סרטוט על פנים של אישה שעבר ניתוח אף

ניתוח אף הוא אחד ההליכים הכירורגיים האסתטיים הפופולריים ביותר – גם בקרב נשים וגם בקרב גברים, גם אצל צעירים וגם אצל מבוגרים. התרומה שלו לחיזוק הביטחון העצמי בדרך לשינוי משמעותי באופן כללי בחיים משמעותית, ובלא מעט מקרים יש לניתוח תועלת חיובית גם בהיבט הרפואי, וזאת משום שהאף הוא מרכיב מרכזי במערכת הנשימה. אבל גם במצב כזה אי אפשר להתעלם מסוגיית העלות. בעמוד זה תמצאו מידע על מחיר ניתוח אף, על הפרמטרים לפיהם הוא נקבע, על אפשרויות המימון דרך קופות החולים השונות ועל השיקולים שלפיהם כדאי להחליט בסוף איך להתנהל – כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.

סרטוט על פנים של אישה שעבר ניתוח אף

לפי מה נקבע מחיר ניתוח אף?

  • מורכבות הניתוח – התשובה לשאלה כמה עולה ניתוח אף מושפעת קודם כל מהתשובה לשאלה מהו בעצם ניתוח האף הדרוש בכל מקרה ספציפי. האפשרויות רבות מאוד ומגוונות: ניתן לעדן אף בעל צורה חדה יתר על המידה, להצר, להנמיך, להקטין, להרים, לשייף, להסיר גבנון, ליישר סטיות ועוד. בחלק מהמקרים ההליך הכירורגי משלב כאמור תועלת אסתטית עם מטרה בריאותית הקשורה לדרכי האוויר שעוברות באף, ובפרט כשישנה סטייה במחיצה. בכל מקרה מתבצעות פעולות שונות בעצם וברקמות הסחוס, הן על בסיס ההעדפות של המטופל או המטופלת והן על בסיס חוות הדעת המקצועית של הרופא המנתח. לאחר התבוננות מעמיקה ובחינה יסודית של המצב הקיים, וקשב לרצונות המטופלים, ניתן לקבוע מה יכלול ההליך ובהתאם מהו מחירו.
  • שיטת הניתוח – ישנן שתי שיטות אפשריות לביצוע השינויים הנדרשים בעצם וברקמות הסחוס: השיטה הפתוחה והשיטה הסגורה. בשיטה השנייה עיצוב האף מתבצע כולו מתוך האיבר, ואילו בשיטה הראשונה מבצע הכירורג חתך חיצוני קטן ופועל דרכו. בשיטה הפתוחה המחיר לרוב גבוה יותר.
  • עלות חדר הניתוח – בכל ניתוח אף מחיר חדר הניתוח הוא מרכיב בעלות הכוללת. עלויות חדרי ניתוח משתנות בהתאם לרמת המרכז הרפואי, המוניטין שלו, המיקום שלו ולפעמים גם שיקולים נוספים כמו טיב היחסים בין המרכז לבין הרופא המנתח, פרק הזמן עד ליום הניתוח, תקופות שבהן הביקוש נרחב יותר או דווקא מצומצם יותר ועוד. כירורג פלסטי מנוסה שמכבד את עצמו ואת המטופלים שלו לא יתפשר על איכות המקום שבו מתבצעות כל הפעולות הכירורגיות, וזאת על-מנת לא לחשוף את המטופלים לסיכונים מיותרים.
  • אשפוז – מחיר ניתוח אף מושפע גם מהאשפוז הצפוי, אם יש בו צורך. בחלק מהמקרים משתחררים המנותחים לביתם כבר לאחר מספר שעות, אבל יש גם מצבים שמחייבים אשפוז ללילה – שמייקר את העלות. מחיר האשפוז משתנה כמובן גם הוא בהתאם למקום שבו עוברים את ההליך הכירורגי, וההחלטה אם לאשפז או לא תלויה במידת המורכבות של הניתוח ובמאפיינים הפיזיים הספציפיים של כל אדם.
  • המנתח – כשבוחנים מספר הצעות של ניתוח אף מחירים של רופאים שונים עשויים להשתרע על מנעד רחב למדי, בהתאם לוותק ולמוניטין של כל אחד מהם. באופן טבעי לניסיון ולמיומנות יש משקל נכבד במיוחד גם בסיכויי ההצלחה של הניתוח ובהגעה לתוצאות הרצויות והמחמיאות ביותר.

השתתפות במימון

כשמתלבטים אם לעבור ניתוח אף מחיר ההליך הוא כמובן שיקול ואפילו משמעותי. אמנם ההליך הכירורגי מאפשר להגשים חלום של שנים רבות, ומשפיע באופן חיובי מאוד על הדימוי העצמי ועל הביטחון העצמי, ובעצם על כל תחומי החיים, אבל אי אפשר להתעלם מהמציאות הכלכלית.

בחלק מהמקרים ניתן לזכות בהשתתפות במימון הניתוח בשיעור כזה או אחר דרך ביטוח הבריאות – בין אם כזה שנרכש דרך קופת החולים ובין אם דרך פוליסה של חברת ביטוח. בפרט כך הדבר כשלהליך הכירורגי יש גם מטרה רפואית הקשורה לפתרון בעיה בנשימה. בכל מקרה כדאי לברר מול הגופים הנ"ל מהן הזכויות שלכם, ועוד כדאי לקחת בחשבון שישנה גם תקופת אכשרה (פרק זמן מינימלי ממועד ההצטרפות לקופת חולים או לביטוח מסוים ועד שניתן להתחיל לממש אותו – בין כמה חודשים לשנה).

איך לבחור איפה לעבור את ניתוח האף?

השאלה כמה עולה ניתוח אף היא כאמור מתבקשת וטבעית לגמרי. טווח האפשרויות אמנם נרחב, אבל לכל ניתוח אף מחיר בלתי מבוטל של כמה אלפי שקלים – בהחלט הוצאה שיש להיערך לקראתה.

למרות זאת ההמלצה של כל אנשי המקצוע בתחום היא לא להתפשר. לא על מימוש החלום, ולא על הדרך שבה יתבצע השינוי הכל כך משמעותי בחיים. כדאי לזכור שמדובר בהשקעה חד-פעמית, ואם פורסים את הסכום שנדרש כדי לעצב את האף מחדש על פני כל השנים שבהן תיהנו מהמראה היפה יותר והמחמיא יותר, העלות המתקבלת היא בסדר גודל של 10-20 ש"ח בחודש (שהרי גם אם אתם כבר בני 40 ואפילו 50, עדיין נשארו לכם עשרות שנים, מה גם שתוחלת החיים נמצאת במגמת עלייה מתמשכת).

פתרון נוסף שעשוי לעזור לכם לא לוותר על החלום בגלל מחיר ניתוח אף הוא לחסוך את הסכום המבוקש. כשיש מטרה, ובפרט כזו חשובה, ומתכווננים לקראתה, תמיד תימצא גם הדרך לחסוך בלי לוותר על מרכיבים מהותיים אחרים בחיים. התחרות העזה בתחום ההלוואות – תחום שפועלים בו גם הבנקים, גם חברות האשראי וגם חברות מימון חוץ בנקאי רבות – מאפשרת גם היא לעבור את ההליך הכירורגי בקלות גם מבחינה כלכלית (אם בחרתם בפתרון זה, כדאי לשקלל גם את עלות ההלוואה, שסביר להניח לא תהיה גבוהה מדי).

לגבי הדרך, כלומר בידי מי מפקידים את המלאכה, השיקול ברור: מנתחים שונים גובים עבור ניתוח אף מחירים שונים, והפיתוי להוזיל את העלות קיים תמיד. עם זאת חשוב לזכור שניתוחי אף מחייבים מיומנות גבוהה במיוחד, בגלל הממדים של המרכיבים שאותם משנים והעדינות שלהם, וכן בשל ההשפעה של ההליך על הנשימה. בהתאם מומלץ לא כדאי להתפשר על ניסיון המנתח, ובסופו של דבר את יחס העלות תועלת המשתלם ביותר – ואת התוצאות היפות ביותר שמבטיחות שביעות רצון לכל החיים – תקבלו אך ורק אצל רופא מומחה מהשורה הראשונה.

אולי יעניין אותך גם