מחירי הרמת חזה

הקטנת חזה היא ניתוח פופולרי מאוד – וגם מורכב מאוד. האתגר העיקרי הוא להעניק לשדיים את הגודל האופטימלי, על בסיס הפרופורציות של הגוף והרצון של המטופלת. בנוסף משפיע ההליך הכירורגי גם על היציבה והתנועה, כך שהשינוי בחיים הינו משמעותי במיוחד. על-מנת להפיק מהניתוח מקסימום תועלת נדרשת תשומת לב לפרטים רבים, וכדי שתוכלי לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורך הכנו מדריך מפורט בנושא. בין השאר תמצאי כאן בעמוד הסברים לגבי ההשפעות הבריאותיות של הקטנת החזה, פירוט לגבי המצבים שבהם מומלץ ההליך והמצבים שבהם לא ניתן ליישם אותו, סקירה של ההיערכות לקראת הניתוח, האופן שבו הוא מבוצע וההחלמה, וכן תשובות לשאלות נפוצות נוספות.

מחירי הרמת חזה

למי מתאימה הקטנת חזה ובאילו מקרים לא ניתן לבצע את הניתוח?

ניתוח הקטנת חזה מיועד לנשים שהגודל של השדיים גורם להן עוגמת נפש. באופן טבעי מדובר בהרגשה סובייקטיבית, ולכן במהלך מפגש הייעוץ הראשוני עם הכירורג הפלסטי מתבצעות בדיקות שונות, גם בהיבט הפיזי וגם בהיבט הרגשי, כדי לבחון את מידת התועלת האפשרית מהניתוח.

מבחינת הגיל, ניתן לעבור את ההליך כבר מסביבות גיל 17, כשעד גיל 18 נדרשת הסכמה של ההורים. הקטנת חזה בגיל צעיר מחייבת רגישות מיוחדת: ראשית, יש לוודא שהחזה אכן סיים להתפתח ולהתעצב. אם הוא צפוי להמשיך לגדול, כדאי מן הסתם לדחות את הניתוח כדי שהתוצאות שלו יישמרו לאורך זמן. שנית, בגילאים אלה הרצון לשינוי עלול לנבוע מסיבות לא נכונות, וכתוצאה מכך גם הקטנה מוצלחת מבחינה רפואית יכולה להסתיים בסופו של דבר בעוגמת נפש. מנתח מנוסה יזהה מראש את המצבים שבהם מוטב לא לעבור הליך כירורגי או לכל הפחות לדחות אותו עד להבשלת התנאים.

מצב נוסף שמחייב תשומת לב ספציפית הוא השמנה. במקרים של עודף משקל משמעותי, מומלץ בדרך כלל קודם להשיל את הקילוגרמים המיותרים ורק לאחר מכן לבצע את ההקטנה. בכל מקרה מתבצעות בדיקות רפואיות מקיפות, לרבות ממוגרפיה ואק"ג, על-מנת לוודא שאין בעיה בריאותית שעלולה לגרום לסיכון המטופלת תוך כדי הניתוח.

התועלות הבריאותיות של ניתוח להקטנת חזה

הקטנת חזה תורמת כאמור לאיכות החיים גם בהיבט האסתטי וגם בהיבט הפונקציונלי. התועלות הבריאותיות העיקריות הן:

  • הפחתת כאבי גב – שדיים גדולים הם שדיים כבדים, ובמקרים רבים כתוצאה מכך נגרמים כאבי גב.
  • יציבה תקינה – המשקל הרב של השדיים, ולעיתים המבוכה שהם גורמים ולכן העמידה הכפופה, גורמים לליקויים ביציבה – ליקויים שנעלמים לאחר ההקטנה.
  • בלי כאבים בכתפיים – הלחץ הרב שמופעל על החזייה מוביל אצל נשים רבות לחריצים בכתפיים ולכאבים, ומן הסתם גם הם לא מהווים יותר חלק מהחיים אחרי הניתוח.
  • שיפור במצב עור החזה – כל עוד השדיים כבדים, העור באזור נמתח יתר על המידה ומאבד מגמישותו. לאחר הקטנת החזה מוקל הלחץ והשדיים יהיו לא "רק" קטנים יותר אלא גם זקופים יותר. בהקשר זה כדאי לדעת שבחלק מהמקרים מומלץ לבצע במקביל להקטנה גם הרמת חזה.

* ללא פריחה ודלקות – חזה גדול נוטה להתחכך בעור הגוף, בחלקו התחתון, וכתוצאה מכך לא מעט נשים סובלות מפריחה מתמדת ומדלקות, שכמובן נעלמות כשהחזה קטן וזקוף יותר.

הכנה לניתוח הקטנת חזה

ההכנה לקראת הניתוח כוללת כאמור סדרת בדיקות רפואיות, במטרה לזהות כל בעיה שעלולה ליצור סיכון מיותר. מרכיב נוסף הוא הפסקת לקיחת תרופות ותוספי מזון שיש להם אפקט נוגד קרישה – ביניהם גינקו בילובה, אומגה 3, אספירין, קומדין ועוד. פרק הזמן שבו נפסק השימוש בכל הנ"ל נקבע לאחר התייעצות עם הרופא המטפל. כבר החל מחודשיים לפני הניתוח יש להפסיק לעשן – החומרים המזיקים שבסיגריות פוגעים במידה ניכרת ביכולתו של הגוף להתאושש, ובפרט עלולים לגרום להצטלקות לא נעימה. מאחר שגם אחרי הניתוח אי אפשר לעשן (במשך לפחות שבועיים), הקטנת חזה היא גם הזדמנות טובה להיפטר מההרגל הבעייתי.

כמו כן נדרשת תשומת לב גם להיבט הרגשי וליצירת ציפיות ריאליות – ליווי אישי לאורך כל התהליך, ממפגש הייעוץ ועד למועד הניתוח, וכמובן גם במהלך ההחלמה, הוא חלק בלתי נפרד מהשירות שמעניק כירורג פלסטי אחראי ובעל יושרה מלאה.

כיצד מתבצע ההליך הכירורגי?

ניתוח להקטנת חזה מתבצע בהרדמה מלאה וברוב המקרים נמשך שעתיים עד שלוש. הפעולה העיקרית היא הקטנה של נפח השד ועוד פעולה הכרחית היא עיצוב מחדש של האזור תוך כדי הידוק המעטפת של העור. בחלק מהניתוחים הפטמה תוזז למקום חדש כדי להבטיח מראה אטרקטיבי במיוחד לשד.

באופן עקרוני יש 3 שיטות לביצוע הפעולות הנ"ל:

א. דרך חתך שצורתו T הפוכה – השיטה ה"קלאסית" שהיא גם האופציה המתאימה ביותר במקרים שבהם נדרשת הסרת רקמות רבות וכשהצניחה משמעותית. החתך הוא אורכי מהעטרה כלפי מטה ואז לרוחב קפל השד.

ב. באמצעות חתך בצורת J – בשיטה זו ניתן לצמצם מעט את החתך ואת הצלקת. היא מתאימה לנשים בעלות עודפי עור שלא ניתן לכווץ.

ג. השיטה האנכית – בשיטה זו הבסיס להקטנה הוא כיווץ של רקמות עור עודפות באמצעות תפרים ייעודיים (בבסיס השד). ניתן להשתמש בטכניקה זו כשהעור גמיש וכשהשינוי הנדרש יחסית מצומצם.

בכל מקרה יש כמובן חשיבות עצומה למיומנות של הכירורג הפלסטי שמבצע את הניתוח.

החלמה אחרי הקטנת חזה

לאחר השלמת הניתוח והתאוששות של כשעתיים, מועברת המטופלת לאשפוז – שנמשך בין 7-8 שעות ליממה. בשבועיים הראשונים יש להשתמש בחזייה תומכת, וכמו כן צפויים כאבים (שהולכים ופוחתים, ובכל מקרה ניתן להיעזר במשככי כאבים). תופעת לוואי נוספת היא נפיחות באזור המנותח, שמתפוגגת בהדרגה. לאחר כשבוע מתבצעת ביקורת, ואם נשארו נקזים בדרך כלל הם יוצאו במהלך מפגש זה. חשוב לאפשר לגוף מקסימום מנוחה במהלך תקופת ההחלמה, אבל מצד שני לא לשכב במיטה שעות רבות מדי. פעילות גופנית אינטנסיבית אסורה במשך 4-6 שבועות ובפרק זמן זה מומלץ גם לא לשכב על הבטן כדי לא ללחוץ על החזה.

תוצאות ניתוח הקטנת חזה באות לידי ביטוי תוך כ-3 חודשים – והשיפור כאמור משמעותי מאוד, גם מבחינת הדימוי העצמי וגם מבחינת הבריאות.

אולי יענייך אותך גם