הגדלת חזה

עם הגיל, החזה הנשי עלול לצנוח. בפרט עלולה תופעה זו להתרחש באופן ניכר ובולט לעין לאחר הריונות, לידות והנקות,  ירידה חדה במשקל משפרת אמנם את הבריאות ואת המראה החיצוני, אבל במקביל מובילה במקרים רבים גם לשדיים נפולים. הגנטיקה משפיעה אף היא על מצבו של החזה – אבל בכל מקרה שבו נוצרת פגיעה בדימוי העצמי ומצוקה רגשית סביב מראה השדיים, ישנו פיתרון אסתטי ניתוחי: הרמת חזה. כדאי לדעת שהפעולות שננקטות במסגרת הליך כירורגי זה גורמות להקטנת השדיים במידה מסוימת, ואם הם היו קטנים מלכתחילה, ייתכן שההמלצה של המנתח הפלסטי תהיה על הרמת חזה עם שתלים.

למי מתאימה הרמת חזה עם שתלים?

באופן טבעי ניתוח הרמת חזה עם שתל מיועד לנשים שלא מרוצות הן מזקיפות החזה והן מגודל השדיים (ההרמה עצמה מקטינה את השד, וחשוב לקחת זאת בחשבון).

תנאי נוסף להתאמה לניתוח הוא בריאות כללית טובה. בפרט נדרשות מועמדות בנות 40 ומעלה לעבור ממוגרפיה לקראת הרמת חזה, עם או בלי הגדלה. כמו כן נבחנת ביסודיות איכות העור, על-מנת לוודא שהוא עדיין אלסטי מספיק, שכן הוספת השתל גורמת למתיחתו.

עוד המלצה היא לעבור את ההליך המשמעותי רק לאחר השלמת הקמת המשפחה, הריונות ולידות. הסיבה העיקרית לכך היא שלידות והנקות עלולות לפגום בתוצאות הניתוח. כמו כן ישנו סיכון מסוים, אמנם לא גבוה אבל קיים, שההרמה והשתלים יקשו על ההנקה.

תכנון ניתוח הרמת והגדלת חזה

דוגמנית לאחר הגדלת חזה מתחת לשריר

גם הרמת חזה וגם הגדלת חזה הם ניתוחים שמבוצעים ע”י רופאים רבים ברחבי העולם באחוזי הצלחה גבוהים מאוד. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי השילוב של הרמת והגדלת חזה הופך את ההליך הכירורגי למורכב יותר, ולכן נדרש ניסיון ספציפי של רופא פלסטי מומחה כדי שהוא יושלם בהצלחה.

כבר במהלך התכנון של הניתוח. מושם דגש רב גם על תיאום ציפיות מול המנותחת – שכן ישנן מגבלות ולא ניתן לממש כל רצון שהוא. בפרט חובה להימנע משתלים גדולים מדי שעלולים לגרום לתופעות לוואי רבות בטווח הארוך. מרכיב משמעותי אחר בתכנון הוא מציאת האיזון האופטימלי בין ההרמה להגדלה, כך שהשדיים יהיו גם בעלי נוכחות מחמיאה וגם זקופים.

הכנה לקראת הרמת חזה עם שתל

לקראת ניתוח הרמת חזה עם שתל חובה להפסיק לעשן, החל מ-3-4 שבועות לפני הניתוח. באופן כללי החלמה מניתוח פלסטי לא יכולה להיות אופטימלית אצל נשים מעשנות (וגם גברים שמכורים לסיגריות), כשהסיבה לכך היא הפגיעה באספקת החמצן לרקמות השונות עקב החומרים המזיקים שבסיגריות. עישון עלול להוביל גם להצטלקות לא אסתטית. אולי ניתוח הרמת חזה והגדלת חזה יכול להיות הזדמנות להיגמל מההרגל הבעייתי.

כחלק מההכנה לניתוח יש להפסיק ליטול תרופות שמדללות את הדם וגם תוספים בעלי אימפקט דומה – בתיאום עם הרופא המטפל.

ההליך הכירורגי מתבצע בהרדמה מלאה, ומחייב צום של 8 שעות.

מהלך הניתוח

משך ניתוח הרמת חזה עם שתל הוא כ-3 שעות. עוד לפני הניתוח יבצע הכירורג הפלסטי סימונים רלוונטיים שיעזרו לו ליישם את התכנון המוקדם באופן מושלם, והמטופלות מקבלות אנטיביוטיקה כדי למנוע זיהומים.

השלב הראשון הוא הסרתן של רקמות העור העודפות כך שניתן יהיה להרים את החזה. לאחר מכן ניתן ליצור כיס בכל שד עבור השתל, וכמובן להכניס אותו למקום המיועד לו. החתכים דרכם מתבצע הניתוח המשולב הם סביב העטרות, וכן חתכים אנכיים אל עבר הקפל התת שדי – כך שהצלקת נראית כמעין עוגן. לאחר השלמת ההרמה וההצבה של השתל מולבשת על המנותחת חזיית הספורט שהביאה איתה והיא מועברת להתאוששות. בחלק מהמקרים ניתן לחזור הביתה כבר באותו יום, לאחר כ-6 שעות, ובמקרים אחרים יש צורך באשפוז ללילה.

החלמה בעקבות הרמת חזה עם שתלים

ב-24 השעות הראשונות שלאחר הניתוח אסור לרחוץ את האזור המנותח. שטפי דם, בצקות וגם כאב קל הם תופעות לוואי טבעיות. מומלץ לא לשכב כל הזמן במיטה אלא להתהלך כדי לתמוך בהליך ההחלמה. תוך כ-5 ימים ניתן לבצע עבודות קלות בבית, ובדרך כלל לאחר 10 ימים עד שבועיים אפשר לחזור לעבודה ולשגרה מלאה, פרט לפעילות גופנית מאומצת (שאליה אפשר לשוב כחודש לאחר הניתוח).

תוצאות ניתוח הרמת חזה עם שתל באות לידי ביטוי לאחר כ-3 חודשים שלאחריהם אפשר לחזור לשגרה מלאה ואם ההליך תוכנן באופן מדויק ובוצע באופן מוקפד, השינוי הוא משמעותי לטובה כפי שמעידות נשים רבות.

קישורים נוספים בנושא