אישה לאחר ניתוח מתיחת בטן

ניתוח למתיחת בטן מוביל לשינוי משמעותי מאוד לטובה במראה החיצוני, ובעקבותיו גם בדימוי העצמי ובחיים בכלל. כמו כל מוצר, גם ניתוח פלסטי זה נבחן לא רק על סמך התועלת אלא גם על-פי העלות שלו, ולכן אחת השאלות הראשונות שעולות תמיד היא כמה עולה מתיחת בטן. בעמוד זה תוכלו למצוא הסברים לגבי הפרמטרים שמשפיעים על המחיר, השיקולים החשובים בדרך להחלטה הנכונה ביותר והדרכים שבהן ניתן להוזיל את העלות.

מדוע מחיר מתיחת בטן מותאם אישית לכל מטופל או מטופלת?

מחירים ועלויות ניתוח מתיחת בטן

חשוב להבין ש”מתיחת בטן” הוא שם כולל למספר סוגים של הליכים כירורגיים. למעשה אצל כל מטופל או מטופלת יש צורך בפעולות אחרות, ולכן נדרש תכנון בהתאמה אישית מלאה. כתוצאה מכך, לכל ניתוח מתיחת בטן מחיר משלו, וכדי לקבל הצעה אמינה יש צורך להגיע קודם כל למפגש ייעוץ – מפגש לא מחייב שבו מנתח פלסטי מנוסה בוחן את המצב הקיים של הבטן והאיברים שבסביבתה, מקשיב לגבר או לאישה כדי להבין איך הם רוצים להיראות, ועל בסיס המידע הזה מפרט מה נדרש לעשות ומה תהיה העלות.

הפרמטרים שמשפיעים על עלות המתיחה

  1. סוג הניתוח – כאמור ישנם סוגים שונים של ניתוחים ולכל מתיחת בטן מחיר אחר. בפרט נהוג לחלק את ההליכים הכירורגיים שמטרתם שיפור המראה של בטן רופסת ל-2 קטגוריות: מתיחת מלאה ומתיחה חלקית (או מיני מתיחה). מתיחת בטן מלאה כוללת הסרת רקמות עור עודפות, שאיבת שומן מיותר, הידוק של שרירים רלוונטיים באזור הבטן וכן הסטה של הטבור למקום חדש כדי להשלים את המראה המרשים יותר. מתיחה חלקית מתאימה למקרים שבהם יש רק עודפי עור שפוגמים במראה של מרכז הגוף – למשל אחרי ירידה של עשרות קילוגרמים במשקל או אחרי ניתוח בריאטרי. במקרים אלה אין צורך בפעולות מורכבות כמו הידוק שרירים והזזה של הטבור, ולרוב גם לא בשאיבות שומן. באופן טבעי עלות מתיחת בטן חלקית נמוכה, ואפילו במידה ניכרת, בהשוואה לניתוח המלא. אופציה נוספת היא מתיחת בטן היקפית שכוללת התייחסות גם לעודפי שומן בגב ו/או בישבן ו/או בירכיים ולכן שינוי מקיף יותר – שעלותו מן הסתם גבוהה יותר.
  2. אשפוז – כשישנו צורך באשפוז ללילה אחרי מתיחת בטן מחיר הניתוח מתייקר. ההחלטה אם לאשפז את המנותח או המנותחת מתקבלת על סמך היקף הפעולות הכירורגיות וכן המצב הרפואי של כל אדם. גם לבחירת המקום שבו יתבצע הניתוח יש חלק בשורה התחתונה.
  3. מוניטין – כפי שטלוויזיה של יצרנית מוכרת ואמינה תהיה יקרה יותר ממסך בגודל דומה של חברה סינית עלומת שם, כך גם המוניטין של המנתח הפלסטי משפיע על מחיר מתיחת הבטן.

האם כשמתלבטים איפה לעבור מתיחת בטן מחיר הניתוח הוא השיקול העיקרי?

אי אפשר להתעלם מהעובדה שלקראת קבלת ההחלטה האם לעבור ואיפה לעבור מתיחת בטן מחיר הניתוח הוא פקטור. בנוסף מדובר בשירות שהעלות שלו אינה זולה כמובן.

חשוב לזכור שני דברים: ראשית, השינוי לטובה משמעותי מאוד – מרבית המנותחים מדווחים על הבדל דרמטי בין החיים לפני המתיחה לבין החיים אחרי המתיחה. כלומר, עבור הוצאה חד-פעמית נהנים מתועלת גבוהה אשר נמשכת זמן רב במיוחד (ובפרט אם מקפידים על אורח חיים בריא). שנית, כשמחשבים מהו גובה ההשקעה במשך למשל 10 שנים, מדובר בסך הכל בכ-150-250 ש”ח בחודש – סכום סביר לגמרי, וכאמור התוצאות של מתיחת בטן נשמרות גם ליותר מעשור.

האם ניתוח מתיחת בטן מכוסה ע”י תכניות השב”ן של קופות החולים?

באופן טבעי ברוב המקרים עבור מי שמתלבט או מתלבטת אם לעבור מתיחת בטן מחיר ההליך הוא שיקול חשוב. לבעלי ביטוחי בריאות מומלץ לבחון את זכויותיהם – כך למשל חברי מושלם פלטינום של קופת חולים כללית יכולים לעבור את הניתוח באופן מסובסד: הקופה מממנת את ההליך, והמנותחים עצמם משלמים השתתפות עצמית בשיעור של כ-15,000-18,000 ש”ח (בהתאם לסוג המתיחה, הסכומים מעודכנים ל-2020). יש להדגיש כי מי שמצטרף לתוכנית שב”נ זו נדרש להמתין שנה עד שיוכל לממש את הזכאות לניתוח פלסטי במימון חלקי של הקופה. בכל מקרה תחום ביטוחי הבריאות מתאפיין בדינמיות רבה, ולכן רצוי לבדוק את האפשרויות השונות בכל נקודת זמן.

אולי תאהבו גם