men beauty

לא רק נשים יכולות: ניתוחים פלסטיים לגברים – יש חיה כזו!

אילו ניתוחים פלסטיים מוצעים כיום לגברים? מה הם הטיפולים הפופולאריים ביותר? היכן עושים? מה משנים? איזה ניתוח מיועד לגברים בלבד? ומדוע גברים צריכים הקטנת שדיים? כל הדברים שרציתם לדעת אך לא העזתם לשאול

לא רק נשים הבינו כי כדי להיראות קצת יותר צעירה, קצת יותר מושכת ואולי גם קצת יותר בטוחה אפשר גם להתערב במעט במה שהטבע יצר. כיום, ניתוחים פלסיטיים בנשים נפוצים כל כך עד שכמעט כל בחורה שנייה עוברת טיפול אסתטי או ניתוח במטרה לשפר את המראה. מגדילה את החזה, מישרת את האף, עוברת ניתוח להרמת צידי גבות או מעבה במעט את השפתיים.

אם חשבתם שניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים שהם רק לסלבריטאים, לעשירים ולמין הנשי בלבד אז אתם טועים ובגדול. אמנם, בעבר טיפולי הבוטוקס והסיליקון היו מקובלים יותר בערבות הוליווד בקרב ידוענים למיניהם, הרי שכיום הם הפחו להיות נחלת הכלל ולא רק בקרב בנות ישראל. טיפולי בוטוקס, שאיבת שומן, העלמת ורידים, הסרת שיער בלייזר ועוד הם אומנם טיפולים שכיחים יותר בקרב הנשים אולם לאחרונה הם מתחילים לחלחל אט אט גם אל המין השני.

כיום בהחלט מורגשת בקרב גברים עליה במודעות למראה החיצוני. יותר ויותר גברים מקפידים על תזונה מאוזנת, שמירה על משקל הגוף, פעילות גופנית סדירה, חיטוב ובנית מסת שרירים על ידי פעילות בחדר כושר ואף השרת שער. כהמשך ישיר למגמה זו עולה מספר הגברים הפונים לטיפולים אסתטיים או ניתוח פלסטי.  ואפילו גברים בני 45 נשואים עם ילדים מגיעים עלי בשביל קצת לשדרג את המראה החיצוני ואולי להעלים קמט קטן שהופיע" מספר ד"ר אריק זרצקי, מבכירי הרופאים בתחום הכירורגיה הפלסטית והאסתטית בישראל, מומחה למיקרוכירורגיה מנהל השירות לשחזורים אורטופלסטיים מורכבים במרכז רפואי מהמובילים בישראל ובעל מירפאה לכירורגיה פלסטית במגדל 'סי טאוור' באשדוד.

"טיפולי הסרת שיער בבית החזה, בבתי השחי, ברגליים, עיצוב גבות ואפילו עיבוי שפתיים והזרקת בוטוקס כבר מזמן לא מרתיעים גברים ולא מערערים את גבריותם. יתרה מכך, טיפולים אלו מקובלים כיום בקרב יותר ויותר גברים. הטיפולים לא רק משפרים את המראה החיצוני של הגבר, אלא יותר מכל הם משפרים את התפיסה העצמית, מגבירים את הביטחון העצמי ואפילו את הגבריות. הגברים של היום אינם מסתפקים רק בטיפולים קוסמטיים, בפעילות של כושר והקפדה על תזונה נכונה, הם מצטרפים לעוד מאות אלפי ואפילו מיליוני גברים ברחבי העולם שעלו על הטרנד הגלובלי החדש של ניתוחים אסתטיים פלסטיים" מעיד ד"ר זרצקי.

 באיטליה אחוז הגברים הפונים לביצוע ניתוחים אסתטיים זהה כמעט לאחוז הנשים. כיום, למעלה מ- 30% מסך הניתוח האסתטיים בישראל מתבצעים בגברים. הגיל הממוצע של גברים הפונים לביצוע טיפולים אלו נע בין 30-50, בהתאם לסוג הטיפול אותו מבקשים לבצע. אם בעבר אנשי היי טק ואנשי עסקים היו קהל היעד של טיפולים אלו הרי שכיום הדבר שכיח יותר בקרב פלח אוכלוסייה רחב יותר. כ-35% לערך ממנותחי האף בישראל הם לרוב גברים ולמעלה מ-50% ממנותחי האוזניים הם כיום גברים, ובניתוחי עפעפיים אחוז הגברים המנותחים מתקרב ל- 40%. קרוב לרבע מילארד שקל מגלגל שוק האסתטיקה בישראל.

אז אלו ניתוחים נפוצים בגברים:

אוזניים בולטות

ניתוח הצמדת אוזניים הוא אחד הניתוחים המבוקשים ביותר בקרב גברים כיוון שלא ניתן להסתיר את האוזניים הבולטות בתספורת גברית קצרה. הניתוח מבוצע לרוב למטרות אסתטיות בלבד, אך הוא יכול לפתור גם בעיה חברתית ונפשית אשר נוצרת כתוצאה מאזניים בולטות. ניתוח הצמדת אוזניים מתבצע  תחת הרדמה כללית או הרדמה מקומית עם טשטוש. הניתוח נמשך כשעה ובמהלכו מעצבים מחדש את צורת סחוס האפרכסת. הניתוח אינו פוגם בשמיעה, והצלקות שנשארות בעקבותיו אינן נראות ברוב המקרים.

אף

ניתוחים פלסטיים באף מתבצעים הן מסיבות אסתטיות והן מסיבות רפואיות. השינויים האסתטיים האפשריים בניתוחי אף הם יישור האף, קיצורו ואם צורתו גסה מדי גם עידונו תיקון פגמים מולדים או כאלה שנוצרו עקב פגיעה או תאונה. הרופא יחליט אם לבצע אותו על ידי חיתוך בנחיריים וטיפול בבעיה דרך חתך זה, או על ידי חיתוך בעמודת האף. כעבור כעשרה ימים ניתן יהיה להסיר את התחבושות או את הגבס מעל האף.

צוואר

לא רק נשים מבקשות לטפל בצוואר כדי שלא יסגיר את גילן. במשך הזמן, או בעקבות ירידה חדה במשקל מתרופף עור הצוואר ומתקמט. ניתוח חיטוב צוואר או מתיחת צוואר הינו ניתוח פשוט המאפשר הצרת היקף הצוואר והעלמת הקמטים עליו. בניתוח מתיחת צוואר מבצעים חתכים במקום לא בולט כגון: מאחורי האוזניים או מתחת לסנטר, דרכם מוסרים מן הצוואר עודפי שומן, מהודקים השרירים והעור נמתח מעליהם. עודפי העור מוסרים גם הם. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית עם טשטוש, בהתאם להחלטת הרופא. זמן האשפוז בעקבות הניתוח הוא יום אחד, וההחלמה ממנו נמשכת כשבועיים.

עפעפיים

לאחר גיל 50 זקוקים לעיתים גברים כנשים לניתוח הרמת עפעפיים. עם הזמן מתקמט אזור העיניים ונעטף בשקיות שומן כהות. שקיות אלה נוטות לצנוח ולהסתיר את שדה הראייה. צניחת העפעף גם גורמת לפנים להיראות מבוגרות יותר. ניתוח הרמת עפעפיים אפשר לבצע בעפעף העליון, התחתון או בשניהם כאחד. אם יש צורך מרימים גם את הגבות, כדי להתאימן לעפעפיים המורמים. ניתוח הרמת עפעפיים מבוצע בהרדמה מקומית במהלכו יבצע הרופא חתך קטן ויסיר את שקיות השומן ואת עודפי העור מאזור העין. אחר כך ימתח הרופא את העור. ניתוח הרמת עפעפיים נמשך כשעה. אחרי הניתוח ניתן לחזור לשגרה, אך יש לטפל באזור הניתוח על ידי שקיות קרח אשר יורידו את הנפיחות ובטיפות נגד יובש לעיניים.

שאיבת שומן

נכון להיום, למעלה מ- 60% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל סובלת מעודף משקל. אחד הטיפולים האסתטיים השכיחים ביותר הוא שאיבת שומן. כעיקרון, ניתן לשאוב שומן מכל אזור בגוף בו התרכז שומן לרבות צדי האגן, מותניים ובטן, ירכיים, שוקיים, ברכיים, ידיים, צוואר עליון ועוד. הטיפול אינו משאיר סימנים כמעט לרבות צלקות מינימאליות בגודל של 3-4 מ”מ והן כמעט לא נראות לטווח הרחוק. ניתוח של שאיבת שומן בקרב גברים מבצעים לרוב "בצמיגים" הנוצרים בהצטברות של שומן עודף בין שכבת העור לבין שרירי הבטן או באזור המותניים. "גברים רבים פונים בבקשה להעלים את הכרס העגולה שהופיעה לאחרונה.  אולם הדבר אינו ניתן לביצוע כיוון שהכרס הינה הליך של הצטברות השומן בתוך חלל הבטן ולא מחוצה לו בשילוב עם חולשת דופן הבטן ולכן הטיפול המומלץ הוא ירידה במשקל בשילוב עם חיזוק של שרירי הבטן" מסביר ד"ר זרצקי.

 לגברים בלבד! הקטנת שדיים (גניקומסטיה)

תחילה יש לעשות סדר בדברים ולהבדיל בין עיצוב חזה לבין הקטנת שדיים. "כיום למעלה מ-50% מהגברים רוצים לשנות את החזה שלהם. באמצעות ניתוח פשוט ניתן להמיס את עודפי השומן בחזה לעצבו ולהקנות מראה שרירי" מסביר ד"ר זרצקי. ואילו תופעת הגניקומסטיה, הינה תופעה שכיחה של צמיחת חזה נשי בקרב גברים. היא יכולה להופיע בכל גיל. מדובר בניתוח השונה מניתוח הקטנת חזה באישה, המטרה היא להגיע לחזה שטוח ומעוצב. הניתוח מבוצע לרוב בהרדמה כללית ולעיתים במקומית עם טשטוש. בניתוח  שואבים שומן ולעיתים יש צורך להוסיף חתך קטן בגבות התחתון של העטרה על מנת להסיראת עודפי רקמת השד.

 הזרקת בוטוקס

הבוטוקס הינו חומר הידוע בעיקר בשימושיו הרבים בכל הקשור לתחום הרפואה הקוסמטית. הבוטוקס הוא חומר המופק מרעלן או בלועזית בוטולינום טוקסין. הוא אינו מיועד אך ורק בעבור ציבור הנשים ובשנים האחרונות יותר ויותר גברים פונים לטיפולי בוטוקס. באחד הסקרים שנערכו לאחרונה באירופה נמצא כי חלה עלייה מתמדת במספר הגברים שבוחרים לעבור טיפולי בוטוקס הן לטשטוש והן העלמת קמטים. הנתונים מצביעים כי מכל חמישה הפונים לרפואה אסתטית, לפחות אחד מהם הינו ממין זכר. הטיפול השכיח ביותר בבוטוקס בקרב הגברים הוא הזרקה בצידי העיניים ובין הגבות.

 אולם לא מן הנמנע להזכיר כי ניתוחים פלסטיים הם עדיין נפוצים יותר בקרב הנשים. הסיבות לכך יכולות להיות הבדל בין המינים באשר לתפיסת הגוף, מושגי יופי שונים, התייחסות ותפיסה של תחום האסתטיקה  ועוד.