pregnant woman

 הריון ולידה גורמים לשינויים בגוף האישה שעלולים להשפיע על דימוי הגוף שלה. חשוב שהאישה תדע אילו מהשינויים הינם הפיכים מעצמם ומצריכים המתנה בלבד, אילו מצבים יכולים להשתפר על ידי פעולה אקטיבית של האישה (כגון דיאטה, פעילות גופנית) ואילו יכולים להשתפר על ידי התערבות של מנתח פלסטי.

השמנה – בעקבות הריון מתרחש בגוף האישה שינוי בכמויות הנוזלים ולכן משקלה עולה. מרבית משקל זה יורד בשבועות הראשונים לאחר הלידה. ניתן למקסם את הירידה במשקל על ידי הדרכה לתזונה נכונה ופעילות גופנית.

סימני מתיחה – בעיה שכיחה מאוד לאחר הריון, היא נובעת מהמתיחה הקיצונית שעובר העור בזמן ההריון. ישנם דיווחים על שיפור בסימני המתיחה בשלב שהם עדיין "טריים" על ידי עיסוי עצמי, שימוש בקרמים וטיפולי לייזר. כאשר הסימנים מבהירים הם נמצאים בשלב הסופי שלהם ואז הדרך היחידה להסירם היא על ידי הכללתם באזור העור שיורד המהלך פרוצדורה למתיחת בטן.

שאיבת שומן לאחר לידה – לאחר שהגוף חוזר למצבו ה"רגיל" לאחר לידה ישנם פעמים רבות אזורים בהם יש שומן עודף שאינו מגיב להרזיה או פעילות ספורט. אזורים העיקריים בהם מצטבר השומן הם בצדי הירכיים ובאזור המותניים. במצב זה שאיבת שומן עוזרת לסלק את עודפי השומן ולעצב את הגוף.

מתיחת בטן לאחר היריון ולידה – אזור הבטן חשוף לשינויים המשמעותיים ביותר בזמן הריון.
בשל המתיחה של כל דופן הבטן נגרמים שני "נזקים" עיקריים:

1. נזק לשכבת שרירי הבטן העמוקה. השרירים נמתחים ולעלולים להיות רפויים לאחר הלידה. לעיתים על ידי אימון אינטנסיבי על ידי האישה ניתן לשפר מאוד את רפיון השרירים ואף להחזיר את המצב לקדמותו. במצבים בהם יש מתיחה של רקמת החיבור העוטפת את השרירים (פציה) ובעיקר את האזור הנמצא במרכז הבטן, בין השרירים, פעילות גופנית אומנם תחזק את שרירי הבטן אולם לא תשפר את רפיון שאר הרקמות. המראה האופייני הוא של בטן עגולה המתחילה מקשת הצלעות ומטה. ניתן למשש רווח במרכז הבטן, בין השרירים, בזמן שמנסים לקום משכיבה לישיבה.

2. נזק לעור.  במקרים רבים עור הבטן אינו חוזר למצבו הקדם הריוני. יכולים להיות סימני מתיחה ועודפי עור המצטברים באזור הבטן התחתונה.

ניתוח למתיחת בטן מומלץ לביצוע רק לאחר סיום תוכנית הילודה. הניתוח הינו יעיל מאוד, הוא מטפל הן ברפיון דופן הבטן והן בעודפי העור. תוצאותיו דרמטיות.  הבטן שטוחה בשל הידוק שכבת שרירי הבטן ועור מתוח לאחר שמסירים את עודפי העור ואיתם את מרבית סימני המתיחה.

ניתן לשלב גם שאיבת שומן על מנת לעצב את אזור המותניים או הירכיים.

ניתוחי שדיים או ניתוחי חזה לאחר הריון ולידה – השדיים מושפעים מאוד במהלך הריון. הם גדלים מאוד ומייצרים חלב. לאחר סיום ההנקה נפח השדיים יורד וחוזר להיות רגיל. לעיתים עלול להיגרם שינוי בצורת החזה. באופן אופייני נגרמת מתיחה של העור וירידה במסת רקמת השד – נותן מראה מרוקן ונפול. הטיפול צריך היות מותאם לצורך השדיים.

  • הגדלת חזה – במקרים של חזה קטן ולא נפול שאיבד מנפחו.
  • הרמת חזה – חזה קטן או בינוני שאיבד נפח וצורה. ניתן לבצע את הרמת החזה עם או בלי שתלים.
  • הקטנת חזה – כאשר החזה גדול ומפריע לתפקוד יום יומי או שגורם לכאבי גב.

ניתוחים משולבים לאחר לידה – פעמים רבות לאחר הריונות ולידות הבקשה המופנת אלי כמנתח פלסטי היא: "אני רוצה לחזור למצב בו הייתי לפני הלידות". על מנת להגשים חלום זה יש צורך, במקרים רבים, לבצע שיפור במספר אזורים – ניתוח פלסטי משולב. באופן קלאסי מדובר בניתוח למתיחת בטן וניתוח בחזה – הגדלה או הרמת חזה.

רוצה לשמוע עוד על ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים לאחר ההיריון והלידה? לחצי כאן!