מתיחת צוואר

דוגמנית לאחר מתיחת צוואר

לפנים שלנו יש השפעה רבה מאוד על המראה החיצוני. בנוסף, שלא כמו איברים אחרים, הפנים חשופות כל הזמן, כך שלא ניתן לטשטש את סימני הזמן באמצעות בגדים. כשהמראה שלהן משדר עייפות וזיקנה, ובעיקר כשיש פער בינו לבין בין התחושות הפנימיות, יש שתי דרכים אפשריות לטפל בבעיה: ניתוח או מתיחת פנים טבעית. בעמוד זה תמצאו השוואה מקיפה בין שתי האופציות, כך שאם תרצו לשדרג את המראה החיצוני, תוכלו לדעת באיזה נתיב כדאי לכם להתקדם.

מהי מתיחת פנים טבעית ומהם יתרונותיה?

מתיחת פנים טבעית היא שם כולל למספר שיטות טיפול בפנים שהמכנה המשותף שלהן הוא שהן לא כוללות התערבות כירורגית – כלומר לא מתבצע ניתוח ולמעשה מדובר בהליכים שמתאפיינים במינימום פולשנות אם בכלל. זהו גם היתרון המרכזי של מתיחת הפנים הטבעית: כשלא מתבצע ניתוח, אין צורך בהרדמה, ולכן אין גם סיכונים שונים הקשורים להרדמה. בנוסף, אין גם צורך לפנות פרק זמן מסוים לטובת החלמה – ברוב המקרים ניתן לחזור לשגרת החיים הרגילה מיד בתום הטיפולים שמוגדרים כמתיחת פנים טבעית. באופן טבעי תופעות הלוואי מועטות יותר, ועבור מי שחוששים מפני ניתוח – ומדובר בפלח אוכלוסייה נרחב מאוד – זוהי הבחירה המתבקשת.

כאמור יש מספר דרכים להצעיר את הפנים גם בלי ניתוח. בין האפשרויות הרווחות: טיפולים למיצוק עור הפנים באמצעות מכשירי לייזר מתקדמים, החלקת קמטים בעזרת טכנולוגיית גלי הרדיו, וגם הזרקות של חומרים שונים, בין אם בוטוקס ובין אם חומצה היאלורונית, יכולות לחולל שינוי משמעותי מאוד לטובה.

היתרונות של ניתוח למתיחת הפנים

ניתוח מתיחת פנים כרוך כאמור במחיר לא מבוטל, ולאו דווקא מבחינה כספית: ההרדמה, ההתאוששות שאורכת מספר שעות ולפעמים כוללת גם אשפוז ללילה, תופעות הלוואי לאורך תקופת ההחלמה (נפיחות בפנים, שטפי דם תת עוריים, כאב מסוים), וגם הצורך לפנות שבוע עד שבועיים לטובת ההחלמה. לכל אלה יש להוסיף את החששות הטבעיים לקראת כל ניתוח, ובפרט תחת הרדמה מלאה.

יחד עם זאת יש לניתוח מתיחת פנים גם יתרונות בלתי מבוטלים על פני האופציה הלא כירורגית. יתרון משמעותי אחד הוא היכולת לייצר שינוי נרחב יותר ועמוק יותר בהשוואה לכל הטיפולים שהוזכרו בפסקה הקודמת. היתרון השני הוא משך הזמן שבו הפנים מושפעות לטובה מהטיפול, שכן תוצאות מתיחת פנים בניתוח יכולות להחזיק מעמד גם עשור שלם, בעוד שאת מתיחת הפנים הטבעית יש לחדש אחת לשנה או שנתיים.

איך לבחור את האופציה המתאימה לכם ביותר?

בדרך כלל כשנדרש שינוי מקיף בפנים על-מנת ליצור את המראה הרצוי מבחינת המטופל או המטופלת, יועדף הניתוח, ואילו כשהפער בין המצב הקיים לזה המבוקש פחות גדול, תתבצע מתיחת פנים טבעית. הבחנה נוספת היא על סמך הגיל, כשבדרך כלל נשים צעירות וגם גברים צעירים יבצעו טיפולים בלייזר או דומים להם כדי לשמור על החזות הצעירה, ואילו בגילאים מבוגרים יותר יתבצע ניתוח (אם כי טיפולים בגיל צעיר ושמירה על אורח חיים נכון עשויים לייתר את ההליך הכירורגי).

בכל מקרה ההמלצה היא להגיע לכירורג פלסטי מיומן, שמבצע גם ניתוחים למתיחת פנים וגם טיפולים שנכללים בקטגוריה של מתיחות פנים טבעיות. איש מקצוע מנוסה ובעל יושרה ימליץ על האופציה המיטבית לכל אחד ואחת, וכמובן גם יבצע היטב את הפרוצדורה הנבחרת.

אולי יעניין אותך גם: