הגדלת חזה

ניתוח הרמת חזה עם שתל מתאים לנשים בעלות חזה שהוא גם נפול וגם קטן או מרוקן. הצורך לבצע גם הרמה וגם הגדלה הופך את ההליך הכירורגי למורכב יותר, ולכן חשוב לבחור  במנתח פלסטי מומחה (ומנוסה) . במאמר זה תוכלי לקרוא מידע מפורט לגבי ההיערכות להליך, האופן שבו מתבצעת הפעולה, ההחלמה בעקבותיו ודגשים חשובים נוספים.מה חשוב לדעת על ניתוחי חזה מסוג הגדלת חזה

דוגמנית לאחר הגדלת חזה

באילו מקרים כדאי לבצע הרמת חזה עם שתלים?

ככל שאישה מתבגרת, כך החזה שלה צונח במידה כזו או אחרת. זהו תהליך בלתי נמנע, כתוצאה מהיחלשות כושר הנשיאה של רקמות השד ואובדן האלסטיות של העור. הריונות ולידות תורמים גם כן לאובדן זקיפות הקומה של החזה. ככל שהצניחה משמעותית יותר, כך גדלה הכדאיות של הרמת החזה.

אינדיקציה פשוטה ולא רעה למידת הנפילה היא המיקום של הפטמה ביחס לקפל התת שדי. אם הפטמה נמצאת מתחתיו, החזה אכן זקוק להרמה, וככל שהמרחק בין שתי הנקודות הנ"ל גדול יותר, כך רמת הצניחה גבוהה יותר ונדרש פתרון מקיף יותר.

כל הרמת חזה מקטינה במידה מסוימת את גודלו. אם כבר עכשיו את מרגישה שהשדיים שלך קטנים יחסית, או שאת מעוניינת בחזה בעל נוכחות בולטת יותר בכל מקרה, סביר להניח שהפעולה המומלצת תהיה לשלב הרמה עם הגדלת חזה. עוד כדאי לזכור בהקשר זה שהריונות והנקות מובילים בחלק מהמקרים לפער בין גודל המעטפת לבין נפח השדיים. הוספת שתלים מספקת מענה הולם גם לתופעה זו.

ההכנות לקראת הרמת חזה עם שתל

השלב הראשון, והחשוב מכולם, בדרך לניתוח הרמת חזה עם שתל הוא מפגש ייעוץ עם מנתח פלסטי. למפגש זה יש שתי מטרות משמעותיות: המטרה הראשונה היא לאפשר לרופא מנוסה להתבונן בחזה, להקשיב לך – ולספק חוות דעת אובייקטיבית על בסיס בקיאות וגם יושרה. אם על סמך הבדיקה המקצועית ההמלצה היא להרים וגם להגדיל את החזה, ישמש המפגש גם לתכנון ההליך ולתיאום ציפיות, כך שהן יהיו ראליות – וזוהי המטרה השנייה.

תכנון נכון לוקח בחשבון את מבנה הגוף, את מצבו הנוכחי של החזה וכמובן את ההעדפה האסתטית שלך. הנטייה כיום היא לשאוף לנוכחות מרשימה של החזה מצד אחד ומצד שני לשמר מראה טבעי ככל האפשר. זהו אתגר לא פשוט, ובפרט כשמתבצעת גם הרמת חזה וגם הנחת שתלים – כשכאמור פעולת ההרמה תמיד מקטינה את החזה – ורק כירורג פלסטי מיומן ועתיר ניסיון יכול להבטיח (ולקיים) תוצאות מרשימות באמת.

מרכיב נוסף בהיערכות הוא הפן בריאותי. לקראת כל ניתוח חזה יש צורך לעבור מעבר לבדיקות הדם גם צילום חזה או ממוגרפיה (בהתאם לגיל של כל מנותחת). כשישנן מחלות רקע נדרש גם אישור של הרופא המטפל בהן לגבי הכשירות לעבור הליך כירורגי. כמו כן ישנן הנחיות ספציפיות לגבי נטילת תרופות ותוספים במהלך 3 השבועות שלפני מועד הניתוח, ובפרק זמן זה גם אסור לעשן (החומרים הבעייתיים שבסיגריות מקשים מאוד על הגוף להתאושש אחרי פעולות כירורגיות ובפרט עלולים לגרום להצטלקות לא אסתטית).

כיצד מתבצעת הרמת והגדלת חזה בניתוח אחד?

הרמת חזה עם שתל כוללת 3 מרכיבים עיקריים:

  1. הסרת רקמות עור עודפות כדי שאפשר יהיה לעצב את החזה מחדש ולהקנות לו את הזקיפות המבוקשת.
  2. יצירת כיסים והנחת השתלים שנבחרו בתוכם.
  3. העברת הפטמות והעטרות למיקום גבוה יותר כדי להשלים את המראה החדש.

ניתוח הרמת חזה עם שתלים נמשך בין שעתיים לשלוש, ומתבצע תחת הרדמה מלאה. באופן טבעי נדרשת מיומנות גבוהה כדי להוציא לפועל את התכנון המוקדם באופן מושלם. עוד כדאי לזכור בהקשר זה כי המנותחת כמובן שוכבת על הגב, ולכן אין דרך לראות את צורת החזה תוך כדי הניתוח – בהתאם חשוב מאוד להגיע למנתחים שכבר צברו ניסיון רב בביצוע הרמת והגדלת חזה גם יחד.

החלמה אחרי הגדלת והרמת חזה

חלק מהמנותחות חוזרות לביתן כבר ביום הניתוח. במקרים אחרים נדרש אשפוז ללילה אחד. במשך כשבועיים מומלץ לפרגן לגוף מנוחה, ולחזור לשגרה המלאה בהדרגתיות. כמו כן יש להשתמש בחזיית ספורט בהתאם להמלצות הרופא המנתח. תופעות הלוואי הנפוצות הן כאבים (לא משמעותיים) ותחושת גודש או לחץ באזור החזה. סיבוכים אפשריים הם דימום, זיהום, א-סימטריה, נמק בפטמה או בעטרה וקופסית – מצב שבו נוצרת רקמה צלקתית שעלולה להיות עבה ומכאיבה סביב השתלים.

הסיכוי שיופיע אחד מהסיבוכים הנ"ל נמוך מאוד. את השינוי לטובה במראה תוכלי להרגיש כבר לאחר מספר ימים, כשתופעות הלוואי הראשוניות נעלמות. הניתוח בא לידי ביטוי מלא לאחר כ-3 חודשים, ואז כבר תוכלי להסתובב עם חזה זקוף, בעל נפח ראוי ונוכחות מרשימה, וליהנות גם משיפור של ממש בתחושה ובאיכות החיים באופן כללי.

אולי יעניין אותך גם