הגדלת חזה מתחת לשריר או מעל לשריר – מה כדאי?

דוגמנית לאחר הגדלת חזה מתחת לשריר

אחת ההחלטות שיש לקבל לקראת ניתוח הגדלת חזה הוא המיקום שבו יונחו השתלים. מעל שריר החזה או מתחתיו. שריר החזה הוא אותו שריר רחב בעל צורת מניפה שמרכיב את בית החזה, וההחלטה מתקבלת באופן טבעי ע"י הכירורג הפלסטי שמבצע את הניתוח הפופולרי.

מומלץ לכל מי ששוקלת לעבור הגדלת חזה להכיר את המאפיינים השונים של שני סוגי הניתוחים כדי שתוכל לחוות דעה מגובשת היטב על המלצות הרופא (שהרי גם כשמפקידים את החזה בידי מנתח פלסטי מנוסה ומוערך, ובאופן טבעי סומכים עליו כי יבצע את ההגדלה באופן המיטבי, כדאי להיות חלק מהתהליך).

איזה ניתוח נחשב מורכב יותר?

ניתוח הגדלת חזה מעל השריר נחשב ניתוח מורכב יותר, שכן יצירת המקום שבו ייקלט השתל מעל שריר החזה דורשת מיומנות גבוהה יותר, ומסיבה זו יש מנתחים פלסטיים שמעדיפים שלא לבצע את הניתוח בדרך זו.

באילו מקרים כדאי לבצע הגדלת חזה מעל השריר?

הגדלת חזה מעל לשריר ככלל משיגה מראה טבעי יותר מאשר מתחת לשריר. אולם שיטה זו אינה מתאימה בכל המקרים.

ישנם מצבים בהם חייבים לבצע את ההגדלה מעל לשריר – כאשר מיקום השד על פני בית החזה נמוך. המצב שכיח בעיקר לאחר הריונות והנקות. הפטמה בגובה הקפל התת שדי או מעליו ולכן לא נדרשת עדיין הרמת חזה אולם מיקום השד נמוך יותר מגובה השריר. במצב זה הגדלה מתחת לשריר תגרום למיקום גבוה מידי של השתלים.

הגדלת חזה מתחת לשריר – יתרונות

חשוב לציין כי הגדלת חזה מתחת לשריר נהנית ממספר יתרונות משמעותיים:

  • ראשית, עבור נשים מסוימות התוצאות המתקבלות כשהשתל מונח מתחת לשריר הן הטבעיות ביותר ועל כן גם המרשימות ביותר (וכדאי לזכור בהקשר זה כי בימינו ישנה העדפה ברורה לניתוחים פלסטיים שמובילים לתוצאות טבעיות ולא כאלה שנראות מאולצות).
  • שנית, הסיכון כי תיווצר קופסית – רקמה צלקתית סביב השתל שגורמת לכאבים, ובמקרים חמורים אף מחייבת את הוצאת השתלים – נמוך יותר.
  • בנוסף, שתל שנמצא מעל לשריר החזה עלול לצנוח מעט עם השנים כך שנוצרת א-סימטריה בחזה, תופעה שאינה מוכרת בניתוחי הגדלות חזה מתחת לשריר.

הגדלות חזה מעל השריר – יתרונות

בין היתרונות הבולטים של הגדלת החזה מעל השריר:

  • התאוששות מהירה יותר והחלמה שנמשכת זמן קצר יותר
  • התוצאה הטבעית ביותר עבור נשים רזות וכשההגדלה אינה גדולה יתר על המידה
  • סבירות נמוכה לתזוזה של השתל בשל ביצוע תנועות ספציפיות.