הצערת עור הפנים

הצערת עור הפנים

הירכיים נוטות מטבען שומן ולכן גם לקבל צורה לא רצויה. בנוסף משפיע האזור על המראה החיצוני גם אם הוא עצמו לא חשוף, וזאת משום שהוא משפיע על הלבוש. כמו כן תיתכן מצוקה רפואית עקב השתפשפות הירכיים הפנימיות זו בזו והיווצרות שפשפות ואף דלקות בעור. ניתוח עיצוב ירכיים הוא פתרון אפשרי לכל המצוקות הנ"ל, וכדאי להבין למי הוא מתאים, כיצד הוא מתבצע, מה כוללת ההיערכות לקראתו ומה מאפיין את תקופת ההחלמה שבעקבותיו.

למי מתאים ניתוח לעיצוב הירכיים?

ניתוח עיצוב ירכיים מתאים לכל מי שרוצה לשנות את צורת האיבר הזה. בפרט מיועד ההליך הכירורגי לנשים (וגם גברים) שירדו במשקל באופן דרמטי, וכתוצאה מכך נשארו באזור זה של הגוף קפלי עור מידלדלים ולא אסתטיים. במקרים אחרים חוסר פרופורציות בין מבנה הירכיים למבנה הגוף מוביל לרצון לעבור את הניתוח, וכך גם התרופפות ונפילת רקמות עור בירכיים הפנימיות.

הניתוח לא מתאים לאנשים בעלי משקל לא יציב. עבור מי שעברו ניתוח בריאטרי מומלצת המתנה של שנה ממועד ניתוח זה ועד למעבר הניתוח הנוסף.

בכל מקרה ההחלטה אם לעבור את הניתוח מתקבלת לאחר מפגש ייעוץ עם כירורג פלסטי מנוסה. במפגש זה, שהוא כמובן בלתי מחייב מבחינת המטופלות והמטופלים, איש המקצוע בוחן בקפידה את כל הפרמטרים הרלוונטיים בירכיים. בנוסף הוא מקשיב לאדם שמולו, ומבין מהו הבסיס הרגשי לרצון לעבור את הניתוח.

כשהליך כירורגי מאפשר לספק מענה לצרכים הפיזיים והרגשיים, ההמלצה תהיה אכן לבצע עיצוב ירכיים – ניתוח שמוכר גם בשם מתיחת ירכיים. 

כיצד מתבצע עיצוב הירכיים?

המהות של ניתוח עיצוב ירכיים היא הסרת רקמות עור עודפות ושומן מיותר. חשוב לציין שלא אצל כל מטופלת נדרשות שתי הפעולות, וכי בכל מקרה מהלך הניתוח נקבע בהתאמה מדויקת למצב הספציפי של הירכיים של המנותחת.

אם הבחירה היא לבצע גם שאיבת שומן וגם כריתה של עור מיותר, השאיבה תהיה הפעולה הראשונה. לצורך הסרת רקמות העור העודפות יבצע הכירורג הפלסטי חתך מאזור המפשעה ולאורך החלק הפנימי של הירך – חתך בצורת L כשהחלק הקטן הוא במפשעה והחלק השני לאורך הירך.

משך הניתוח הוא בין שעה לשלוש, בהתאם להיקף השינויים הנדרשים, והוא מתבצע במרבית המקרים תחת הרדמה מלאה.

היערכות לקראת מתיחת ירכיים

לפני עיצוב ירכיים יש לבצע בדיקות שונות במטרה לוודא שאין סיכונים חריגים בביצוע הניתוח. ההפניות לבדיקות המתאימות ניתנות על סמך הפרופיל הרפואי הספציפי של כל מטופלת. דגש נוסף הוא הימנעות מעישון במשך מספר שבועות לפני הניתוח וגם לאחריו – על-מנת לא לפגום ביכולות הריפוי העצמיות של הגוף וביכולת להתאושש מההליך הכירורגי כהלכה. כמו כן יש להפסיק להשתמש בתוספים שפוגעים בקרישת הדם ובתרופות בעלות אימפקט דומה (אספירין, קומדין וכו'), וזאת לאחר התייעצות עם רופא.

החלמה בעקבות ניתוח עיצוב ירכיים

לאחר ניתוח עיצוב ירכיים ייתכן אשפוז ללילה אחד, לצורך השגחה. בדרך כלל יישארו בגוף נקזים למניעת נפיחויות מיותרות וכמו כן יש להשתמש במכנס אלסטי שמפעיל לחץ על הירכיים ובכך תומך בתוצאות ההליך הכירורגי.

במשך כשבוע עד שבועיים ייתכן כאב מסוים ורצוי לפרגן לגוף (וגם לנפש) מנוחה. פעילות גופנית מאומצת אפשרית רק לאחר כחודש. סיבוכים אפשריים (אבל נדירים) הם נמק בעור, דימום, זיהום, הצטלקות לא אסתטית וחוסר אחידות במראה הירכיים. 

תוצאות הניתוח מתחילות להיראות אחרי הירידה בנפיחות, והשיפור במראה הירכיים מושלם תוך מספר חודשים. מומלץ להקפיד על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית מתאימה כדי לשמר את השינוי ואת המראה המחמיא של האזור.

אולי יעניין אותך גם: