הזרקת בוטוקס וטיפולי בוטוקס

עודפי עור בבטן

מתיחת בטן הינה הליך כירורגי נפוץ למדי. הוא מתאים מאוד לנשים שהריונות ולידות הפכו את הבטן שלהם לרופסת, לנשים וגם גברים אחרי הרזיה משמעותית שהותירה עודפי עור ויצרה מראה משתפל, ובאופן כללי למי שמתבוננים בבטן שלהם ולא אוהבים את המראה. באופן טבעי כשעולה האפשרות הזו על הפרק, ישנו רצון לדעת כל פרט מידע רלוונטי לגבי הניתוח – ובמיוחד ההכנה לקראתו ותהליך ההחלמה בעקבותיו. בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות נפוצות בנושאים אלה.

ההכנה לקראת מתיחת בטן

ההכנה לקראת ניתוח מתיחת בטן כוללת 3 מרכיבים: מפגש ייעוץ, בדיקות רפואיות והנחיות לתקופה שלפני הניתוח.

מפגש ייעוץ

מפגש הייעוץ משמש למספר מטרות: ראשית, הזדמנות למטופלים להכיר את הכירורג הפלסטי ולהתרשם ממנו ומהיכולות שלו באופן ישיר. שנית, המנתח יכול לבחון את מצב הבטן, עודפי העור, עודפי השומן, השרירים השונים ועוד מרכיבים – וכך להבין מהו השינוי האפשרי באמצעות ניתוח מתיחה. מטרה שלישית, חשובה במיוחד, היא תיאום ציפיות. למעשה ציפיות מציאותיות הן תנאי הכרחי לביצוע מתיחת בטן. חשוב להבין כי ניתוח זה יכול לחולל שינוי משמעותי לטובה במראה החלק המרכזי בגוף, אבל ישנן גם מגבלות פיזיות – ולכן רק מטופלים שמבינים מה ניתן להשיג ובאותה מידה מה לא ניתן להשיג, יזכו לתועלת מרבית מהתהליך.

תנאי נוסף הוא משקל גוף תקין ויציב. במקרה של עודף משקל משמעותי, לא ניתן להגיע לתוצאות איכותיות באמצעות ניתוח מתיחת בטן, ולכן מומלץ קודם כל להיפטר מהקילוגרמים המיותרים.

בדיקות רפואיות

ההפניה לבדיקות רפואיות היא על סמך המצב הרפואי של כל מטופל ומטופלת. בפרט יתבצעו בדיקות דם על-מנת לוודא שאין סיכון מיותר בניתוח עבור האדם הספציפי. במקרה של מחלות כרוניות תידרש חוות דעת של הרופא המטפל.

הנחיות לקראת ניתוח מתיחת בטן

ההנחיה החשובה ביותר היא להפסיק לעשן כ-3-4 שבועות לפני מועד הניתוח. הסיבה לכך פשוטה: הכימיקלים הבעייתיים שבסיגריות פוגעים ביכולת של הגוף להתאושש ועלולים גם לגרום להצטלקות לא אסתטית. כמו כן יש להפסיק להשתמש בתרופות ובתוספי מזון שמדללים את הדם, כמובן לאחר התייעצות עם רופא.

תהליך ההחלמה אחרי ניתוח מתיחת בטן

תהליך ההחלמה אחרי מתיחת בטן אורכת כשבועיים. ייתכן צורך באשפוז ללילה אחד, בהתאם להיקף הניתוח, ובכל מקרה מומלץ למחרת המתיחה להתחיל להתהלך, למרות הקושי, כדי לסייע לגוף להתאושש. מאחר שבאזור המנותח נשארים נקזים במטרה להפחית את הנפיחות עשוי להופיע כאב – וכדאי להיעזר במשככי כאבים כדי לא לסבול שלא לצורך. תופעות לוואי נפוצות נוספות הן נפיחות, שטפי דם מקומיים וירידה בתחושה (או לחילופין רגישות יתר).

כמו כן קיים קושי לבצע פעולות מסוימות – למשל הזדקפות, מעבר משכיבה לישיבה ובעצם כל פעולה שעבורה יש להפעיל את שרירי הבטן. כמו כן כדאי להחזיק את הבטן עם כרית כשמתעטשים או משתעלים, כדי למנוע מתח מיותר לשרירים אלה.

בהדרגה התופעות הנ"ל פוחתות, וניתן להתחיל לחזור לשגרה ולבצע פעולות פשוטות שלא כוללות מאמץ פיזי. לאחר כשבועיים אפשר גם לחזור לעבודה, אבל חשוב להמשיך להימנע ממאמץ גופני משמעותי לרבות הרמת משאות כבדים. כשעובר חודש ממועד הניתוח אפשר לחזור לפעילות ספורטיבית שלא כוללת אימוץ של שרירי הבטן. השינוי לטובה במראה הבטן, ובעצם הגוף כולו, מושלם תוך 3 עד 6 חודשים.


אולי יעניין אותך גם: