ציור הדמיה של איש לפני ואחרי ניתוח הצמדת אוזניים

האוזניים שלנו הם חלק מהמראה הכללי של הפנים וכאשר האוזניים בולטות בצורה חריגה הדבר פוגע באסתטיות של המראה שלנו. ניתוח הצמדת אוזניים יכול לפתור את הבעיה בקלות ובמהירות.

המראה שלנו הוא אחד הדברים החשובים ביותר עבורנו. לא סת רבים טרודים באיך הם ניראים מדי יום, אם מבחינת עיצוב הגבות, הזקן, השפם, איפור כזה ואחר וכמובן המבנה הטיבעי של כל אחד ואחת. אוזניים בולטות שאינן צמודות לראשנו פוגעות במראה האסתטי שלנו ועבור רבים מדובר בתחושה לא נעימה וניסיונות הסתר הבאמצעות השיער ודרכים אחרות.

ניתוח אסתטי פשוט יחסית של הצמדת אוזניים יכול לסדר את הבעיה ולשפר את המראה שלך בקלות ובמהירות.

מהי הצמדת אוזניים?

ניתוח הצמדת אוזניים נועד להצמיד את האוזניים אל הראש כך שהן לא יהיו בולטות יתר על המידה ובצורה שפוגעת באסתטיקה הכללית של מראה הפנים. הניתוח הינו אסתטי וחיצוני בלבד ואינו קשור למערכת השמיעה או מסכן אותה.

הניתוח נחשב פשוט יחסית לניתוחים פלסטיים אחרים והוא אפשרי מגיל 6 והלאה, הגיל בו האוזן מגיעה לשלמות וסחוס האוזן במרבית המיקרים מפותח לחלוטין.

כיצד מתחילים בתהליך?

ראשית יש לקבוע פגישה עם רופא פלסטי המנוסה בהצמדת אוזניים. מקבלים מידע ראשוני על ההליך כולו ונערכת בדיקת סימטריה וגודל של האוזניים. לאחר שיש את כל הנתונים יוצאו אפשרויות טיפול ותיאום ציפיות מהניתוח. כעת כל שנותר הוא לערוך מספר בדיקות דם בסיסיות לראות כי אין בעיה רפואית כלשהי שתימנע את הטיפול ואפשר לצאת לדרך.

למי מתאים ניתוח להצמדת אוזניים?

כ-5% מהאוכלוסייה סובלים ועלולים להיות מוטרדים מאוזניים בולטות. ילדים ובני נוער בילדים חשופים יותר לחששות וללחץ חברתי עקב המראה החיצוני שלהם. זו גם אחת הסיבות שמי שבעיקר מתאים לניתוח להצמדת אוזניים הם ילדים וילדות אשר הגיעו לגיל 5-6. בגיל זה הסחוס והאוזן מפותחים לחלוטין וגם האוזן עצמה מגיעה בדרך כלל לגודלה המקורי ולכן, אין מניעה לבצע את הניתוח כבר בשלב זה.

חשוב לציין שגם בגיל מאוחר יותר ניתן לבצע את הניתוח להצמדת אוזניים, הניתוח מתאים אם כן לכל מי שמרגיש צורך ורוצה בו, ובתנאי שמצבו הבריאותי תקין והרופא המנתח ערך את הבדיקות המקדימות כנדרש.

למה בכלל כדאי לעבור ניתוח להצמדת אוזניים?

ניתן לחשוב שניתוח זה יכול להיות מיותר ואין צורך לתת לילדים לעבור ניתוחים מיותרים בשלב זה של חייהם. אך האמת היא אחרת ואת זה תוכלו לוודא עם אותם ילדים (והוריהם), אשר סובלו מאוזניים בולטות שעברו את הניתוח.

כאשר הניתוח מבוצע על ידי פלסטיקאי מומחה ובעל ניסיון רב כדוגמת ד"ר אריק זרצקי, הסיכויים לסכנה בניתוח פוחתים משמעותית והתוצאות – יכולות לשנות את חייהם של אותם ילדים ולמנוע מהם לעבור הצקות והקנטות, לא פחות מכך.

אילו הכנות כדאי לעשות טרם הניתוח?

מכיוון שבדרך כלל בניתוח זה מדובר בילדים שסביר להניח שזה גם הניתוח הראשון בחייהם, חשוב להיפגש עם הרופא המנתח במרפאה, כמובן בליווי הוריו של הילד.

במהלך הפגישה ד"ר זרצקי והצוות המנוסה שסובב אותו, יוכלו להסביר לילד ולהוריו את ההליכים המדויקים, לברר את מצבו הבריאותי של המיועד לניתוח, לאבחן את הסיבה לבליטת האוזניים ולערוך בדיקת סימטריה בין האוזניים.

מה כולל הניתוח להצמדת אוזניים וכמה זמן הוא נמשך?

הניתוח להצמדת אוזניים נמשך בדרך כלל בין שעה לשעתיים, בהתאם למורכבות הניתוח והוא נעשה תחת הרדמה מלאה. במקרים מסוימים של אנשים מבוגרים יותר הרופא יסתפק בהרדמה מקומית או טשטוש בלבד.

בניתוח עצמו המנתח מבצע חתך במקום נסתר באוזן (על מנת למנוע צלקת בולטת) ומסיר עודפים מהסחוס ומהעור על פי הצורך מהאוזניים. לאחר מכן תופרים את החתך וחובשים את האוזניים, לעיתים עם סרט הצמדה שישמור על האזור ולפעמים בלי.

מהי תקופת ההחלמה מהניתוח?

בימים הראשונים שלאחר הניתוח ייתכנו שטפי דם ובצקות באזור, המלוות במעט כאבים. חשוב להימנע בשבועיים הראשונים שלאחר הניתוח ובמידת האפשר, ממאמצים גופניים משמעותיים ובימים הראשונים גם משכיבה על האוזניים.

לרוב יש צורך לחבוש סרט סביב האוזניים על מנת לשמור על המקום. ניתן להשתמש בסרט הזעה כמו של ספורטאים או בכל חבישה אחרת. עדיף להימנע מחפיפת הראש עד לאחר הסרת החבישה באופן סופי. לאחר כשבוע ימים, ניתן יהיה כבר לחזור לשגרה בהדרגה באופן מלא.

מה הם היתרונות בניתוח להצמדת אוזניים?

יש לא מעט יתרונות בניתוח להצמדת אוזניים אך מעל הכל, חשוב להבין שהוא ניתוח יעיל, פשוט וכזה שפותר את בליטת האוזניים באופן כמעט מלא. היום כבר אין צורך לסבול מפגמים אסתטיים שכאלה, בטח לא שמדובר בילדים שעלולים לסבול מכך הרבה יותר מאיתנו, המבוגרים. בנוסף, יתרון גדול של הניתוח הוא בכך שהוא לא משאיר צלקות וסימנים כלל, מכיוון שהחתך נעשה בצורה מוסתרת בחלק שאינו נראה לעין, התוצאה המתקבלת היא של מראה טבעי ואוזניים פרופורציונליות וסימטריות.

על מנת להגיע לתוצאות הרצויות ולהישאר רגועים לפני, תוך כדי וכמובן אחרי – כדאי מאוד לבחור ברופא מנתח שיהיה בעל ניסיון רב בתחומו. ד"ר אריק זרצקי הינו פלסטיקאי מומחה, מנהל יחידת מיקרוכירורגיה בבית חולים איכילוב ובעל רשת מרפאות פרטיות לניתוחים וטיפולים אסתטיים.

אולי יעניין אותך גם