ניתוח מתיחת בטן בא לתת מענה למצבים בהם ישנם עודפי עור בבטן תחתונה, או שרירי הבטן רפויים. מטרת הניתוח היא להוציא את עודפי העור והשומן בבטן תחתונה, להדק את השרירים ולמתוח את הבטן עד קבלת בטן שטוחה.

למי? ישנן שתי קבוצות של אנשים אשר עוברים את הניתוח – נשים לאחר לידות. בעקבות מתיחת עור הבטן בזמן ההריונות נוצרים עודפי עור גדולים שלעיתים אינם נעלמים לאחר ההריון וכן נגרמת חולשה של דופן הבטן.

הקבוצה השניה היא של גברים ונשים לאחר השמנה והרזיה. כתוצאה מהרזיה ניכרת נשארים עודפי עור רבים המוסרים בניתוח.

מדובר בניתוח מאוד שכיח. השכיחות עלתה בארה"ב מ- 60,000 ניתוחים בשנת 2000 ל 120,000 בשנת 2008

ישנם 2 סוגים עיקרים של מתיחת בטן- מתיחת בטן מלאה – בניתוח זה מסירים את עודפי השומן והעור מהבטן התחתונה ומהדקים את רפיון שרירי הבטן לאורך כל הבטן.

הניתוח השני – מיני מתיחת בטן (TUMMY TUCK) – זהו ניתוח פשוט יותר ומיועד למטופלים שלהם עודפי עור המרוכזים בבטן תחתונה מתחת לטבור ושרירי הבטן שלהם טובים וחזקים. מדובר בניתוח פשוט יחסית עם צלקת קצרה יחסית בבטן תחתונה, במיקום נמוך ללא נגיעה בטבור.

לעיתים משלבים בניתוח שאיבת שומן – בעיקר כאשר ישנם עודפי שומן באזור המותניים.

חשוב מאוד להתאים את הניתוח המתאים לפציינטית על מנת לקבל תוצאה טובה.

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית. אורך הניתוח כשעתיים והוא מצריך אישפוז של לילה במרכז הרפואי. בניתוח מבוצע חתך לאורך הבטן התחתונה, פעמים רבות באזור בו היתה צלקת קודמת מניתוח קיסרי. מבצעים הידוק של שרירי הבטן ודופן הבטן על ידי תפירה פנימית לאורך הבטן במרכזה – פעולה זו נעשת על מנת להגיע למצב של בטן שטוחה וחלקה במקום בטן רפויה ועגלגלה. מסירים את עודפי העור והשומן ממקמים מחדש את הטבור ותופרים. לאחר הניתוח מושארים שני צינורות ניקוז.

הניתוח אינו מיועד להרזיה. הוא מעצב את הגוף. יש לציין שלעיתים לאחר הרזיה ניכרת נשארים עודפי עור רבים באזורים שונים של הגוף. במצבים אלו מבצעים ניתוח למתיחת בטן היקפית  על מנת להעלים את עודפי העור.

הניתוח מבוצע בד"כ לאחר סיום הריונות. לפני ביצוע הניתוח יש לוודא שבריאות המטופלת תקינה והיא אינה סובלת ממחלות אשר עלולות לסכן את בריאותה כתוצאה מהניתוח. חשוב להפסיק לעשן שבועיים לפני הניתוח שכן עישון מעלה את הסיכון לסיבוכים, כולל נמק עורי.

ההחלמה במרבית המקרים היא טובה מאוד, לאחר תקופת התאוששות של כעשרה ימים ניתן לחזור לתפקוד רגיל למעט הרמת משאות כבדים או פעילות גופנית מאומצת. חזרה לפעילות גופנית :  הליכה שבועיים, פעילות רגילה חודש וכפיפות בטן חודשיים.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *