עודפי עור בבטן

אחד הנושאים החשובים ביותר עבור כל מי ששוקלת או שוקל לעבור מתיחת בטן היא ההחלמה בעקבות ההליך הכירורגי. באופן טבעי ישנם לא מעט הבדלים בין המנותחים, בהתאם להיקף הניתוח ולמאפיינים הספציפיים של כל אדם. יחד עם זאת יש גם מכנה משותף, ואת המרכיבים העיקריים שלו תוכלו למצוא בעמוד זה – וכך לדעת למה לצפות אחרי המתיחה (בנוסף למראה המרשים יותר של מרכז הגוף, כמובן).

עודפי עור בבטן

התאוששות אחרי ניתוח מתיחת בטן

מתיחת בטן מתבצעת תחת הרדמה כללית. בהתאם מיד אחרי הניתוח נדרשת התאוששות לצורך השגחה ומעקב. בחלק מהמקרים כבר לאחר שעות משוחררים המנותחים לבתיהם, אבל ייתכן גם צורך באשפוז ללילה אחד. על-מנת למנוע הצטברות נוזלים ונפיחות באזור הבטן, מושארים לאחר הניתוח נקזים למשך מספר ימים.

כמו כן יש להשתמש בחבישה מיוחדת של האזור כדי לחזק את הבטן, למצק את העור ולתרום לתוצאות הניתוח. טווח הזמן המומלץ לשימוש בחגורת הבטן הוא 4-6 שבועות.

המלצה חשובה במיוחד היא לנסות להתחיל להתהלך – לאט ובזהירות, כמובן – מוקדם ככל האפשר, וזאת למרות הקושי, הכאב המסוים וגם החשש המובן. מחקרים רבים גילו שפעולה זו משפרת מאוד את היכולת להחלים ביעילות ובמהירות. ההליכה הנכונה היא עם כפיפה קלה, כך שלא יופעל לחץ על האזור המנותח.

תופעות לוואי בעקבות מתיחת בטן

אחרי ניתוח מתיחת בטן החלמה כרוכה כמעט תמיד בתופעות לוואי מסוימות. התופעות הנפוצות ביותר הן כאב שכדי לא לסבול ממנו ניתן להשתמש במשככי כאבים, נפיחות שכאמור זוכה למענה בדמות הנקזים כך שהיא מתפוגגת בהדרגה, תחושת אי נוחות באזור הבטן ונוקשות מסוימת. לפעמים ישנו גם מתח, וגם הוא תוצאה טבעית של מעבר ניתוח וציפייה לראות כבר את התוצאות.

כדאי לדעת שהפעלת שרירי הבטן, למשל כשעוברים משכיבה לישיבה, גורמת לכאב מסוים. למרות זאת מומלץ לא לשכב במיטה כל היום אלא להפעיל את הגוף – בזהירות. על-מנת להימנע ממתחים ולחצים מיותרים, תוכלו להתייעץ עם הצוות במרפאה ולקבל מענה מלא וסבלני לכל שאלה או חשש. תופעות הלוואי נעלמות מעצמן במרבית המקרים תוך מספר ימים.

הנחיות התנהלות חשובות

אחת השאלות הנפוצות ביותר בנוגע להחלמה אחרי מתיחת בטן היא מתי אפשר להתקלח. התשובה היא שניתן לעשות זאת 48 שעות אחרי הוצאת הנקזים, כשהמועד המדויק של פעולה זו הוא בהתאם לקצב ההחלמה וירידת הנפיחות. עד אז תוכלו לשמור על היגיינת גוף עם ספוג לח ואפילו סיבון – שייעשה בעדינות מרבית. בשבוע הראשון רצוי לא להתאמץ ובפרט לא לאמץ את שרירי הבטן יתר על המידה. בזמן מנוחה מומלץ לוודא שהברכיים מקופלות (באמצעות הנחת כרית מתחת לאיבר זה).

חזרה לשגרה

אחרי ניתוח מתיחת בטן החלמה נמשכת בממוצע כשבועיים, כשכבר בשבוע השני ניתן להתחיל לחזור – בהדרגה ועם תשומת לב לתחושות באזור המנותח – לשגרה. בין השאר תוכלו לבצע עבודות בית קלות ואפילו עבודה משרדית לפרקי זמן קצרים שלא מחייבים מאמץ. פעילות גופנית לעומת זאת אסורה במשך כ-5-6 שבועות.

במהלך ההחלמה כדאי להימנע מעישון וצריכת אלכוהול, וזאת משום שהם עלולים לעכב את ההחלמה. החומרים המזיקים שבסיגריות עלולים לגרום גם להצטלקות לא יפה. ויטמין A, ויטמין C, וכן מאכלים ומשקאות עתירים בנוגדי חמצון (למשל תה ירוק) עשויים לשפר את התהליך – כך שתוכלו ליהנות מהתוצאות של הניתוח תוך זמן קצר יותר.

אולי יעניין אתכם גם: