ניתוחי חזה בגיל צעיר

החזה מהווה מרכיב חשוב בדימוי העצמי של נשים רבות. כיום בזכות ניתוחי החזה המתקדמים ניתן לבצע שינויים אסתטיים מדויקים ובעלי מראה טבעי, שיכולים להגביר את הביטחון העצמי ולשפר את איכות החיים של נשים רבות. כמו בכל ניתוח, ישנן מגבלות, ובמקרה של ניתוחי חזה בגיל צעיר, גיל המטופלת הוא מכריע בתהליך. מה מאפיין ניתוחי חזה בגיל צעיר? ומאיזה גיל ניתן לבצע ניתוחי חזה? כל התשובות במאמר.

מהו הגיל ההתחלתי שבו ניתן לבצע ניתוחי חזה?

חזה האישה ממשיך להתפתח ולהשתנות לכל אורך גיל ההתבגרות, לכן הגיל ההתחלתי המומלץ לביצוע ניתוחי חזה כמו הרמה, הגדלה או הקטנה הוא 18. על מנת למנוע סיכוי שהחזה ימשיך להתפתח גם לאחר הניתוח מומלץ לבצע אותו בגילאי ה-20. בנוסף לשינויים הפיזיים, חשוב שההחלטה לבצע ניתוח חזה תגיע מתוך מקום שקול ומחושב ולא מתוך פזיזות.

למרות זאת, ישנם מצבים מיוחדים בהם ניתן לבצע את הניתוח מגיל 16, ניתוח כזה יבוצע במקרים חריגים בלבד, לעתים אם הנערה סובלת ממצוקה רגשית קשה בשל מראה החזה שלה. ניתוחי חזה מתחת לגיל 18 מחייבים תמיכה של שני הורי הנערה, ובדיקה של רופא נשים או אנדוקרינולוג שתאשש שהנערה סיימה את ההתפתחות המינית.

ניתוחי חזה בגיל צעיר – חשוב שתדעיניתוחי חזה בגיל צעיר

באופן כללי, תקופת הזמן המומלץ ביותר לביצוע ניתוחי חזה היא בתום תקופת הלידות וההנקה. להמלצה זו מספר סיבות. ראשית בתקופת ההיריון והלידות החזה עובר שינויים מבניים משמעותיים שעלולים לפגום בתוצאות הניתוח ולהוביל לניתוח חוזר. כמעט בלתי אפשרי לצפות כיצד החזה יגיב להיריון וכיצד השינויים ישפיעו על תוצאות הניתוח. בנוסף, ניתוחי חזה עלולים לפגוע בתהליך ההנקה, אף על פי שלרוב אין הפרעה להנקה זהו עדיין סיכון קיים. מומלץ להמתין לפחות שלושה חודשים מסיום ההנקה לפני ביצוע ניתוח חזה.

איך אדע אם זה הזמן הנכון לניתוח חזה?

מעבר לשיקולים הרפואיים, השיקול החשוב ביותר הוא התחושה של האישה בשגרת החיים. רק את תוכלי לבחון את השיקולים האסתטיים, החברתיים, הפסיכולוגיים, ושיקולים הנובעים מדימוי עצמי. נשים רבות חוות קשיים אישיים בגלל מבנה החזה שלהן וניתוח יכול לגרום לשיפור אדיר בביטחון העצמי ובאיכות החיים. אם את מרגישה שהגדלת חזה, הרמת חזה או הקטנת חזה יכולים להשפיע לטובה על שגרת החיים שלך באופן משמעותי, זו סיבה מצוינת להתחיל את התהליך. לאחר מכן מגיעים השיקולים הרפואיים, שאותם יש לבצע בעזרת מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

איך בוחרים מנתח פלסטי לייעוץ לפני ניתוח חזה?

שלב הייעוץ הוא שלב קריטי בתהליך ניתוחי חזה. בשלב זה הכירורג הפלסטי ישמע את רצונותיכן, תהיה לו האפשרות לבחון את מבנה החזה, את איכות העור, ובנוסף לבצע הדמיה של מבנה החזה לאחר הניתוח בעזרת מכשירי הדמיה מתקדמים. בייעוץ תהיה לכן ההזדמנות לשאול את הרופא כל שאלה המעניינת אתכן לגבי הניתוח, התוצאות, ההחלמה ועוד.

בתחום הניתוחים הפלסטיים, כמו בתחומים אחרים, חשוב לבחור מנתח פלסטי בכיר, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעל ניסיון מוכח בכלל ובניתוחים בגיל צעיר בפרט. חפשו המלצות וביקורות . היחס האישי והאנושי , האדיבות והנעימות הם גם גורמים שחשובים בכלל ובפרט כשהמטופלת צעירה – עם כל אלה  תוכלנה לעבור את תהליך ניתוח החזה בנועם, ביטחון, וליהנות מטיפול איכותי ומסור, מהשגחה ומביקורת לאחר התהליך.