיה פלסטית כיוון שבנוסף לשיפור האסתטי יש שיפור ענק באיכות החיים.