מתיחת בטן היקפית

השתכללות הרפואה בכלל והרפואה האסתטית בפרט אפשרה את פיתוחם של שלל הליכים כירורגיים מדויקים במיוחד, כך שכל אחד וכל אחת יכולים למצוא מענה אופטימלי לרצון שלהם בשינוי המראה החיצוני.

מתיחת בטן היקפית היא אחת הדוגמאות היותר נפוצות למגמה זו – סוג ספציפי זה של מתיחת בטן מתאים לנשים וגברים שמבקשים לחולל שינוי משמעותי במיוחד במרכז הגוף, בדרך לדימוי עצמי משודרג ואיכות חיים גבוהה יותר.

מתיחת בטן היקפית

מה כוללת מתיחת בטן היקפית?

מתיחה היקפית היא סוג ספציפי של מתיחת בטן, אבל כמובן שגם אותה מתכננים בהתאמה אישית מלאה למאפיינים הייחודיים של כל מטופל ומטופלת.

באופן כללי מאפשר ניתוח פלסטי זה להסיר רקמות עור עודפות בדפנות הבטן, בירכיים, במותניים, בעכוז וגם באזור הגב התחתון, לשאוב שומנים מיותרים באזורים אלה וכן להדק את שרירים הבטן שהפכו רפויים עם השנים.

כמו כן מאפשר ההליך הכירורגי לעצב את כל המרכיבים של אזור הבטן: הטבור, הערווה, צידי האגן, הישבן והדפנות של הבטן – עד להגעה למראה המחמיא ביותר האפשרי.

למי מתאימה מתיחה היקפית ולמי לא?

מתיחת הבטן ההיקפית מתאימה הן לנשים והן לגברים, כשהמכנה המשותף הוא רצון לשינוי משמעותי ומקיף. בפרט מתאים הליך כירורגי נרחב זה למי שהשילו עשרות קילוגרמים ממשקלם, בדיאטה יעילה או בזכות ניתוח בריאטרי, ונשארו עם עודפי עור מרובים. במקרים אלה נוצר מראה של מעין “סינור” מעור שפוגם במידה ניכרת במראה ובתחושות, ועלול לחבל בהישגי הירידה במשקל (עקב עוגמת הנפש מהפן האסתטי)

תנאי נוסף לביצוע מתיחה היקפית הוא בריאות כללית תקינה של המועמד, וזאת משום שמדובר בניתוח מורכב שלאחריו מתרחשת החלמה ממושכת יחסית – וחשוב לוודא שהאדם יוכל לעמוד בכך.

מתיחות בטן על סוגיהן השונים לא מתאימות לאנשים שסובלים מעודף משקל, אלא אם כן עודף המשקל הוא קל מאוד. לנשים ולגברים עם כמות נכבדת של קילוגרמים עודפים ההמלצה היא קודם כל לרדת המשקל, להגיע אל טווח הנורמה, ורק אז לעבור את ההליך המשלים של המתיחה.

כיצד מתבצע ההליך הכירורגי?

מתיחת בטן היקפית מתבצעת בהרדמה מלאה, ונמשכת בין שעתיים ל-4 שעות בהתאם להיקף השינוי המבוקש. בתחילת הניתוח המטופלים שוכבים על גבם, ובשלב מסוים יעביר אותם הרופא המנתח, בסיוע הצוות המיומן , לשכיבה על הבטן כדי שאפשר יהיה ליישם את התכנון המוקדם גם באזור העכוז, ובצד האחורי של המותניים והירכיים.

לאחר השלמת כל הפעולות הנדרשות – הסרת עודפי עור, הרמת הישבן, עיצוב הירכיים, הזזת הטבור למקומו החדש, הידוק שרירי הבטן, ושאיבות השומן – נשארים המנותחים באשפוז של כ-24 שעות. כמו כן נעשה שימוש בחגורת בטן או במחוך, על מנת לתמוך בתוצאות ההליך הכירורגי. בגוף נשארים גם נקזים למשך מספר ימים על-מנת לאפשר להפרשות השונות לצאת החוצה בקלות.

הכנה לניתוח מתיחת בטן היקפית

המרכיב העיקרי בהיערכות למתיחת הבטן ההיקפית הוא התכנון המדויק שלה. לשם כך נערך מפגש ייעוץ, מטבעו בלתי מחייב, שבמהלכו בוחן הכירורג הפלסטי את מצב הבטן על מרכיביה השונים. בנוסף הוא מקשיב לרצונות של המטופלים ולדרך שבה הם מתארים את המראה שובה הלב הרצוי מבחינתם. בשלב רגיש זה נדרשת גם יושרה מלאה, על-מנת להבטיח ציפיות ריאליות, שכן גם ההליך המתקדם ביותר מוגבל כמובן. כמו כן יפורטו הסיבוכים האפשריים עקב הניתוח ועקב ההרדמה.

לקראת מועד הניתוח עצמו יש להפסיק ליטול תרופות ותוספים שעלולים לדלל את הדם – למשל אספירין או גינקו בילובה. דגש חשוב מאוד אחר הוא להפסיק לעשן לפחות 3 שבועות לפני ההליך הכירורגי. הסיבה לכך היא שהחומרים הרעילים שבסיגריות עלולים להוביל להצטלקות מכוער ובאופן כללי לפגוע ביכולתו של הגוף להתאושש.

החלמה בעקבות מתיחה היקפית

לאחר אשפוז של כיממה משוחררים המנותחים לביתם, לטובת מנוחה של כשבועיים. בפרק זמן זה חשוב מאוד לא לבצע מאמצים פיזיים משמעותיים, אבל מצד שני גם לא לשכב במיטה 24/7, גם אם ישנו קושי להתהלך. תופעות הלוואי העיקריות הן כאב (שניתן לשכך אותו עם טיפול תרופתי), שטפי דם באזורים שטופלו במהלך הניתוח ונפיחות.

לאחר כשבועיים ניתן לחזור לעבודה, אם כי חשוב להמשיך ולהימנע מפעילות גופנית אינטנסיבית במשך שבועיים נוספים. הצלקות שמשאיר הניתוח הן מסביב לטבור ולרוחב הבטן התחתונה והגב התחתון. כירורג מיומן ימקם את הצלקות כך שהן יוסתרו על-ידי בגדים תחתונים ובגדי ים, ובמרבית המקרים הן מיטשטשות במידה ניכרת עם הזמן.

תוצאות ההליך מתחילות לבוא לידי ביטוי כ-3-4 שבועות לאחר הניתוח. לאחר כחודשיים נוספים השינוי יושלם – ואפשר יהיה ליהנות מהמראה החדש והמרשים מאוד.

אולי יעניין אתכם גם: