ד"ר זרצקי בעת טיפול בוטוקס בלקוחה

בוטוקס, נקרא גם רעלן אולם הוא גם משאב יקר ערך בשירות המין האנושי – לא רק לשם הצערת הפנים אלא גם למניעת הזעת יתר, להקלה על מיגרנות ולטיפול בבעיות נויורולוגיות שונות.

השימוש העיקרי הוא כאמור הזרקתו אל שרירים מסוימים בפנים וזאת על מנת להעלים קמטים ולהקנות לאדם מראה צעיר יותר, ונשאלת השאלה מהי התדירות המומלצת של טיפול זה.

האם הזרקות רבות מסכנים את המטופלים?

במסגרת טיפול הזרקת בוטוקס אמנם מוחדר אל גופנו רעלן (המופק, אגב, מחיידק) אולם הכמות הזעירה שלו מבטיחה כי אין כל סכנה, לא לפנים ולא למטופלים באופן כללי. הזרקת בוטוקס לשרירי הפנים כטיפול אסתטי היא הפעולה הכי נפוצה בתעשיית האסתטיקה העולמית – מעל 6 מליון הזרקות בשנה בארה"ב בשנת 2014.

כמובן שחשוב לעבור את טיפולי הבוטוקס אך ורק אצל רופא מומחה בכירורגיה פלסטית או רפואת עור, רצוי בעל ניסיון עשיר בטיפולים ספציפיים אלה, כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי לא ייגרם לכם כל נזק אלא רק תועלת.

חשוב לדעת שהזרקה מוגזמת של בוטוקס היא גם יקרה וגם עלולה להביא למראה לא טבעי עם מיקום נמוך מידי של הגבות והעפעפיים.

לכמה זמן נשמר האפקט של טיפול בוטוקס?

ברוב המקרים הזרקת בוטוקס משתקת את השריר אליו הוזרק החומר – ובזכות זאת מטשטשת את הקמטים באזור ומונעת היווצרותם של קמטים חדשים – למשך 3 עד 4 חודשים.

ייתכנו כמובן הבדלים בין מטופל למטופל, אולם זהו פרק הזמן הממוצע שבו נשמר האימפקט של הטיפול, ובהתאם לאחר שהוא חולף יש לשוב ולקבל זריקת בוטוקס אם רוצים להמשיך וליהנות ממראה צעיר יותר.

על מנת לשפר את תוצאות ההזרקה ולאפשר הנאה מקסימלית מהטיפול אני ממליץ להגיע לביקורת כשבועיים לאחר ההזרקה על מנת לבצע "תיקוני הזרקה" לתוצאה מייטבית.

האם לאחר מספר טיפולים ניתן להפחית את התדירות?

בלא מעט מקרים אם מקפידים לבצע 3-4 טיפולי בוטוקס בשנה, לאחר זמן מה מגלים שגם לאחר שחלפו 3-4 חודשים מהטיפול האחרון האימפקט שלו עדיין בא לידי ביטוי. הסיבה לכך היא שהעקביות של ההזרקות גורמת לשריר להיות חלש יותר גם כשלא מוזרק לו בוטוקס, ובהתאם ניתן לדלל את כמות הביקורים במרפאה.

האם הפסקת הזריקות מאיצה את הזדקנות עור הפנים?

לא.

גם אם מחליטים להפסיק את טיפולי הזרקת הבוטוקס כעבור פרק זמן כזה או אחר, השרירים שיוצרים את הקמטים בפנים לא ייצרו קמטים חדשים מהר יותר או קמטים עמוקים יותר, ולמעשה אף סביר להניח שהפנים עדיין ייהנו ממראה צעיר יותר ביחס לאדם שלא עבר כלל הזרקת בוטוקס.

יחד עם זאת ייתכן כי הופעתם של קמטים חדשים לאחר תקופה שבה הדבר לא קרה תוביל לתחושה כי הפנים התבגרו בבת אחת – כאמור מדובר בתחושה בלבד.