צפו בד"ר אריק זרצקי משוחח עם חלי ממן בתכנית מהיום דיאטה בערוץ 10:

נשים רבות משקיעות מאמץ ניכר כדי לרדת במשקל, שהרי משקל עודף פוגע בבריאות ובלא מעט מקרים נתפש כפגם אסתטי. לא קל להצליח בדיאטה, ובאופן טבעי מי שמצליחה להשיל מעצמה את השומן המיותר ואת הקילוגרמים העודפים מתמלאת סיפוק עצום ונחת רבה, אבל לעתים הרזיה מובילה גם לתוצאות פחות רצויות אצל נשים, ובפרט עלול לסבול מכך החזה שמאבד את צורתו היפה ואת זקיפות קומתו.

יחד עם זאת זוהי כמובן לא סיבה לוותר על הדיאטה – ישנן דרכים רבות שמאפשרות שיקום חזה לאחר הרזיה. בין הפתרונות המקובלים, בהתאם להיקף הירידה במשקל ולמצבו של החזה לאחר תהליך זה: הזרקת שומן, שתלי סיליקון, הרמת חזה ולעתים גם שילוב בין הגדלת חזה להרמה.

הזרקת שומן לשיקום חזה

במקרים שבהם הנזק לאזור החזה אינו חמור ואינו מאוד משמעותי, ניתן "להסתפק" בהזרקת שומן. במקרים אלה המנתח הפלסטי שואב שומן מאזור אחר בגוף ומזריק אותו אל השדיים ובכך מחזיר להם נפח ומעניק להם מראה מרשים יותר.

שתלי סיליקון

במצבים שבהם אובדן הנפח החזה בעקבות הרזיה משמעותי יותר, ייתכן שכבר יהיה צורך בשתלי סיליקון כדי להשיב לשדיים את הנפח המתאים להם. הכנסת שתלי הסיליקון לחזה מתבצעת דרך חתך בקפל התת שדי, ובניתוח שלא נחשב למורכב במיוחד (אם כי הוא בהחלט ניתוח לכל דבר).

בדרך כלל מדובר על שתלים קטנים יחסית, שכן המטרה היא לאו דווקא הגדלת החזה אלא החזרת המראה המרשים והחיוני שאפיין איבר זה טרם ההרזיה.

מתי כדאי לבצע ניתוח הרמת חזה?

במקרים שבהם ירידה משמעותית במשקל מובילה גם לצניחת השדיים, הפתרון המומלץ הוא ניתוח הרמת חזה.

חשוב להדגיש כי הרמת חזה הינה תהליך שונה לגמרי מהגדלה והכנסת שתלי סיליקון, ובמקרים אלה מוסרים עודפי עור באזור, הפטמות והעטרות מורמות אף הן למיקום גבוה יותר מזה הנוכחי (למיקום שבו היו בעבר, טרם ההרזיה והצניחה של החזה), והארגון מחדש של רקמות השד במקום גבוה יותר מקנה לחזה מראה טבעי ומחמיא מאוד, שביחד עם תוצאות ההרזיה מבטיח גוף חטוב וביטחון עצמי רב יותר.

הגדלת חזה + הרמה

במקרים שבהם האישה ירדה במשקל באופן דרסטי, כך שהחזה הפך גם לנפול וגם לחסר נפח במידה משמעותית (לרוב אחרי הרזיה של עשרות קילוגרמים), הפתרון הוא ניתוח המשלב הגדלת חזה והרמה – כלומר גם הכנסת שתלי סיליקון אל בית החזה וגם הרמת רקמות, פטמות ועטרות, ובאופן כללי יצירת מראה חדש לחלוטין לשדיים.

דגשים כלליים

חשוב להדגיש שאצל כל אישה ישנם מאפיינים אינדיבידואליים ועל כן חשוב מאוד להגיע למנתח פלסטי מנוסה ובעל יושרה, שיידע להתאים את הטיפול האופטימלי בהתאם למצבו של החזה הספציפי ולמאפייני אותה אישה. כמו כן חשוב להגיע לטיפול שיקום החזה רק לאחר שמגיעים למשקל המיוחל והוא נשאר יציב במשך פרק זמן סביר, שכן שינויים משמעותיים במשקל לאחר הגדלת חזה, הרמת חזה או כל הליך אסתטי אחר לגבי איבר מרכזי זה עלולים לפגוע בתוצאות הטיפול.

באופן דומה גם הריון, שמטבעו כרוך הן בשינויים במשקל והן בשינויים גופניים אחרים, עשוי להשפיע על תוצאות טיפולים שונים לשיקום החזה כולל הגדלה או הרמה, ועל כן מומלץ להמתין ולבצע הליכים כירורגיים אלה רק לאחר תום פרק הלידות בחיים.

יחד עם זאת כשמדובר בנשים צעירות ששינו משמעותית את המראה החיצוני ורוצות להשלים את התהליך עם שיפוץ החזה, ולא מעוניינות להמתין שנים רבות עד לתום פרק ההריונות, בהחלט ניתן לבצע הרמת חזה ו/או הגדלת חזה. בהקשר זה כדאי לדעת שפרט למקרים נדירים מאוד, ניתוחים פלסטיים אלה אינם פוגעים ביכולת ההנקה.

 

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
הרמת חזה
הגדלת חזה