ד"ר אריק זרצקי מתארח בתכנית "מהיום דיאטה" של אולגה רז וחלי ממן, מסביר על הקפאת שומן: 

אנחנו חיים בעידן שבו מראה חטוב הוא משאת נפשם של נשים וגברים רבים, ובהתאם ישנן שלל שיטות לעיצוב הגוף. הקפאת שומן היא הדבר הבא בתחום זה, ובעצם כבר הדבר הנוכחי, שכן לא מעט מטופלים ומטופלות כבר נהנו ונהנים מהדרך המושלמת לחיטוב הגוף.

הקפאת שומן, שיטה שלעתים נקראת גם המסת שומן בקור, מסובבת על טכנולוגיה אשר נקראת קריוליפוליזיס (Cryolipolysis) ועל כך שתאי שומן רגישים יותר לקור ביחס לתאים אחרים בגוף.

כיצד מתבצעת הקפאת שומן?

הקפאת שומן מבוססת כאמור על העובדה שתאי שומן אינם עמידים לקור כמו תאים אחרים בגוף האדם. בהתאם כל מה שצריך לעשות כדי להיפטר מתאי השומן המיותרים באזור מסוים הוא לקרר את אותו אזור לטמפרטורה המדויקת שממיסהה את השומן אבל לא מזיקה לעור או לרקמות אחרות. הטמפרטורה היא 8- (8 מעלות מתחת לאפס), וחשוב לבצע את הטיפול באמצעות מכשיר איכותי שעומד בכל התקנים וקיבל את כל האישורים – כמו ה-Cooltech.

טיפול בשיטה זו נמשך כ-70 דקות, ומאחר שהטמפרטורה הנ"ל, מינוס 8 מעלות, לא מזיקה לתאים שאינם תאי שומן, המטופלים לא מרגישים כאב אלא לכל היותר אי נוחות קלה בהתחלה אם כי עד מהרה מסתגלים לטמפרטורה באותו אזור שממנו רוצים לסלק את השומן המיותר.

באילו אזורים ניתן להעלים שומן מיותר בשיטה חדשנית זו?

באופן עקרוני ניתן להמיס תאי שומן כמעט בכל אזור בגוף. האזורים המבוקשים ביותר לטיפול המסת שומן בקור הם המותניים, הבטן, הירכיים (ובעיקר החלק הפנימי שלהן) וגם הזרועות.

חשוב להדגיש שטיפול זה מתאים למקרים שבהם יש עודפי שומן ולא רקמות עור עודפות – כשהבעיה שמציקה לאדם היא עודפי עור ההליך המתאים הוא מתיחה (מתיחת בטן, מתיחת זרועות וכו').

מתי אפשר לחזור לשגרה אחרי המסת שומן בקור?

אחד היתרונות המשמעותיים של הקפאת שומן הוא קלות הטיפול – כאמור תוך כדי קירור האזור מרגישים אי נוחות קלה לכל היותר, ולמעשה אפשר לנצל את זמן הטיפול, כ-70 דקות, לקריאת ספר או עיתון, לצפייה בטלוויזיה, למשחק בסמארטפון או למחשבות אודות המראה החטוב המצפה לכם.

מאחר שבניגוד לשאיבת שומן, אין צורך בהרדמה ולמעשה לא מתבצע כלל הליך כירורגי פולשני, החזרה לפעילות הינה מידית בתום הטיפול.

אגב, העובדה שאין צורך בניתוח הופכת את הטיפול לאטרקטיבי גם עבור גברים שבמקרים רבים חוששים מפני הליך כירורגי.

מתי באות לידי ביטוי התוצאות?

חשוב לציין שהתוצאות אינן נראות לעין מיד בתום הטיפול, וזאת מ-2 סיבות: ראשית, הקפאת שומן מובילה לנפיחות קלה, שחולפת מעצמה תוך מספר ימים, ושנית, תאי השומן שקפאו לא מסולקים מהגוף במהלך הטיפול אלא מופרשים ממנו החוצה באופן טבעי ע"י מערכת הלימפה של הגוף.

תוך כשבועיים עד חודש-חודש וחצי מתחילים לראות שיפור באזור המטופל, ולאחר כ-3 חודשים התוצאות המלאות באות לידי ביטוי – וכמעט תמיד מדובר בתוצאות מרהיבות עין.

האם נדרש יותר מטיפול אחד כדי לחטב את הגוף?

בכל אזור ניתן להסתפק בטיפול הקפאת שומן אחד בלבד, שכאמור מוביל לתוצאות מדהימות (במידת הצורך תוכלו לעבור עוד טיפול לחיזוק האימפקט אחרי כ-3 חודשים). אם רוצים לחטב מספר אזורים, אפשר לעבור את הטיפול מספר פעמים בהתאם להיקף השינוי המבוקש.