בכתבה מופיע גם פיליפ ואזנה – התוכנית שודרה בתאריך 27/1/2016

רוב בני האדם רוצים להיראות "צעירים לגילם" או לכל הפחות לצמצם את הפער בין האופן שבו הם תופשים את עצמם לבין המראה החיצוני שמשתנה עם השנים ולאו דווקא לטובה. גם לשינויים טכנולוגיים ותרבותיים חלק בהתעצמות הרצון לשמר את הנעורים – התיעוד האינטנסיבי ואינספור הצילומים של כמעט כל אחד ואחת מאיתנו מדגישים את הקמטים שמתווספים ומעמיקים, את הרקמות שהתרופפו עם הזמן וכעת מקנות לנו מראה עגום ולפעמים אף לא בריא לגמרי, את האזורים השקועים בפנים ועוד.

עוד מגמה בולטת בימינו היא שאצל יותר ויותר נשים, וגם גברים, מתחיל המאבק בסימני הגיל בגיל צעיר יותר ובשלב שבו קל יותר להאט את ההזדקנות ולשמר את המראה החיוני והמרשים יותר.

הבשורות הטובות הן שכיום ישנו מגוון רחב של פתרונות לשמירה על מראה צעיר ובפרט כשהמטרה היא הצערת פנים, שמטבען מושכות חלק ניכר מתשומת לב, הן שלנו והן מצד הסביבה – כל זאת ללא צורך בניתוח. האופציה הנפוצה ביותר היא זריקות בוטוקס, ודרך אפקטיבית נוספת לטשטוש סימני הגיל ולקבלת מחמאות אודות המראה שלנו היא הזרקת חומרי מילוי לפנים.

טיפול בוטוקס – רק אצל רופא מנוסה

הטיפול הנפוץ ביותר להצערת פנים הוא כאמור הזרקת בוטוקס. הבוטוקס, ששמו המדעי הוא בוטולינום טוקסין, מספק מענה מוצלח לאחד הסימנים המובהקים של הגיל – קמטי הבעה.

קמטי הבעה נחרצים בעור השליש העליון של הפנים, כלומר במצח, בין הגבות ובצידי העיניים. הנוכחות שלהם משמעותית וכך גם ההשפעה שלהם על המראה הכללי שלנו, ומאחר שטיפול בבוטוקס הוא מהיר, פשוט, נטול כאב ובעיקר אפקטיבי מאוד הרי שאין שום סיבה להישאר עם הקמטים המבגרים.

הזרקת בוטוקס הינה טיפול בטוח לחלוטין, ובניגוד לעבר לא מייצרת מראה קפוא או מאולץ אלא חזות טבעית ונעימה להפליא – בתנאי שמי שמבצע את ההזרקה הוא רופא ורצוי מאוד שזה יהיה כירורג פלסטי בעל ניסיון נרחב בתחום האסתטי. הסיבה לכך פשוטה: אמנם הטיפול קל, נפוץ מאוד ואינו פוגע בשגרת היומיום, אבל בכל זאת מדובר בהליך רפואי לכל דבר וגם החוק בארץ מתיר רק לרופאים לבצע אותו. בנוסף, נדרשת הבנה אסתטית מעמיקה כדי לבחור באופן מדויק את הנקודות אליהן יוזרק החומר וכן את המינונים שייצרו את השינוי המבוקש מבלי לפגוע במראה (לדוגמה, הזרקת בוטוקס לא מדויקת לבעלת גבות נמוכות עלולה להוביל לצניחתן עוד יותר, ועל כן להוביל דווקא למראה מבוגר יותר).

בפרט מומלץ בחום לא להגזים במינונים של החומר העוצמתי, שמנטרל פעילות יתר של שרירים בשליש העליון של הפנים ובדרך זו מטשטש את קמטי ההבעה ומחזיר את המראה החלק יותר והצעיר יותר לפנים. החזרה לשגרה אחרי טיפול בוטוקס מידית, התוצאות באות לידי ביטוי לאחר מספר ימים ומחזיקות מעמד בין 4 ל-66 חודשים.

הזרקת חומרי מילוי לפנים

הזרקת חומרי מילוי לפנים, ובפרט חומצה היאלרונית, יכולה להוות טיפול הצערת פנים משלים לזריקות הבוטוקס וגם לעמוד בפני עצמה.

טיפול הזרקת חומצה היאלרונית מאפשר מילוי לחיים שקועות ובדרך זו להשיב נפח שאבד למרכז הפנים, וכן את החלקת הקמטים הנזולביאליים (אלה שבין השפתיים לבין הלחיים ובין הזוויות של הפה לזוויות של האף). שיפור נוסף שניתן לקבל בזכות החומצה ההיאלרונית – אגב, חומר שהגוף מייצר אותו באופן טבעי אולם בכמות הולכת ופוחתת ככל שאנחנו מתבגרים – הוא שיפור המרקם ומיצוק עור הפנים.

גם במסגרת טיפולים אלה חשוב מאוד להקפיד על מינונים נכונים ולא מופרזים, כך שלמשל תימנע התופעה של לחיים נפוחות יתר על המידה במקום המראה מלא החיוניות ושמחת החיים המושג בזכות טיפול מקצועי.