הרמת חזה היא לא ניתוח מסובך או מסוכן במיוחד, ובפרט לא אם היא מתבצעת ע"י כירורג פלסטי מיומן ומנוסה, אולם בדומה לכל הליך רפואי שהוא ייתכנו סיבוכים ותופעות לוואי – וחשוב להיות מודעים גם לכך.

צלקות

כבכל ניתוח, גם לאחר הרמת חזה ישנן צלקות שהרי כדי להזקיף את השדיים על הרופא המנתח לבצע חתך סביב העטרה, יורד לפי מטה (צורת סוכריה) ולעיתים משולב עם חתך בכפל התת שדי (צורת עוגן).

ברוב המקרים הצלקות משתפרות בהדרגה עד שהן הופכות לסימנים קלושים בלבד ואף בלתי נראים (אלא אם כן מתבוננים ממש מקרוב), אך ישנם גם מקרים בהם נותרות צלקות כהות או בולטות. החלמה איטית של צלקות מחייבת פנייה לרופא שביצע את הניתוח.

אובדן תחושה

אובדן תחושה באחת הפטמות או שתיהן מהווה אף היא תופעת לוואי נפוצה יחסית בעקבות ניתוח הרמת חזה .

לעתים אובדן התחושה הינו חלקי ולפעמים מלא. בחלק מהמקרים הוא זמני ובסופו של דבר חוזרת המנותחת ליהנות מתחושה באזור רגיש זה.

אהסימטריה

מאחר שאין דרך לדעת בוודאות כיצד הגוף יתנהג לאחר הניתוח, הרי שבמקרים מסוימים (מועטים מאוד) תיתכן א-סימטריה בין השדיים לאחר הרמת חזה.

ברוב רובם של מקרים אלה מדובר בא-סימטריה קלה שאינה פוגמת ביופיו של האזור לאחר הניתוח. גם באופן טבעי, ללא ניתוח, החזה אינו סימטרי. במקרים חריגים במיוחד תידרש התערבות רפואית לתיקון המצב.

דימום או זיהום

דימום או זיהום הם תופעות לוואי בעקבות כל ניתוח, וכך גם לאחר הרמת חזה. אם הדימום מסיבי או מתמשך, חובה לפנות לרופא. זיהום מטופל באמצעות אנטיביוטיקה, ולמעשה ברוב המקרים כבר תוך כדי ניתוח מתבצע טיפול מונע על מנת שהאזור לא יזדהם. כאשר משתמשים בשתלי סיליקון בניתוח הרמה והגדלת חזה זיהום עלול להוות בעיה כיוון ששתלי הסיליקון הם למעשה גופים זרים. לכן במקרה של זיהום יש להתאשפז בבית חולים ולקבל טיפול אנטיביוטי תוך ורידי. במידה ולא מתגברים על הזיהום יש צורך להוציא את השתלים (מאוד נדיר)

 

חזרה של מראה השד להיות נפול

בניתוח הרמת חזה מבצעים עיצוב מחדש של רקמת השד על מנת לקבל מראה מורם וצעיר יותר. בחודשים הראשונים לאחר הניתוח יש מלאות בקוטב העליון של השד ומראה מאוד מורם – אולם לאחר ההחלמה ונסיגת הבצקת יש "נפילה" של החזה – לא למצב שלפני הניתוח אבל למראה טבעי יותר – זה תהליך רגיל ולא סיבוך של הניתוח. כאשר משלבים גם הגדלה עם שתלי סיליקון חשוב לדעת שהשתלים לא מונעים נפילה של החזה אלא מוסיפים משקל ולכן עלולים לגרום בעצמם לנפילה של החזה. חשוב לזכור שהמראה לא יחזור למצב ההתחלתי בו היה החזה נפול

איך לצמצם את הסיכון להיווצרות סיבוכים ותופעות לוואי ?

מחקרים רבים גילו כי הסיכון להיווצרות סיבוכים ותופעות לוואי בעקבות הרמת חזה אצל נשים מעשנות גבוה יותר ביחס לנשים שאינן מעשנות – והנה לכן סיבה טובה נוספת לוותר על הרגל לא בריא במיוחד, חייבים להפסיק לעשן לפחות שבועיים לפני הניתוח. עישון מעלה את הסיכון לפגיעה בזרימת הדם לפטמה ולכן עלול להיווצר נמק של הפטמה.

גם סוכרת מגדילה את הסיכוי כי יתגלו סיבוכים שונים, אולם רופא מנוסה ובעל יושרה לוקח זאת בחשבון כבר בפגישה הראשונה ובהתאם ממליץ אם אכן לעבור ניתוח הרמת חזה או לא.

בנוסף בחלק מהמקרים משולבת הרמת החזה עם הגדלתו, ומאחר שמדובר באופן טבעי בניתוח מורכב יותר הרי שגם הסבירות לסיבוכים ותופעות לוואי גבוהה יותר.

 

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על :

ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הקטנת חזה

ניתוח הרמת חזה