הרמת חזה

הרמת חזההריונות, הנקות ועוד גורמים נוספים אשר הם חלק מחייה של כמעט כל אישה, עלולים לגרום לצניחת שדיים. ניתוח הרמת חזה הוא אחד מהניתוחים הפופולאריים מבין הניתוחים הפלסטיים והאסתטיים – הוא קנה לעצמו את הפופולריות מכיוון שהוא יכול, אם מתבצע בידי רופא מקצועי ומיומן, לחולל שינוי משמעותי מאוד במראה ובהרגשה של כל אישה שזקוקה לכך.

הגיע הזמן לעשות משהו בשביל עצמך, אבל מתי?

חשוב לדעת שניתוח להרמת חזה נעשה כמו הרבה ניתוחים בתחום, נעשה משיקולים אסתטיים אך התוצאה וההשפעה שלו משמעותיות מאד. בטחון עצמי, הרגשת נשיות, נוחות בחברה ובמצבים אינטימיים – כל אלו קשורים נרצה או לא, למראה החיצוני שלנו.

התאמה לניתוח הרמת חזה – מה חשוב לעשות לפני?

הצעדים הראשונים בדרך לחזה מורם כוללים כמה צעדים קלים.

  • רצון והרגשה: קודם כל ולפני הכל, את צריכה באמת לרצות את זה. אם יש לך תחושה לא נוחה בקשר לחזה שלך ולמיקום שלו, אין סיבה שתמנעי מעצמך להיראות במיטבך.
  • בדיקה ראשונית: שום ניתוח לא מומלץ כשאין צורך בו. לכן כדי להבין באופן ראשוני האם את באמת סובלת מצניחת שדיים וחזה נפול, בדקי את מיקום הפטמה בהשוואה לקפל התת-שדי, אם מיקום הפטמה נמוך מהקפל, כנראה שיש מקום לניתוח הרמת חזה.
  • בחירת הרופא המנתח: השלב הכי חשוב הוא בחירת הרופא שיבצע את ההליך. חשוב לבחור במנתח פלסטי בכיר בעל ניסיון אשר מומחה בתחום הניתוחים הפלסטיים. ד"ר אריק זרצקי הוא בדיוק מי שתרצי שילווה אותך לכל אורך הדרך, החל מפגישת הייעוץ ועד שלב ההחלמה ולאחריה.
  • קביעת פגישת יעוץ: לאחר שהחלטת והבנת שאת אכן רוצה בהליך ובחרת ברופא בעל ניסיון, הגיע הזמן לקביעת פגישת יעוץ. בפגישה תקבלי את כל הפרטים לגבי הניתוח מהרופא המנתח, תיקבע ההתאמה להליך, תשמעי על הסיכונים, תקבלי הפניות לכל הבדיקות הרפואיות הרלוונטיות, תערכו תיאום ציפיות ותקבעו מועד לניתוח.

באיזה גיל כדאי לעבור את הניתוח?

טווח הגילים בהם ניתן לעבור את הניתוח הוא רחב מאוד. התנאי הראשון הוא לאחר תום שלב התפתחות החזה, כלומר לאחר גיל 18. ההמלצה היא לחכות עם הניתוח גם עד לאחר תום תקופת ההריונות וההנקות, שכן שינויים קיצוניים בגוף עלולים לשנות בחזרה את תוצאות הניתוח.

מה הם הגורמים לצניחת שדיים?

ישנם מספר גורמים שיכולים להוביל לחזה נפול, הנה כמה מהמרכזיים שבהם:

  • הריונות והנקות.
  • שינויים קיצוניים במשקל הגוף, כגון דיאטה משמעותית.
  • הזדקנות טבעית של העור.
  • שדיים גדולים וכבדים, עלול להוביל לצניחת שדיים בכל גיל.
  • סיבות תורשתיות שונות.

שלב הניתוח – מה הוא כולל ואיך הוא מתבצע?

הניתוח להרמת חזה מתבצע תחת הרדמה מלאה ואורכו בין שעתיים לשלוש. זמן הניתוח משתנה בין מטופלת למטופלת ויכול להתארך במקרה שהוחלט לשלב ניתוח נוסף בשביל 'לחסוך הרדמה' כמו למשל ניתוח הגדלת חזה או ניתוח הקטנת חזה.

בניתוח עצמו מבצע הרופא חתכים כנדרש על פי גודל החזה ובסמוך לפטמה. דרך החתך משנים וממקמים מחדש את החזה, תוך מיקום מחדש גם של הפטמה עד להענקת מראה מדויק וסימטרי. במקרים מסוימים בהחלטה משותפת של המטופלת ושל ד"ר אריק זרצקי, ניתן לבצע שיטות שונות של ניתוחי הרמת חזה, למשל הרמת חזה ללא שתלים או הרמת חזה בתוספת שתלים להענקת תמיכה ונפח נוסף.

מה כוללת תקופת ההחלמה ומתי ניתן לראות תוצאות?

לאחר הניתוח נשארים להשגחה במקום למשך 24 שעות לפני השחרור הביתה, במידה והכל תקין.

בימים הראשונים כדאי להישאר עם התחבושות הייעודיות ועם חזיית הספורט, לאחר מכן ניתן להישאר רק עם חזיית הספורט למשך חודש לפחות. ניתן להשתמש בתרופות לשיכוך כאבים במידת הצורך. ברוב המקרים ניתן לחזור לשגרת עבודה ותפקוד כמעט מלא לאחר כשבוע ימים, אך חשוב להימנע ממאמץ פיזי או פעילות ספורטיבית לתקופה של כחודש וחצי עד חודשיים.

מהתוצאות ניתן באמת להתרשם רק לאחר שאזור החזה מחלים לגמרי מהניתוח. כ-3 או 4 חודשים הם פרק זמן סביר שלאחריהם, תוכלי כבר ליהנות מחזה חדש ומההרגשה הנשית והצעירה, ממש כמו פעם.