חזה נפול לאחר ירידה במשקל

ירידה משמעותית במשקל היא הישג מרשים הדורש מאמץ , משטר אכילה ושינוי אורח חיים וזה חלומן של רבות. עם זאת, ירידה משמעותית כזו יכולה להשפיע מראה החזה. נשים רבות עשויות לחוות צניחה של החזה אחרי ירידה משמעותית במשקל. צניחה כזו עלולה להשפיע על הדימוי העצמי שלהן, ועל תחושת הביטחון שלהן. אז מדוע החזה צונח אחרי ירידה משמעותית במשקל? ומה נוכל לעשות כדי להתמודד עם הבעיה הזו? על כך ועוד נסביר לכן במאמר זה.

חזה נפול לאחר ירידה במשקל – מדוע זה קורה?

כמה גורמים עיקריים לצניחת חזה לאחר ירידה משמעותית במשקל:

  • ירידה בכמות השומן והרקמה הבלוטית בחזה – לשומן בחזה יש תפקיד חשוב – הוא מספק תמיכה מבנית. כאשר כמות השומן יורדת בצורה משמעותית, כפי שקורה בעת ירידה משמעותית במשקל – עלולה להיווצר צניחה. גם ירידה בכמות הרקמה הבלוטית עשויה להשפיע. מדובר בעצם ברקמה האחראית על ייצור חלב, כאשר גם היא חלק מהתמיכה המבנית של החזה. בתהליכי הרזייה, לעיתים גם כמות הרקמה תרד – מה שיכול להוביל לצניחה בעקבות ירידה בתמיכה. 
  • פגיעה בגמישות העור – לעיתים, ירידה משמעותית במשקל גם תוביל לפגיעה בגמישות העור. חשוב להדגיש כי ירידה בגמישות העור מקשה על התנגדות לכוח המשיכה. במקרים כאלו העור יתקשה לשמור על צורתו, והדבר עשוי להוביל בין היתר לצניחת חזה. 
  • כוח המשיכה – כוח המשיכה בעצם מושך כל גוף וכל עצם כלפי מטה. כך הוא גם משפיע על החזה. לאורך זמן, כוח זה עלול לגרום ולרקמות בחזה להימתח. כאשר התמיכה המבנית יורדת, כוח המשיכה יכול בהתאם לגרום לעור בחזה להימתח ולצנוח. 

חזה נפול לאחר ירידה במשקל – דרגות חומרה

ישנן מספר דרגות חומרה כאשר מדובר במקרים של חזה נפול לאחר ירידה במשקל:

  • דרגה קלה – מצב די קל, בו הפטמות יהיו מופנות מעט כלפי מטה.
  • דרגה בינונית – הפטמות ממוקמות מתחת לקפל התת-שדי.
  • דרגה קשה – כאשר מדובר במקרים חמורים יותר של צניחת חזה, החזה יקבל מראה "ריק". במצבים כאלו, הפטמות ממוקמות כבר מתחת לקפל התת-שדי. 

אפשרויות טיפול שיכולות לסייע לכן

  • טיפולים לא פולשניים – קיימים לא מעט טיפולים יעילים שאינם פולשניים. ניתן לבצע פעילות גופנית על מנת לחזק את שרירי החזה ולמצק אותם. בנוסף, טיפול עיסוי לימפטי יכול לסייע מאוד. כך גם באשר לחזיות תומכות, שיכולות להגביר את התמיכה במבנה החזה. כדאי לדעת גם כי קיימים קרמים למריחה שיכולים למצק את העור ולעזור מאוד.
  • טיפולים פולשניים – בדרגות חומרה קשות יותר, ניתן לבצע גם טיפולים פולשניים, כמו ניתוח הרמת חזה. בנוסף, ניתן לבצע גם ניתוח הגדלת חזה, עם הרמה או בלי – בהתאם למטופלת כמובן. 

המלצות כלליות

חשוב מאוד לבחור חזייה מתאימה ותומכת, שתוכל לעזור לכם לשמור על צורת החזה ככל הניתן. בנוסף, שמירה על משקל גוף בריא ותקין בהחלט יכולה להקל עליכן. חשוב לא פחות למרוח קרם הגנה בקיץ, ולשמור על העור מפני קרינת השמש. שימו לב, בנוסף לכל מגרעותיו – עישון מאוד מזיק בכל הנוגע למבנה החזה, ולכן נמליץ לכן להימנע ממנו לגמרי. 

לסיכום

צניחה של החזה לאחר ירידה במשקל היא תופעה שכיחה וטבעית. קיימות אפשרויות טיפול רבות, הן פולשניות והן לא פולשניות, שיכולות לשפר את מראה החזה ולהחזיר את תחושת הביטחון העצמי. חשוב להתייעץ עם מנתח פלסטי מוסמך כדי לבחור את הטיפול המתאים ביותר.

לקבלת מידע נוסף ולתיאום פגישת ייעוץ, צרו איתנו קשר. ד”ר אריק זרצקי, מומחה לניתוחי חזה.