הזרקת חומרי מילוי באזור הפה לאישה

הזרקת חומרי מילוי באזור הפה לאישה

שפתיים הן איבר שמושך אליו תשומת לב רבה, בעיקר כשאנחנו מדברים אבל גם בזכות המיקום שלהן במרכז הפנים והעובדה שמיוחסות להן איכויות חיוביות (כך למשל שפתיים מלאות מזוהות עם יכולת נתינה, וגם חושניות היא תכונה שעולה במקרים רבים בהקשר של שפתיים בעלות נוכחות מובהקת). כשהשפתיים דקות מדי או לא סימטריות, ניתן להשתמש בחומרי מילוי שונים כדי לעבות אותן – ובפרט בחומצה היאלרונית.

מהי חומצה היאלרונית?

חומצה היאלרונית – או בשמה הנוסף, היאלורונן – היא חומר שנמצא בגוף האדם באופן טבעי ובמיוחד ברקמות אפיתליות, רקמות עצביות ורקמות חיבור. הכמות הממוצעת של החומצה ההיאלרונית בגופו של אדם בוגר היא 15 גרם, כשמתוך זה 5 גרם מתפרקים ונוצרים מחדש כל הזמן. כשאנחנו מתבגרים, קצב הייצור פוחת ויש לכך השפעות שונות על מראה הפנים שלנו. בין השאר עלולות גם השפתיים להפוך לפחות נוכחות.

בהתאם כשהמטרה היא עיבוי שפתיים עם חומרי מילוי, החומר המיטבי הוא חומצה היאלרונית. החומר שמוזרק לשפתיים הוא חומר סינתטי, אבל בזכות טכנולוגיות הייצור המתקדמות – ובפרט כמובן כשבוחרים לעבור את הטיפול אצל כירורג מנוסה ואחראי שמשתמש אך ורק בחומרים איכותיים – מובטח דמיון מרבי לחומצה ההיאלרונית שהגוף מייצר באופן טבעי ובהתאם גם קליטת החומר טובה מאוד.

למי מתאים עיבוי השפתיים?

עיבוי שפתיים עם חומרי מילוי מיועד לכל מי שהשפתיים שלה מתאפיינות בא-סימטריה, כשהשפתיים דקות מדי, ארוכות יתר על המידה או דווקא להפך, קטנות מאוד, כשהגבול שלהן הופך לא ברור ובעצם בכל מצב שבו אישה לא מרוצה מהשפתיים שלה ההמלצה עבורה היא להתייעץ עם כירורג פלסטי בעל ניסיון בעיצוב שפתיים.

מרבית המטופלות הן נשים בנות 40 ומעלה שחוות שינויים לא מחמיאים באזור השפתיים, אבל גם בגיל צעיר יותר ניתן כמובן לנצל את הפוטנציאל הרב של הזרקת החומצה ההיאלרונית.

חשיבות התכנון המוקדם

על-מנת להבטיח תוצאות מרשימות במיוחד, ישנה כמובן חשיבות רבה לתכנון המוקדם. בהתאם ההמלצה היא לעבור את הטיפול, גם אם מבחינה טכנית הוא פשוט למדי, רק אצל כירורג מנוסה מאוד ובעל ידע רחב היקף באנטומיה של הפנים.

כך למשל המרווח האופטימלי בין השפה התחתונה לבין הסנטר הוא כ-3.5 ס”מ או מעט יותר, ואילו בין השפה העליונה לאף רצוי להשאיר מרווח של 2 ס”מ. נוכחות בולטת מדי עלולה להיות לא מחמיאה, ובאופן כללי במרבית המקרים ההמלצה תהיה להוסיף נפח אבל לא להפריז ובפרט לשמר מראה טבעי שהוא גם המחמיא ביותר. כמו כן כדאי לקחת בחשבון שכמות גדולה מדי של חומצה היאלרונית עלולה להוביל להיווצרות גושים לא רצויים.

מרכיב חשוב נוסף במסגרת עיבוי שפתיים עם חומרי מילוי הוא עיצוב של הקשת בשפה העליונה (שמכונה “קשת קופידון”). עוד דגש מהותי הוא שמירה על הרמוניה עם שאר המרכיבים בפנים.  

כמה זמן נמשך הטיפול?

משך הטיפול נקבע בהתאם להיקף הפעולות הנדרשות על-מנת להעניק לשפתיים מראה בשרני, מדויק ושובה לב במיוחד, אבל ככלל זהו טיפול קצר למדי שאורך כחצי שעה. העיבוי מתבצע תחת הרדמה מקומית והוא אינו כרוך בכאב. ביצוע מיומן לא מותיר סימני הזרקה, מוביל למינימום שטפי דם נקודתיים שיתפוגגו במהירות ומאפשר חזרה מהירה לשגרה – עם שפתיים מרשימות ודימוי עצמי משופר.

אולי יעניין אותך גם: