men beauty

אחת המגמות היותר מעניינות בעשורים הראשונים של המאה ה-21 היא השינויים המשמעותיים שמתרחשים אצל הגברים – שכבר לא חוששים לטפח את החזות החיצונית, לעבור ניתוחים קוסמטיים ואף להצהיר על כך בגאווה. ניתוח אף הוא אופציה פופולרית במיוחד בקרב מי שבעבר כונו "המין החזק", והיום רוצים להיות גם המין היפה (וממילא גם הנשים חזקות לא פחות מהגברים). בעמוד זה תמצאו סקירה מקיפה על הליך כירורגי זה: למי הוא מתאים, האם יש לו גם תועלות בריאותיות, הגילאים שבהם מומלץ לעבור את הניתוח, ההיערכות לקראתו, הדרכים השונות לשפץ את האף, המאפיינים הייחודיים של הניתוח בגברים וההחלמה. המידע יעזור לכם להחליט נכון האם גם לכם כדאי לשדרג את מראה הפנים באמצעות ניתוח האף.

men beauty

למי מתאים ניתוח אף?

ניתוח אף לגברים מתאים לכל מי שלא מרוצה ממראה האיבר שבמרכז הפנים, לא סובל מבעיות בריאותיות משמעותיות ומוכן לעבור ניתוח על כל המשתמע מכך. דגש חשוב נוסף של מנתח פלסטי בעל יושרה הוא המוכנות הרגשית: בתחום הרפואה האסתטית ישנם לא מעט מקרים שבהם הציפיות לקראת הניתוח והשינוי אינן ריאליות, ולכן גם אם ההליך הכירורגי עצמו מושלם בהצלחה מרבית, במקום שביעות רצון התוצאה היא עוגמת נפש. במהלך המפגש הראשוני שבו נבחנת הכדאיות של ניתוח האף, מוקדשת תשומת לב גם לפן הנפשי ורופא מנוסה יוודא שהמטופל מבין היטב מה ניתן לשנות באמצעות ההליך הכירורגי ומה לא.

מהו הגיל המינימלי שאפשר לנתח בו את האף?

ניתוחי אף מקובלים כבר מגיל צעיר יחסית. על-פי הערכות שונות, כ-15-20% מהמנותחים הם בני 20 ומטה. מצד אחד, ניתוח אף בשלב מוקדם מתאפיין בשני יתרונות משמעותיים: ראשית, קל יותר לעצב את האיבר, שכן הרקמות שלו עדיין אלסטיות מאוד; ושנית, מהאדם נחסכות לא מעט שנים של תסכול ודימוי עצמי ירוד. מצד שני חובה לוודא שתהליך ההתפתחות הטבעי של האף הושלם, כדי שתוצאות הניתוח תהיינה יציבות. בדרך כלל ניתן לנתח את האף כבר מגיל 16-17, כשעד גיל 18 חובה לקבל את אישור ההורים (וכדאי גם שהם יהיו חלק מהתהליך, כדי לתמוך במטופל ולסייע לו להפיק את מלוא התועלת מהשינוי החיובי בחייו).

התועלות הבריאותיות של ניתוחי אף לגברים

בנוסף לשיפור האסתטי, במקרים רבים תורם ניתוח אף לגבר שעובר אותו גם במישור הבריאותי. הסיבה לכך היא שהאף מהווה כמובן חלק ממערכת הנשימה. בין השאר ניתן לפתור תוך כדי שינוי צורת האף בעיות כמו אי ספיקה של המסתם הפנימי או החיצוני, סטייה של המחיצה ואפילו להעצים את חוש הריח. עוד קושי שעשוי להיעלם או לקטון במידה ניכרת בעקבות הניתוח הוא נחירות.

מאחר שבכל מקרה ניתוח אף לגברים משפיע על תפקוד מרכיבים חשובים של מערכת הנשימה, חשוב מאוד להפקיד את תכנון ההליך ואת היישום של התוכנית בידיים מיומנות מאוד – ובפרט לעבור את הניתוח אצל כירורג פלסטי שכבר צבר ניסיון בניתוח גברים.

המאפיינים הייחודיים של ניתוח אף לגבר

אמנם אף הוא אף, וניתוח הוא ניתוח, אבל גם כך ישנם הבדלים בלתי מבוטלים בין ניתוח אף לגברים לבין הליך זה אצל הנשים. קודם כל יש הבדל בין מבנה האף הרצוי מבחינת הנשים לבין זה שיחמיא לגבר. בנוסף ברוב המקרים האף הגברי גדול יותר בכ-10% והפגמים בעיני האדם, אלה שהובילו אותו אל שולחן הניתוחים, בולטים יותר – כך שעיצוב האף מחדש הוא אתגר מורכב יותר. עוד כדאי לדעת שהעור של הגברים עבה יותר, וגם עובדה זו מחייבת מיומנות גבוהה במיוחד כדי להגיע לתוצאה הרצויה. עוד הבדל שניתן לזהותו הוא שהנשים בדרך כלל יודעות בדיוק מה הן מבקשות, לטוב ולרע, ואילו גברים יודעים שהם רוצים שינוי אבל אין להם תמונה מדויקת בראש של האף האופטימלי.

ההיערכות לקראת ניתוח אף

לאחר מפגש הייעוץ שבו גם נקבעים השינויים שיבוצעו באף, מתבצעות מספר בדיקות רפואיות חיוניות, כולל של רופא אף-אוזן-גרון מומחה אם ישנן בעיות נשימה. תרופות ותוספי מזון עם השפעה מדללת דם (גינקו בילובה, Q10, אספירין, קומדין ועוד) מפסיקים לקחת כשבועיים לפני מועד הניתוח. גברים שמעשנים מתבקשים להפסיק לפחות חודש לפני, וכ-3 ימים לפני הכניסה לחדר הניתוח יש לגזור את שערות האף. ניתוח אף לגברים מתבצע בהרדמה מלאה ולכן נדרש צום של כ-8 שעות לקראתו.

מהלך הניתוח וההחלמה

ישנן שתי שיטות לניתוחי אף: השיטה הפתוחה והשיטה הסגורה. בשיטה הראשונה מופשל כל העור באזור, דרך חתך בנחיריים, וכתוצאה מכך למנתח יש שדה ראייה מיטבי וניתן לבצע שינויים משמעותיים. החיסרון הוא צלקת בחלק התחתון של האף. בניתוחי אף סגורים לגברים החתך הוא דרך הנחיריים ולכן לא תהיה צלקת חיצונית, אם כי לא בכל מקרה ניתן ליישם שיטה זו.

בכל מקרה ההחלמה של גברים אחרי ניתוח אף מעט ארוכה יותר מזו של הנשים, אם כי לאחר כשבועיים ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה. תופעות הלוואי העיקריות במהלך ההחלמה הן נפיחות, דימומים וכאבים. את התוצאות ניתן לראות לאחר מספר חודשים – ואם בחרתם נכון את המנתח, מובטח לכם שינוי משמעותי לטובה ושביעות רצון מלאה.