הצערת עור הפנים

דוגמנית לאחר הצער עור הפנים בלייזרבעבר המחשבה הנפוצה הייתה שיש לזהות נפילת פנים והצטברות קמטים על מנת לבצע ניתוח או תהליך כירורגי או אסתטי בפנים, ובכך להחזיר את מראה הפנים כמה שנים לאחור. הגישה המודרנית של כירורגים פלסטיקאים רבים מציעה התייחסות שונה. ניתוחי פנים כיום יכולים לשמש גם כמעין טיפול מנע ושימור. אז מה אומרת הגישה החדשה של ניתוחי פנים בגיל צעיר? והאם ניתוח פנים גיל צעיר מתאים לכם?

באילו גילאים מבצעים ניתוחי פנים?

המטרה של הרמת פנים או מתיחת פנים היא להעניק לאדם חזות צעירה ורעננה יותר. גילאי המטופלים של ניתוחי פנים מגוונים, שכן עור הפנים מגיב אחרת אצל כל אדם ומושפע מאורח חייו. ברוב המקרים סימני הגיל מופיעים באופן מובהק בגילאי 50-60, יש אנשים שניתן לזהות אותם גם לפני ובאותו אופן קיימים מבוגרים יותר שהשתמר להם עור חלק ובוהק.

בעבר מטופלים חיכו עד להופעה משמעותית של סימני הגיל בשביל ביצוע הניתוח, כיום ממוצע גילאי המטופלים שמבצעים ניתוחי פנים יורד. בארה"ב לדוגמא, ממוצע גילאי המטופלים בניתוחי פנים עומד על 48 בלבד. ביצוע ניתוחי פנים בגיל צעיר מ-50 הופך לפופולרי בגלל יתרונותיו הרבים והיכולת שלו לשמר את המראה הקיים ללא שינויים דרמטיים בנראות הפנים.

מהם היתרונות בביצוע ניתוחי פנים בגיל צעיר?

  • מראה צעיר רציף: אחת המטרות החשובות בניתוחי פנים היא להיראות צעירים, קורנים וטבעיים, ללא שינויים דרמטיים שיגרמו לכל הסובבים אותנו לשאול האם עשינו ניתוח. על ידי ביצוע ניתוח פנים בשלב מוקדם של נפילת העור, נוכל להחזיר את הבוהק לעור הפנים ללא תשומת לב לא רצויה.
  • ניתוח ממוקד: מטופלים המחכים לצניחה משמעותית של רקמות עור הפנים ולהיווצרות חריצים עמוקים הופכים את ניתוח הפנים שלהם לרחב היקף. כאשר מבצעים את הניתוח בשלב מוקדם יותר ניתן לעבור הליך כירורגי ממוקד ומדויק.
  • התאוששות איכותית: ככל שאנו מבצעים את ניתוח הפנים בגיל צעיר יותר, כך היכולת של הגוף להתאושש מהניתוח טובה יותר. כשאנחנו מתבגרים האלסטיות של העור נאבדת, והיכולת לשחזר תאים ולהחלים פוחתת.

מהי "מיני מתיחה"?

ניתוח פנים בגיל צעיר מאפשר למנתח לבצע מתיחה ממוקדת בשם "מיני מתיחה". הניתוח הזה מאפשר הארכה משמעותית לנראות הפנים לקראת הכניסה אל "גיל הזהב". ניתן להתייחס אליו כהכנה למתיחת פנים עתידית. מיני מתיחה מספקת המשכיות של העור וגם, במידת הצורך, תקל על מתיחת פנים מלאה כעבור 10-15 שנים או יותר.

איך אדע אם לעשות ניתוח פנים בגיל צעיר?

בניתוחי פנים הגורם החשוב ביותר הוא ההרגשה של המטופל. אם אתם מרגישים שעור הפנים מאבד מנראותו המקורית, ואם שינוי זה משפיע לכם על איכות החיים או על הביטחון העצמי, זו סיבה טובה להתחיל את התהליך. השלב הבא הוא ייעוץ מקצועי עם מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית. השלב הזה הוא קריטי להליך הניתוחי משום שהוא מאפשר לרופא לבחון את מצב הפנים שלכם, את איכות העור ולבצע תיאום ציפיות בהתאם. לעתים, ניתן יהיה לשקול אלטרנטיבות לניתוח, או לשלב מתיחת צוואר. ניתן לבצע ייעוץ ניתוחי אצל ד"ר אריק זרצקי, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית ומנהל יחידת מיקרוכירורגיה בבית החולים איכילוב. בפגישת ייעוץ מקצועית עם ד"ר זרצקי תוכלו לקבל את כל המידע ולהחליט האם זה הזמן הנכון לניתוח ומהו הניתוח האידיאלי בשבילכן.