פילינג לייזר

פילינג

הפנים שלנו מורכבים ממספר שכבות, ועם השנים כולן עוברות תהליכים שמשנים את המראה – ולא לטובה. העצם מאבדת נפח וצפיפות וכתוצאה מכך הסנטר נסוג ונוצרים שקעים ברקות ומתחת לעיניים; שכבת השומן מאבדת אף היא מנפחה, ולכן נוצרת תופעת הלחיים השקועות; קמטי הבעה חורצים את העור באזור הגבות, המצח וזוויות העיניים; העור הופך לדק יותר ולכן צצים עוד קמטים, סביב הפה; והרצועות התומכות של רקמות החיבור נחלשות, ולכן הפנים "צונחות" מטה – וזוהי אחת הסיבות העיקריות למראה עייף, מבוגר ומובס.

המענה הנכון הוא טיפולי הרמת פנים. למעשה "הרמת פנים" היא שם כללי למגוון רחב של פעולות שהמכנה המשותף להן הוא הענקת מראה מתוח וצעיר יותר לפנים. בפרט כדאי להכיר את הטיפולים הבאים:

טיפול בלייזר

אופציה אחת היא טיפולים באמצעות מכשירי לייזר מתקדמים. חשוב להדגיש: טכנולוגיה זו מאפשרת לשנות במידה ניכרת את עור הפנים, לטובה כמובן, אם כי היא לא תספק מענה להיחלשותן של הרצועות וגם לא לאובדן נפחים. יחד עם זאת, עבור אנשים צעירים יחסית שבכל זאת סובלים ממראה מבוגר, התוצאות של הטיפול בלייזר מרשימות מאוד.

בין השאר ניתן באמצעות טיפולי פנים בלייזר למצק את עור הפנים, להחליק קמטים וקמטוטים, להעלים נגעים וסקולריים ופיגמנטציה, לטשטש צלקות ולבצע פילינג אפקטיבי. תועלת נוספת היא חידוש מרקם העור כך שהוא לא ייראה עייף ומוזנח. השילוב של כל ההשפעות החיוביות, בתוספת העובדה שמדובר בטיפול פשוט יחסית וללא זמן החלמה ממושך, הופכים את הלייזר לפתרון מומלץ במצבים רבים.

טיפולי פנים באמצעות הזרקות

עוד טיפול ממוקד, מהיר וכזה שמאפשר חזרה מהירה לשגרה הרגילה הוא הזרקות לפנים. אופציה אחת היא להזריק חומצה היאלרונית שמחליקה קמטים באזור הפה ומוסיפה נפח במקומות שבהם נוצרו עם השנים שקעים. האופציה השנייה היא הזרקת שומן עצמי שמייצר תועלת דומה – השבת נפחים שאבדו ועור פנים חלק וחיוני יותר. האפשרות השלישית היא הזרקות בוטוקס שנועדו לטפל בקמטי ההבעה בחלק העליון של הפנים, וזאת באמצעות נטרול פעילות יתר של שרירים שמייצרים קמטים אלה. לכל ההזרקות אימפקט משמעותי, אם כי חשוב לקחת בחשבון שלאחר מספר חודשים הוא מתפוגג (ואז אפשר לחדש את הטיפול ולשמר את המראה הצעיר יותר).

ניתוחים להרמת הפנים

על-מנת לספק מענה להיחלשות הרצועות התומכות ולצניחתן של רקמות עור נדרש ניתוח. ניתוחים להרמת הפנים, שמוכרים גם בשם מתיחת פנים, נבדלים אלה מאלה מבחינת היקף ההליך הכירורגי – ניתן לעבור מיני מתיחה שמתרכזת בשליש התחתון של הפנים, וניתן לעבור מתיחה מלאה. ההחלטה מתקבלת בהתאם למצב העכשווי של הפנים ולמראה המבוקש. היתרון של ניתוח הוא האפשרות לייצר שינוי עמוק וגם ארוך טווח: תוצאות מתיחת פנים נשמרות לכ-10 שנים. החיסרון הוא שנדרשת תקופת החלמה של 10-14 ימים.

באופן כללי מומלץ להגיע לכירורג פלסטי מנוסה שמציע את כל הסוגים הנ"ל של טיפולי הרמת פנים. בדרך זו תוכלו לקבל ייעוץ מותאם ספציפית אליכם, על סמך אבחון מדויק שממפה את השפעות הגיל בפנים שלכם. לאחר מכן תוכלו גם לעבור את הטיפול או הטיפולים הרלוונטיים עבורכם – ולדעת שכל אחד מהם יבוצע ברמת מיומנות גבוהה, ולכן יניב מקסימום תועלת.

אולי יעניין אותך גם: