ד"ר אריק זרצקי מבצע ניתוח מיקרוכירורגי

ד"ר אריק זרצקי מבצע ניתוח מיקרוכירורגי

היקף המותניים שלכם רחב מדי לטעמכם למרות שאין לכם קילוגרמים עודפים, ובוודאי שלא בכמות גדולה? בזרועות שלכם יש מצבור שומן לא חינני? מרגישים שהירכיים שלכם עבות והייתם רוצים להצר אותן? לכל המצבים הנ”ל יש פתרון פשוט, וזאת בזכות טכנולוגיה מתקדמת של הקפאת שומן.

מדוע הטכנולוגיה החדשנית כל כך יעילה?

עוד לפני שנסביר מדוע הצרת היקפים בהקפאת שומן כל כך יעילה, כדאי לדעת שטכנולוגיה זו התגלתה די במקרה. הכל התחיל בשני רופאי ילדים אמריקאים שהבחינו בתופעה מעניינת: ילדים שהרבו ללקק שלגונים איבדו מסה שומנית בלחיים וסביב הפה. ההשערה שלהם הייתה שהסיבה לכך היא החשיפה לקור. השלב הבא היה מחקר מסודר וממנו הדרך למכשירים שמקררים אזור לטמפרטורה נמוכה במיוחד הייתה קצרה.

חשוב להדגיש שלפני שנבנו המכשירים והחלו הטיפולים בשיטה – שנקראת קריוליפוליזיס – נבחנה בקפידה השפעת הקור על תאים אחרים בכל אזור. התוצאות היו משמחות במיוחד, שכן באותה טמפרטורה שמספיקה כדי להמיס את תאי השומן לא נגרם נזק לתאי שריר, לא לתאי עצב, לא לכלי דם, לא לבלוטות לימפה ולמעשה הפגיעה היחידה היא באותם תאי שומן שרוצים לסלק מהגוף.

השילוב בין הפגיעות הגבוהה של תאי השומן לקור והחסינות המרבית של שאר המרכיבים הופכת את הצרת ההיקפים באמצעות הקירור לאפקטיבית במיוחד.

כיצד מתבצע הטיפול?

טיפול הצרת היקפים והקפאת שומן נמשך קצת יותר משעה. במהלך פרק זמן זה מוצמדת אל האיזור שבו היה קיים מצבור שומן עיקש שלא נעלם גם כשהאדם הקפיד על דיאטה נכונה ועל ביצוע פעילות גופנית משמעותית ידית ייעודית. ידית זו, שהיא כמובן חלק ממכשיר גדול יותר, מורידה את הטמפרטורה באזור עד למינוס 8 מעלות, והקור כאמור מחסל את תאי השומן. את השומן ש”נשפך” מאותם תאים מתים מסלקות מהגוף באופן טבעי בלוטות הלימפה.

במהלך הטיפול אין תחושת כאב. בדקות הראשונות תיתכן אי נוחות אבל ההסתגלות יחסית מהירה ובמשך מרבית הזמן המטופלים יכולים לקרוא, לנמנם, לצפות בטלוויזיה, לשחק בסמארטפון וכו’. מאחר שמדובר בהליך לא פולשני, החזרה לשגרה מידית ומהירה.

כמה טיפולים נדרשים כדי להגיע לתוצאות הרצויות?

במרבית המקרים הצרת היקפים בהקפאת שומן תכלול שני מפגשים, בהפרש של מספר שבועות זה מזה. לעתים ניתן להסתפק במפגש אחד, כשבכל מקרה התשובה לשאלה תלויה גם במספר האזורים שאותם רוצים לחטב. הקפאת שומן מובילה לצמצום ההיקף בכ-3 עד 6 ס”מ, כשאחוזי ההצלחה שמבטיחה הטכנולוגיה המתקדמת גבוהים מאוד – כ-90%.

למי מתאימה הצרת היקפים באמצעות הקפאת השומן?

הצרת היקפים והקפאת שומן מתאימה לאנשים בריאים במשקל תקין (או קצת יותר מהנורמה). כמעט כל אחת וכל אחד יכולים לעבור את הטיפול הכאמור קל, פרט לאנשים רגישים מאוד לקור, לבעלי הפרעות נוירולוגיות ולמי שסובל מבעיה בזרימת הדם או בקרישתו. לנשים בהיריון או אלה שמניקות מומלץ להמתין עד לחזרתן לשגרה הרגילה ורק אז לעבור את ההקפאה. בכל מקרה מדובר בטיפול בטוח לגמרי שקיבל את כל האישורים הנדרשים.

הצרת היקפים בהקפאת שומן אפשרית בבטן, במותניים, בירכיים, בזרועות, בגב ובשכמות. השינוי בא לידי ביטוי תוך מספר שבועות והוא כאמור משמעותי מאוד. מומלץ לשמר את התועלת שמבטיחה הטכנולוגיה החדשנית בעזרת תזונה מאוזנת ופעילות גופנית נכונה.

אולי יעניין אותך גם: