ניתוח הרמת פנים

מה זה ניתוח הרמת פנים ?

ניתוח מתיחת פנים הינה פעולה ניתוחית אשר מטפלת בסימני ההזדקנות בפנים והצוואר

סימני ההזדקנות בפנים יכולים להיות מושפעים מגורמים רבים פרט לגיל – תורשה, גרביטציה, גורמים סביבתיים וסטרס.

ניתוח מתיחת פנים הוא ניתוח משקם ולכן אינו משנה את המראה הכללי ואינו יכול לעצור את תהליך ההזדקנות.

הטיפולים הלא ניתוחיים להצערת הפנים אינם יכולים להשיג תוצאה כפי שניתן להשיג בניתוח אולם הם יכולים לדחות את המועד בו יש לעבור ניתוח.

הטיפולים הלא ניתוחיים מעולים להשלמת התוצאה לאחר ניתוח מתיחת פנים.

השאירי את פרטייך לקביעת פגישת ייעוץ עם ד"ר אריק זרצקי

מועמדים לניתוח מתיחת פנים (הרמת פנים):

נשים מעל גיל 50 אשר סובלות ממראה עור פנים מבוגר. צניחת רקמות הרכות (עור, שומן ושרירים) בפנים, הידקקות עור הפנים ושכבת השומן התתעורי, הופעה של קמטים, העדר קו לסת מוגדר (ג׳אולים), עודפי עור וצוואר רפוי.

נשים וגברים בריאים ללא מחלות קשות אשר מונעות הליך ניתוחי.

לא מעשנים, או שהפסיקו לעשן שבועיים לפני הניתוח לפחות.

אנשים עם גישה חיובית לחיים וצפיות ראליות.

תוצאת ניתוח הרמת פנים

החלמה מלאה מניתוח מתיחת פנים עשויה לארוך מספר שבועות – עד אשר כל הנפיחות נעלמת, אולם נשים רבות אוהבות את שלב הביניים שכן אז הפנים נראות חלקות ובלי קמטים.

על מנת להאריך את "אורך החיים" של ניתוח מתיחת פנים מומלץ להימנע מחשיפה ישירה לשמש ולהשתמש בתכשירים קוסמטיים עם מקדמי הגנה, בעיקר בארץ כמו שלנו עם רמות קרינה גבוהות.

ניתוח מתיחת פנים מקנה מראה צעיר ויפה יותר וגם הוכח כמשפר הרגשה כללית ומעלה בטחון עצמי.

לאחר הניתוח חשוב לפעול לפי הנחיות המנתח להבטיח את הצלחת הניתוח. חשוב לא להפעיל כוח או חיכוך על החתכים הניתוחיים. יש להימנע מלבישה של חולצות עם פתח צר שיש להעביר מעל לראש.

 

איך מתבצע ניתוח הרמת פנים

ההרדמה – הניתוח מבוצע בהרדמה כללית. הדבר הכי חשוב בניתוח הוא בטיחות המנותח. על ידי הרדמה כללית יש לרופא המרדים שליטה מלאה על דרכי האוויר – מבטיח ניתוח קל וחלק. הדבר השני החשוב בניתוח הוא התוצאה – על מנת להבטיח מינימום של נפיחות ושתפי דם לאחר הניתוח יש צורך בשמירה על לחץ דם נמוך בניתוח – אפשרי רק בהרדמה כללית.

תמיד אני משלב גם הרדמה מקומית בזמן הניתוח – כך ניתן לבצע את הניתוח בהרדמה כללית לא עמוקה  – התוצאה – התעוררות קלה לאחר הניתוח, ללא הרגשה רעה או בחילות.

משאלונים שערכתי עולה שמרבית המטופלים חוששים בעיקר מההרדמה בניתוח – ההרדמה הכללית בטוחה בהרבה ממה שהייתה בעבר והיא בטוחה משמעותית מהאופציה החליפית – הרדמה מקומית משולבת עם טשטוש (סדציה).

 

בחירת החתך הניתוחי

חתך מתיחת פנים רגיל (מלאה):

במתיחת פנים מלאה החתך מתחיל בתוך השיער באזור הרכות, יורד לכיוון קידמת האפרכסת, שם הוא מתעגל סביב מבנה סחוסי (טראגוס) וכך למעשה הוא מאוד מוסתר. החתך ממשיך כלפי מטה ומתעגל סביב תנוך האוזן, מאחורי האפרכסת עד לקרקפת האחורית.

בניתוח אני מבצע תפירה פנימית עם חוטים של שכבות השרירים על מנת לחזקם ולהחזירם למקומם הגבוה, מבצעים סידור מחדש של הנפחים של הרקמות בפנים. לאחר סיום שלב זה אני מסיר את עודפי העור ותופר לא מתח.

ניתוח מתיחת פנים בחתך קצר – מיני מתיחת פנים:

החתך הניתוחי קצר יותר, רק בקדמת האפרכסת ומעט מאחוריה – מאפשר טיפול בקו הלסת (ג'אולים) בצוואר רפוי. אפשר לשלב עם שאיבת שומן מהצוואר ועם הזרקת שומן לכפלים הנזולביאלים.

מתיחת צוואר 

במקרים רבים הבעיה העיקרית היא באזור הצוואר. ברוב ניתוחי מתיחת פנים משלבים טיפול בצוואר.

את מתיחת הצוואר מתחילים בשאיבת שומן. על ידי השאיבה מפחיתים את כמות השומן בצוואר אבל גם מסייעים להפריד את הרקמות.

מאריכים את החתך הניתוחי מאחורי האוזן ויורד בקו השיער האחורי. חתכים אלו מחלימים היטב ומוסתרים יפה. לעיתים יש להוסיף חתך קצר באזור הסנטר על מנת להוציא שומן מאזור זה בגישה ישירה. חתך זה מאפשר חיתוך ישיר של שרירי הפלטיסימה (שריר הצוואר השטחי) ותפירה שלו בקו המרכז – יוצר ערסל שרירים טבעי אשר מחזיק את רקמות הצוואר הדוקות ויוצר זווית מוגדרת ויפה בין הצוואר לסנטר.

הודות לבחירת מיקום החתכים כמעט שלא רואים צלקות והן מוסתרות בצורה מאוד יפה בכפלים הטבעיים של הפנים או בתוך השיער.

תוצאות הניתוח:

יש להמתין להחלמה וירידת הנפיחות על מנת לראות את תוצאות הניתוח. ניתוח מתיחת פנים לא רק גורם למראה צעיר ויפה יותר אלא גם משפר מאוד את ההרגשה הכללית, מעלה ביטחון עצמי ומעלה הערכה העצמית.

ניתוח מתיחת פנים אשר מבוצע בצורה מקצועית מעניק מראה טבעי המחזיק לאורך זמן רב יותר מכל טיפול אסטתי אחר.

סיכונים בניתוח:

בניתוחים אסתטיים ובניתוח מתיחת פנים בפרט יש מעט סיבוכים באופן יחסי. אולם בכל זאת יש לדבר עליהם לפני הניתוח, רוב הסיבוכים הם קלים מאוד וחולפים מעצמם בהמלך תהליך ההחלמה.

סיבוכי הרדמה – סיבוכים בשכיחות מאוד נמוכה.

דימום – בערך ב 1% מהניתוחים, במקרה של דימום באזור הניתוח מופיעה נפיחות של הלחי או הצוואר ויש לחזור לחדר ניתוח ולנקז את המקום. לא משפיע בכלל על התוצאה הסופית.

זיהום – נדיר מאוד בניתוחים באזור הפנים בשל אספקת הדם המעולה שיש בפנים. כמו כן יש כיסוי באנטיביוטיקה מניעתית בזמן הניתוח ובימים הראשונים שלאחריו. אם יש בכל זאת זיהום יש להתאשפז בבית חולים ולקבל אנטיביוטיקה לוריד.

החלמה לא תקינה ואובדן חלקי עור – מאוד נדיר, יותר במעשנות – חייבים להפסיק לעשן לפחות שבועיים לפני הניתוח.

פגיעה בענפים של עצב הפנים – נדיר מאוד, עצב הפנים עובר מתחת לשרירים ואילו הניתוח הוא מעל למישור השרירים. ברוב המקרים מדובר בחולשה זמנית שמתאוששת לאחר מספר שבועות.

הצתברות נוזלים מתחת לעור – תמיד בשלבים הראשונים לאחר הניתוח וזו הסיבה שמשאירים נקזים – הם מוצאים את הנוזלים ומפחיתים בצקת. אם יש הצתברות של נוזל לאחר הניתוח לפעמים מנקזים על ידי שאיבה – לא כואב.

חוסר תחושה או שינוי בתחושה בעור הפנים – תמיד יש לאחר הניתוח חוסר תחושה באזורים מסויימים של הפנים אולם זה נעלם לאחר ההחלמה.

כאב כרוני – נדיר.

צלקות לא יפות – מטפלים על ידי הזרקת סטרואידים, משחת סיליקון, טיפולי לייזר.

הכנות לניתוח הרמת פנים

במקרים של השמנת יתר – מעל bmi של 34 יש לרזות לפני הניתוח, ההרזיה מפחיתה את הסיכון לסיבוכים בהרדמה באופן משמעותי וכן משפרת את התוצאה שניתן להשיג בניתוח.

הפסקת עישון – חובה לפני ניתוח מתיחת פנים, לפחות שבועיים לפני. עישון גורם לכיווץ כלי דם בעור ועל ידי כך פוגע משמעותית בריפוי פצע והחלמה תקינה.

הפסקת נטילת תרופות – בעיקר תרופות אשר גורמות לדילול דם, כדוגמאת אספירין – רק בתאום עם הרופא המנתח.

ויטמינים ותוספי מזון – יש להפסיק שבועיים לפני הניתוח, בעיקר אומגה 3 ו- q10.

בדיקות דם – יש לבצע לפני הניתוח, כולל ספירת דם, כימיה ותפקודי קרישה.

יש צורך בתרשים אק״ג ובצילום חזה מעל לגיל 40

הכנה של תרופות לשימוש לאחר הניתוח – אפשר להכין מראש – אנטינביוטיקה, נוגדי כאב, משחה אנטיביוטית וטיפות עיניים.

שאלות שחשוב לשאול את המנתח הפלסטי שלך בניתוח מתיחת פנים:

לאן אני מועברת בסיום הניתוח?

מיד בסיום הניתוח, מעירים אותך ומעבירים חדר התאוששות, שם תימצאי בהשגחה צמודה של אחות, בשלב זה מניחים על העיניים קומפרסים של שקיות עם אפונה קפואה על מנת להפחית את הנפיחות שמופיעה לאחר הניתוח. לאחר כשעה של השגחה תועברי לאישפוז של לילה אחד במחלקה.

אילו תרופות יש לקחת לאחר הניתוח?

התרופות שאני רושם לאחר ניתוח למתיחת פנים הן – אנטיביוטיקה למשך שבוע, תרופות נגד כאבים (למרות שרוב הנשים לא מציינות כאב כבעיה משמעותית לאחר הניתוח), משחה אנטיביוטית לקו התפרים וטיפות עיניים למניעת יובש בעיניים (במידה בוצע גם ניתוח עפעפיים).

האם יש צורך בחבישות לאחר הניתוח?

לאחר ניתוח עפעפיים יש פלסטרים עדינים למשך שבוע, עד להסרת התפרים.

בפנים אין צורך בחבישה.

במקרים בהם בוצעה שאיבת שומן נרחבת בזמן ניתוח מתיחת הפנים אני ממליץ על שימוש בסנטרית – מעיין חבישה אלסטית לאזור הפנים והצוואר – זאת למשך שבועיים מהניתוח.

מתי מסירים תפרים?

את התפרים בעפעפיים מסירים לאחר שבוע – עדיף לא נספגים כיוון שיש עדיפות להסרה מוקדמת של התפרים, אם משתמשים בנמסים יש להמתין זמן רב מידי עד שיעלמו.

באזור הקרקפת יש סיכות אשר מוסרות לאחר שבועיים.

בפנים – רוב התפרים נספגים וישנם מספר קשרים בודדים שיש להסירם לאחר שבועיים שלושה.

הסרת התפרים אינה כרוחה בכאב.

מתי ניתן להשתמש באיפור?

כשבועיים לאחר הניתוח אפשר להשתמש ב Make-up – יעיל מאוד להסתיר את שאריות שתפי הדם במידה ועדיין קיימים.

מתי אפשר לחזור לפעילות רגילה ופעילות גופנית?

לאחר מספר ימים מהניתוח ניתן לשוב לפעילות יום יומית רגילה, כמובן שיש לקחת בחשבון שהמראה עלול להיות נפוח ועם שתפי דם בשבועיים הראשונים.

לאחר שבועיים ניתן לחזור לפעילות גופנית בינונית – כגון הליכות. לפעילות גופנית מלאה יש להמתין חודש.

מתי אפשר להסתפר, צבע, עיצוב שיער?

יש להמתין להחלמה מלאה לפני הנ"ל, אני ממליץ על חודש. לכן מומלץ לצבוע את השיער לפני הניתוח.

השאירי את פרטייך לקביעת פגישת ייעוץ עם ד"ר אריק זרצקי