סרטוט על פנים של אישה שעבר ניתוח אף

ניתוח אף לפני ואחרי – כל מה שחשוב לדעת

בכל אחד מאיתנו טמונות יכולות רבות עוצמה, ומצד שני לא תמיד רמת הביטחון העצמי שלנו מאפשרת לנו למצות את הפוטנציאל. הביטחון במי שאנחנו מושפע מפרמטרים רבים, ובין אם נרצה בכך ובין אם לא, כמעט כל אחד וכל אחת משקללים אל הדימוי העצמי שלהם גם את המראה החיצוני וגם את האופן שבו הם נתפשים על-ידי הסביבה – וליתר דיוק, את האופן שבו הם מאמינים שהם נתפשים על-ידי הסובבים אותם.

במציאות שכזו אף הוא לא רק איבר הרחה שמכיל נחיריים כך שנוכל לשאוף ולנשוף אוויר, אלא גם פקטור, ואפילו מרכזי, במרכיבי הביטחון העצמי. אמנם בסופו של דבר מדובר ברקמה סחוסית מכוסה בעור, אבל אם היא מייצרת מבנה ארוך מדי (בעיקר בעיני עצמנו), מעוקל, לא סימטרי ובאופן כללי כזה שנראה אחרת מכפי שהיינו רוצים, התוצאה היא פגיעה בדימוי העצמי ובביטחון העצמי. למרבה המזל, אנחנו חיים בעידן שמספק פתרונות אפקטיביים מאוד לבעיות אלה. ניתוח לעיצוב האף מחולל שינוי משמעותי בין ה”לפני” ל”אחרי”, ואם גם אתם לא מרוצים מצורתו הנוכחית של האף, כדאי לקרוא את המידע בעמוד זה כדי לדעת מה מצפה לכם אם תחליטו לעבור את ההליך הכירורגי הרלוונטי וכיצד ישתפרו החיים שלכם אחריו.

כיצד מתבצעים ניתוחי אף?

ניתוח אף הוא למעשה שם כולל למגוון רחב של פרוטוקולים כירורגיים במסגרת הרפואה האסתטית, שכן לכל אף ישנם מאפיינים ספציפיים וכל אדם שואף לשינוי אחר. בהתאם הדגש החשוב ביותר במסגרת ניתוחי אף הוא התאמה מדויקת ומלאה של הפעולות המבוצעות למצב האף הקיים ולמראה הרצוי (במסגרת האפשרויות והמגבלות, כמובן). מסיבה זו חשוב להפקיד את ניתוח האף בידיים מקצועיות ובעיקר מנוסות מאוד.

הפעולות האפשריות במסגרת ניתוח אף הן הקטנת האף, שינוי הצורה של הקצה של האף (בדרך כלל נדרש עידון של מרכיב זה של האף), הרחבת נחיריים, הצרת נחיריים, שינוי הזווית בין השפה העליונה לבין האף, יישור הגבנון, ועוד אופציה שנלקחת בחשבון היא טיפול במחיצה – פעולה שעשויה לשפר את הנשימה במידה ניכרת.

המגוון מכתיב מגוון ניתוחי אף אפשריים, ובפרט לגבי החתכים: לעתים הם מתבצעים על-ידי הכירורג הפלסטי בתוך האף ולעתים מחוצה לו. בכל מקרה התפישה המקובלת כיום מעדיפה את המראה הטבעי על פני המראה הסולד יתר על המידה, כך שהשאיפה היא לעצב אף שאינו רחוק מדי מזה הקיים, וכמובן לבצע כל פעולה במסגרת שינוי השלד הגרמי והסחוסי של האף באופן מדויק לחלוטין.

החלמה בעקבות ניתוח אף

כשמתבוננים בתמונות של מטופלות ומטופלים שעברו ניתוחי אף לפני ואחרי ההליך הכירורגי ניתן להבחין בשינוי משמעותי במראה של הפנים באופן כללי, גם אם האף עצמו לא שונה באופן דרמטי יתר על המידה. בפרט כך הדבר כשאת הניתוח מבצע כירורג מנוסה ומיומן. יחד עם זאת כדאי לזכור שמדובר בניתוח לכל דבר – שכרוך בהחלמה של כשבועיים.

ב-24 השעות הראשונות ישנה נפיחות בפנים, בדרך כלל גם שטפי דם באזור שמתחת לעיניים ועוד תופעה נפוצה היא כאב ראש. בדרך כלל בפרק זמן המנותחים נשארים באשפוז, ועוד כדאי לדעת שספיגת הדימום מתבצעת באמצעות תחבושות שמוכנסות אל הנחיריים (ומוצאות לפני שהמטופלים משוחררים לבתיהם). כמו כן יש צורך בגבס למשך כשבוע וזאת במטרה לייצב את האף ולמנוע תזוזות מיותרות של הסחוסים.

הנפיחות והתופעות האחרות נעלמות תוך שבועיים שלושה ובפרק זמן זה חשוב להימנע מפעילות גופנית מאומצת, וכן יש להגן על האף בתשומת לב מרבית מפני כל חבטה או שפשוף.

מה קורה אחרי תקופת ההחלמה?

גם אחרי שהגוף חוזר לעצמו לגמרי וניתן לשוב לשגרה מלאה, ישנה התמודדות לא פשוטה: המראה הסופי של האף בא לידי ביטוי רק כעבור חצי שנה עד שנה, וחשוב להתאזר בסבלנות. כמו כן ישנו משקל רב לציפיות ריאליות, כדי שהשינוי הפיזי יוביל כמקווה גם להעלאת רמת הביטחון העצמי.