מתיחת צוואר

דוגמנית לאחר מתיחת צוואר

שומן עודף בסנטר מייצר מראה לא מחמיא. התופעה, שמוכרת גם כ"סנטר כפול", עלולה לחבל במידה ניכרת בדימוי העצמי של האדם, בכל גיל, ולגרום לעוגמת נפש של ממש. הפתרון במקרים הוא שאיבת שומן, וכדי להבין טוב יותר מה כולל ההליך הכירורגי, למי הוא מתאים ומהו השינוי שניתן לייצר בעזרתו מומלץ לקרוא את המידע המפורט כאן בעמוד.

למי מתאימה שאיבת שומן מהסנטר?

שאיבת שומן מהסנטר היא טיפול שמיועד לנשים ולגברים שחווים סבל עקב עודף השומן. הגורם לתופעה הוא שילוב בין גנים ספציפיים לבין אורח חיים לא בריא מספיק, אם כי יש גם מקרים שבהם האדם מקפיד על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית קבועה, ובכל זאת – כתוצאה מהשפעת התורשה על הגוף – הסנטר נשאר כפול ובולט לרעה.

חשוב להדגיש כי ניתוח זה לא מיועד לבעלי עודף משקל ניכר. במקרים אלה ההמלצה היא קודם כל להגיע למשקל בטווח הנורמה, או מעט מעליו, ורק לאחר מכן להשלים את השינוי עם שאיבה של השומן המיותר מהסנטר. עוד דגש שנבחן בקפידה לפני הניתוח הוא הבריאות הכללית, כלומר היכולת של הגוף להתאושש אחרי הליך כירורגי. לצורך זה מתבצעות בדיקות דם כלליות ובמידת הצורך בדיקות נוספות ו/או קבלת אישור מרופאים רלוונטיים (למשל כשישנה מחלת רקע, נדרש אישור של מומחה שמטפל במחלה זו).

הליך כירורגי קצר ויעיל

אחד היתרונות המשמעותיים של שאיבת שומן מהסנטר הוא שמדובר בהליך כירורגי יעיל שנמשך זמן קצר למדי – בדרך כלל 30 עד 60 דקות בלבד. הניתוח מתנהל תחת הרדמה מקומית וטשטוש קל, והשאיבה של השומן היא דרך נקב זעיר באזור התחתון של הסנטר. בשלב הראשון יוחדר דרך נקב זה חומר מאלחש, ולאחר מכן ניתן לשאוב את כמות השומן הרצויה כך שיתקבל המראה המבוקש. פעולה נוספת היא מעין "פיסול" של הרקמות כדי להעניק לסנטר חזות מחמיאה במיוחד.

טכנולוגיות מתקדמות שמסייעות לסלק את השומן המיותר

במידת הצורך, ניתן לבצע את הניתוח לשאיבת השומן מהסנטר בעזרת מכשיר לייזר או מכשיר שמשגר גלי רדיו אל האזור. בשני המקרים אנרגיית החום, גם זו של קרני הלייזר וגם זו של גלי הרדיו, ממיסה את השומנים ומרככת את רקמות החיבור שעוטפות את תאי השומן, ובכך הופכות את השאיבה עצמה לקלה יותר.

יתרון נוסף של שילוב טכניקות מתקדמות אלה הוא קיצור זמן ההחלמה. ללייזר יש גם יכולת להחלים נימי דם באזור הסנטר ולכן היקף שטפי הדם בתום הניתוח מצטמצם במידה ניכרת.

החלמה בעקבות ניתוח לשאיבת שומן מסנטר

במרבית המקרים אין צורך באשפוז אחרי שאיבת שומן מהסנטר, וכבר לאחר ההתאוששות – כלומר כעבור כשעתיים או שלוש – ניתן לחזור הביתה (עם מלווה). תופעות הלוואי העיקריות הן נפיחות באזור המנותח (שמתפוגגת בהדרגה תוך עד שבועיים), כאב מסוים (שנעלם כשמשתמשים במשככי כאבים) ושטפי דם (כאמור מועטים כשהניתוח מתבצע ביעילות ובעזרת לייזר או גלי רדיו).

על-מנת למנוע הופעת בצקות ולחזק את האזור תתבצע חבישה של הסנטר באמצעות רצועות אלסטיות. החבישה תוסר לאחר כשבוע, ובמועד זה ניתן לחזור לשגרה רגילה, פרט לביצוע פעילות גופנית מאומצת. את התוצאות המלאות של הניתוח ניתן לראות לאחר כחודש עד חודשיים.

אולי יעניין אותך גם: