relaxed and sleeping

סוגי הרדמות בניתוחים פלסטיים

כמו בכל ניתוח, גם בניתוחים פלסטיים ואסתטים, מבצעים הרדמה. להלן הסבר על סוגי ההרדמות הנהוגות.

הרדמה מקומית:

שיטה בה גורמים לחוסר תחושה באזור מהגוף. מבוצעת על ידי הזרקה של חומר הרדמה מקומית ישירות למקום הניתוח. ההרדמה מבוצעת על ידי המנתח, אין צורך ברופא מרדים. על ידי תוספת של אדרנלין בכמות קטנה מפחיתים את הדימום בזמן הניתוח. משך ההרדמה – כשעתיים.

ניתוחים פלסטים שניתן לבצע בהרדמה מקומית:

כריתת שומות, תיקון צלקת, ניתוח עפעפיים עליונים, ביצוע שאיבת שומן קטנה, הזרקת שומן, ניתוח להצמדת אוזניים, ניתוח אף.

הרדמה אזורית:

הרדמה שמתבצעת על ידי הזרקת חומרי הרדמה מקומית אל עצבים או סביבם וגורמת להרדמה של רק אזור מסוים בגוף בלי שהכרתו של המטופל תתערפל. לדוגמה –הרדמה אפידוראלית המבוצעת בלידה על מנת למנוע מהיולדת כאבים אבל לאפשר את שיתוף הפעולה שלה במהלך הלידה.

סוג הרדמה זה פחות שכיח בכירורגיה פלסטית.

 הרדמה כללית:

הרדמה זו מתבצעת רק על ידי רופא מרדים מוסמך ונעשת בחדר ניתוח. ההרדמה מושגת על ידי חומרים מרדימים שמוזרקים ישירות לכלי הדם של החולה, או בהחדרתם של גזי הרדמה למערכת הנשימה דרך צינור בקנה נשימה או מסכה המונחת על פניו של המטפול. הרדמה כללית מורידה את רמת ההכרה של החולה, ואת תחושת הכאב שלו ומרפה את שריריו. הרופא המרדים נמצא סמוך לחולה ולמכונת ההרדמה ומשגיח על נתונים המתקבלים ממכשירי הניתור, בגמר הניתוח מפסיקים את הזרמת חומרי ההרדמה והחולה מתעורר תוך דקות ספורות. מחדר הניתוח החולה מועבר לחדר התאוששות שם נמצא בהשגחה עד שחוזר לערנות מלאה.

הרדמה כללית שכיחה מאוד בכירורגיה פלסטית. הניתוחים הפלסטים המבוצעים בהרדמה כללית – שאיבת שומן בינונית או גדולה, מתיחת בטן, הגדלת חזה, הקטנה לחזה והרמת חזה, מתיחת פנים, ניתוח עפעפיים עליונים ותחתונים. לעיתים גם ניתוח אף וניתוח אוזניים בולטות.

לאחר מספר שעות של השגחה לאחר ההרדמה ניתן להשתחרר, בתנאי שאין צורך בהשגחה בגלל הניתוח.

ההרדמה הכללית המודרנית בטוחה מאוד ויש לה מעט תופעות לואי.