woman facelift

רבים מאיתנו מתבוננים במראה ולא מאמינים: מי זה האדם העייף הזה שמסתכל עלינו מהמראה? מתי צצו כל הקמטים האלה? איך זה יכול שבפנים יש כל כך הרבה אנרגיות וחיוניות ושום דבר מזה לא בא לידי ביטוי בחוץ? ולמה לעזאזל כוח המשיכה פועל גם על הרקמות של עור הפנים ומושך אותן כלפי מטה?

מצד שני, למי שמרגיש שהגרביטציה, כתמי השמש, החריצים בעור הפנים ושאר הסימנים שהשאירו בהם השנים עושים לו עוול, ושמגיע לו להיראות הרבה יותר צעיר וחיוני, יש פתרון: ניתוח מתיחת פנים.

זהו ניתוח שזוכה לביקוש נרחב למדי, מוביל באופן כללי להצערת עור הפנים, ושלמרות שהוא מוכר ומדובר בכל זאת יש כמה דברים שעשויים להפתיע אתכם. הנה 5 עובדות שחשוב לדעת על ה-facelift.

1. המראה המתקבל טבעי ועל כן מחמיא במיוחד

בעבר ניתוחי מתיחת פנים יצרו למטופלים מראה מאולץ שאמנם נראה צעיר יותר אבל מצד שני לא תמיד החמיא למנותחים.

כיום במסגרת ניתוח מתיחת הפנים ישנו דגש רב על יצירת מראה טבעי, בהתאם למבנה הפנים – כך שהאדם ייראה צעיר בכ-10 שנים ובה בעת תהיה הרמוניה נעימה לעין בין כל חלקי הפנים ובין הפנים לבין הגוף. מה השתנה בשיטת הניתוח לאורך השנים? בעבר ניתוח מתיחת פנים היה למעשה מתיחה של העור בלבד ולכן על מנת לקבל תוצאה טובה היו מבצעים מתיחת יתר – התוצאה – מראה אופייני ולא טבעי. כיום הניתוח מבוסס על יצירת תמיכה בשכבות העמוקות של הפנים, בשכבת רקמת החיבור שעוטפת את שרירי הפנים. מבצעים קיבוע והרמה של שכבה זו על ידי חוטים עמוקים שאינם נראים, מחזירים את העור תוך כדי מתיחה קלה ליצירת שכבה שניה, מסירים עודפים ותופרים ללא מתח. כך מתקבלת תוצאה טבעית שמחזיקה לאורך זמן. כמו כן הצלקות מחלימות טוב יותר כיוון שהעור נתפר ללא מתח.

מתיחת פנים מוצלחת לוקחת בחשבון גם את עור הצוואר, ובאופן כללי מובילה להחלפת המראה הנפול, הרפוי והמקומט בחזות קורנת ומלאת חיוניות וברק.

2. לא כל הקמטים ייעלמו – ואין בכך צורך

ישנם מטופלים שמגיעים לניתוח מתיחת פנים עם ציפיות לא ריאליות שכל הקמטים שלהם ייעלמו כלא היו.

חשוב להדגיש שאין הליך כירורגי שמוביל להחלקת כל הקמטים, העלמת כל כתמי השמש במלואם, טשטוש צלקות אם ישנן וכו'. למעשה, זו גם לא אמורה להיות המטרה שכן במקרה שכזה התוצאה תהיה לא טבעית ואפילו מוזרה במידה מסוימת.

מנתח פלסטי מוצלח הוא מי שלא רק מיומן בביצוע המתיחה אלא גם מסייע למטופלים להבין מהן התוצאות האפשריות של הניתוח – החלקת קמטים משמעותית, טשטוש פיגמנטציה, הרמת רקמות עור שצנחו, מיצוק עור רפוי ועוד – וליהנות מהשיפור המשמעותי במראה הפנים.

3. אפשר לשלב טיפול באיבר ספציפי עם מתיחת פנים כללית

ניתוח מתיחת פנים הוא הליך כירורגי שמוביל באופן כללי להצערת עור הפנים ולמראה חיוני ובריא יותר.

בנוסף, ניתן למקד תשומת לב באיבר ספציפי ולשלב בניתוח גם הליכים כמו הרמת גבות, מתיחת צוואר, הדגשת קו לסת, הרמת עפעפיים וכו' – וכך להגיע למראה מחמיא במיוחד.

4. יש גם הליכים לא כירורגיים להצערת הפנים, אבל…

בימינו ישנם גם לא מעט שיטות טיפול אסתטיות שלא כרוכות בניתוח, ובאופן טבעי ישנם יתרונות להליך לא כירורגי – בין אם מדובר בזריקות בוטוקס, מילוי לחיים שקועות עם חומצה היאלרונית, מיצוק עור פנים רפוי בלייזר ועוד. לטיפול הלא ניתוחיים יש חשיבות רבה בשיפור מראה הפנים אולם שימוש לא נכון או שימוש יתר בחומרי הזרקה (כתחליף לניתוח או על מנת למנוע צורך בניתוח מתיחת פנים) עלול להוביל למראה מאוד לא טבעי ומוזר, ישנם מצבים שבהם אני מסביר ללקוחות שאם הן לא יכולות או רוצות לעבור ניתוח עדיף לא לעשות דבר ולא לנסות להגיע לתוצאה דומה על ידי הזרקות שכן התוצאות עלולות להיות מראה מאוד לא טבעי ולא מראה צעיר ויפה יותר.רק ניתוח מוביל לשינוי משמעותי באמת בכל חלקי הפנים גם יחד. לאחר הניתוח מומלץ לשלב הזרקות של בוטוקס וחומרי מילוי בכמויות קטנות על מנת לשמור על התוצאה.

5. למה חשוב לבחור בכירורג פלסטי שמתמחה במתיחות פנים?

רק כירורג פלסטי בעל ניסיון נרחב בביצוע ניתוחי מתיחת פנים מסוגל להציע את כל האפשרויות הקיימות, להשוות ביניהן עבור כל מטופל ומטופלת, להמליץ להם האם הם אכן זקוקים למתיחה מלאה או שמא גם מיני מתיחה (הליך כירורגי פשוט יותר) תספיק כדי להקנות להם את המראה המיוחל, ואם די בטיפול ספציפי (למשל הרמת גבות או הרמת עפעפיים) ואין צורך בניתוח, הוא יכוון אותם אליו.

בהתאם חשוב מאוד לבחור במנתח פלסטי שימליץ על ההליך הטוב ביותר והמתאים עבור המטופלים, ויבטיח גם לכם את הדרך הטובה ביותר להגיע למראה המחמיא ביותר.