ניתוחי פנים שיטותהפנים הן האיבר הראשון ש"מסגיר" את הגיל של האדם ומספר את סיפורן של השנים שחלפו – ולא תמיד זה סיפור שהאדם רוצה שיסופר. ליתר דיוק, ישנם לא מעט מקרים שבהם האדם מבקש לחזור לפרקים הקודמים בסיפור, ולהעניק לפנים שלו את המראה הצעיר יותר שאפיין אותן בעבר. הטיפול המקיף ביותר הוא מתיחת פנים, ומאחר שישנן מספר שיטות לביצוע ההליך כדאי מאוד להגיע לכירורג פלסטי ששולט בכולן, ויודע להתאים לכל אחד ואחת את השיטה המיטבית. כאן בעמוד תמצאו פירוט של האפשרויות השונות.

ניתוח הרמת פנים

השיטה הוותיקה ביותר היא מתיחת פנים מלאה. ניתן גם להגדיר את ההליך כניתוח הרמת פנים, משום שזוהי המהות שלו – הרמת רקמות עור שצנחו מטה עם השנים כתוצאה מהתרופפות הרצועות שתומכות בהן. הצניחה שמתרחשת בכל רחבי הפנים מייצרת מראה מוארך שמזוהה עם זקנה וחולי – הניתוח מחזיר את הרקמות למיקום גבוה יותר וכך מקנה לפנים חיוניות מחודשת.

מתיחת פנים מלאה מתבצעת תחת הרדמה מלאה, ודרך חתך שמתחיל בקו השיער (באזור הרקות) ויורד אל אפרכסת האוזן (כשהוא למעשה מוסתר מאחוריה). בנוסף להרמת רקמות העור, תתבצע תפירה פנימית של שכבות שרירים שזקוקות לחיזוק גם כן ולמיקום מחדש. עוד פעולה היא עיצוב מחודש של נפחים כדי שהפנים יקבלו את המבנה המחמיא ביותר האפשרי. במידת הצורך יכלול ניתוח זה גם את אזור הצוואר, שמסגיר גם הוא את הגיל ולכן יתבצע בו שינוי דומה לזה שהתבצע בפנים עצמן.

מיני ליפט

כשמתכננים ניתוחי פנים שיטות שונות נבדלות אלה מאלה בעיקר מבחינת היקף הפעולות שמבצע הכירורג הפלסטי. מיני ליפט או מתיחת פנים – ויש גם ניתוח שמותג תחת השם "מיקרו מתיחה" – מתאימה למצבים שבהם היקף השינויים הדרוש מצומצם יחסית, ולכן אין צורך בניתוח נרחב.

מיני מתיחה מתמקדת בחלק התחתון של הפנים, וזקוקה לחתך קצר יותר – רק בחלק הקדמי של אפרכסת האוזן ומעט מאחוריה. דרך החתך הנ"ל מטפל המנתח הפלסטי בקו הלסת וכן בצוואר, כשבמידת בצורך תתבצע גם שאיבת שומן מיותר מהצוואר. חשוב להדגיש שגם מתיחת פנים חלקית מצליחה לייצר הצערה משמעותית, ושהתוצאות נשמרות לטווח ארוך. בהתאם ניתן לראות יותר ויותר גברים ונשים בגילאים צעירים יחסית, 40-50, מנצלים את אופציית המיני ניתוח ומשמרים חזות צעירה וקורנת.

הצערת פנים ללא ניתוח

כירורג פלסטי מיומן מציע ניתוחי פנים בשיטות שונות, כאמור גם מתיחה מלאה וגם חלקית, ולצידן עוד אופציה – שדרוג משמעותי של המראה החיצוני גם ללא ניתוח. אמנם התוצאות לא מחזיקות מעמד שנים רבות מאוד כמו אחרי הליך כירורגי, אבל מצד שני הטיפול קל יותר, ההחלמה מהירה יותר, ובמצבים מסוימים טיפול לא פולשני שמבוסס על טכנולוגיות מתקדמות הוא זה שמספק את המענה הנכון למטופל או למטופלת.

אחד המכשירים המצטיינים בכך הוא XEO, שהפעולה שלו מבוססת על לייזר. המכשיר מצליח גם למצק את עור הפנים, גם להעלים פיגמנטציה ונגעים וסקולריים (למשל נימי דם בולטים), גם לטשטש צלקות, גם לבצע פילינג שמצעיר את הפנים, גם להחליק קמטים באזורים שונים ובאופן כללי לשקם עור פגום ולהפיח בו חיים מחודשים – כך שהתוצאה לאחר סדרת מפגשים שתוכננה ע"י רופא מיומן ובוצעה באופן מדויק תהיה שינוי משמעותי לטובה.