הקטנה והרמת חזה

הקטנה והרמת חזהניתוח פלסטי להקטנת חזה הוא אחד מהניתוחים המבוקשים ביותר בתחום הניתוחים הפלסטיים והאסתטיים בעולם כולו. אך כשמוסיפים לו גם את הרמת חזה, הוא הופך מבוקש מכיוון שהוא משלב למעשה שתי פעולות. נשים רבות בוחרות מסיבות שונות ומגוונות לשנות את מבנה החזה שלהן ולהקטין אותו, חלקן עושות זאת מרצון לשיפור המראה בעוד אחרות פונות לניתוח מסיבות רפואיות ושונות לחלוטין. כך או כך, במאמר הבא תוכלו למצוא את התשובות לכל השאלות על ניתוח הקטנה והרמת חזה.

הקטנת חזה והרמתו

הניתוח להקטנה והרמת חזה טומן בחובו 2 יתרונות משמעותיים. הראשון הוא כמובן עצם ההקטנה של החזה שבעבור נשים מסוימות, מדובר בהקלה לה הם חיכו שנים. היתרון השני הוא הרמת החזה, שמגיע בשביל לשמור על מיקום בעל פרופורציות נכונות ומתאימות בהתאם לכל אישה.

הנה כמה מהסיבות המרכזיות, שבעקבותיהן נשים שונות פונות לניתוח הקטנה והרמת שדיים:

  • חזה גדול ממדים אשר גורם לכאבי גב ועקמת בעמוד השדרה.
  • חזה גדול אשר גורם לחריצים של כתפיות החזייה בכתפיים ולפטרת בקפל התת-שדי.
  • קושי בפעילות פיזית או בפעילות ספורטיבית.
  • פגיעה משמעותית בחיי היום-יום.
  • פגיעה בביטחון העצמי, בהיבט הנפשי והחברתי.
  • חוסר שביעות רצון מגודל וצורת השדיים לאחר ניתוחים שונים, או מצורתם הטבעית.

ועוד.

למי ניתוח הקטנה והרמת חזה מתאים?

ניתוח הקטנה והרמת חזה מתאים לכל אישה אשר מעוניינת בשינוי מבנה החזה שלה הן מסיבות רפואית, והן מסיבות אסתטיות. עם זאת, ישנם כמה תנאים מקדימים להיתכנות הניתוח.

  • על המטופלת להיות מעל גיל 18, כלומר לאחר שהשדיים מסיימים את תהליך הגדילה שלהם.
  • מצב בריאותי תקין המותנה בבדיקות מקדימות רלוונטיות כבקשת הרופא המנתח.
  • נשים אשר אינן מעשנות, או שמפסיקות לעשן לפחות כ-3 שבועות לפני הניתוח.
  • נשים אשר אינן נמצאות במצב של השמנת יתר קיצונית.
  • ההמלצה היא לגשת לניתוח זה רק בתום תקופת ההריונות וההנקות, על מנת לשמר את תוצאותיו ברמה הטובה ביותר.

הליך הניתוח להקטנה והרמת שדיים

הניתוח מבוצע בדרך כלל תחת הרדמה כללית ואורך כ-3 שעות.

במהלך הניתוח, הרופא יתחיל בהקטנת החזה על ידי חתך באחת משתי השיטות הבאות – על פי השיטה הראשונה הרופא מבצע חתך שצורתו כמו האות T מתחת לכל קפל תת-שדי. בשיטה השנייה מבצעים רק חתך המקיף את הפטמה בדומה לשיטה הראשונה, אך ללא הקו האופקי.

לאחר הוצאת השומן והעור העודף, ניגש המנתח להרמת החזה, להרחקת רקמת השד הפנימית, למיקום הפטמה והעטרה במיקומן החדש והמוגבה ולסיום עיצובו של השד המוקטן והמוגבה בצורתו החדשה.

מה כולל תהליך ההחלמה מניתוח הרמה והקטנת חזה?

בדרך כלל נשארים להשגחה לאותו הלילה בבית החולים. לאחר השחרור הביתה חשוב להקפיד על לבישת חזיית ספורט ייעודית שתגן על האזור. בנוסף, נקז להפרשות יהיה מחובר לשד ואותו יוציאו לאחר כיומיים-שלושה. כאבים עלולים להופיע בימים הראשונים, במיוחד בזמן תנועות חדות.

תקופת ההחלמה צפויה להימשך בין שבוע וחצי לשלושה. הכאבים הראשוניים חולפים לרוב לאחר מספר ימים, בהן ניתן להיעזר גם במשככי כאבים. לאחר 3-4 ימים ניתן יהיה כבר לחזור לפעילות שגרתית כאשר לפעילות גופנית ופיזית כדאי לחזור באיטיות ובהדרגה.

בחירה במומחה

שלב בחירת הרופא המנתח הוא קריטי לא פחות משלב הניתוח עצמו.

פלסטיקאי מומחה כמו ד"ר אריק זרצקי יכול לא רק להעלות את הסיכויים לתוצאות נפלאות, אלא גם להפחית את הסיכונים הכרוכים בניתוח, להמליץ ולכוון לניתוח שהכי יתאים לך וכמובן לתת את היחס המקצועי והאדיב, זה שאת בדיוק מחפשת.