מחירי הרמת חזה

מגיע שלב מסוים בחיים שבו אצל רבים, עולות המחשבות על הצורך בניתוחים פלסטיים. לא תמיד מדובר בניתוחים שנועדו לטשטש את סימני הגיל. אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר הינו, ללא ספק, ניתוח להגדלת חזה. אך לא רק נשים בעלות חזה קטן רוצות להרגיש טוב יותר בגופן, בעזרתו של רופא פלסטיקאי מומחה. מה לגבי אותן נשים שהתברכו בחזה גדול במיוחד? מסתבר שבמקרים מסוימים יש בכך יותר קושי מאשר ברכה (גם אם לא כולן תסכמנה עם כך). שוחחנו עם רופאים, בדקנו עם נשים לפני ואחרי ואנו מתכבדים להציג לפניכן את כל מה שצריך לדעת על ניתוח הקטנת חזה.

מחירי הרמת חזה

זה לא ניתוח פלסטי רגיל

מטבע הדברים, נדמה כי התכלית המרכזית של ניתוחים פלסטיים היא לשפר את דימוי הגוף. לשנות משהו בגופינו שאנו לא שבעים רצון ממנו. אין ספק כי ישנן נשים שמגיעות למנתח פלסטי ומבקשות ניתוח להקטנת החזה מפני שהן רוצות חזה יותר קטן, לפעמים גם חזה מורם. מעבר לעובדה שניתן לפעמים לשלב הקטנת חזה עם הרמת חזה, חשוב להיות ערים לעובדה כי הקטנה של החזה שונה מניתוח פלסטי רגיל. השוני הוא בכך שלא מדובר בדרך כלל בפרוצדורה שמטרתה אך ורק אסתטית. עבור מטופלות רבות עימן שוחחנו, המטרה הייתה גם למצוא בכך פתרון של בעיה רפואית מציקה. לכל הפחות, מדובר בפתרון של חוסר נוחות ברמה מסוימת. לפעמים אי נוחות קטנה אך לפעמים, אפילו אי נוחות גדולה.מבנה

במקביל לגודל השתלים לחזה, גם המבנה שלהם משפיע באופן משמעותי במיוחד על התוצאה המתקבלת. הקטגוריות העיקריות הן שתלים אנטומיים, שהצורה שלהם מזכירה אגס או טיפה, ושתלים עגולים.

עם שתלים עגולים ניתן בדרך כלל ליצור נראות בולטת יותר ונוכחות משמעותית לשדיים. השתלים האנטומיים מאפשרים לייצר מראה טבעי יותר, וכמו כן ניתן באמצעותם להגיע להתאמה מדויקת במיוחד בזכות מגוון האפשרויות (שתל צר וגבוה, שתל נמוך ורחב וכו').

גם לצורך בחירת סוג השתלים כדאי להסתייע בניסיון של כירורג פלסטי מיומן ובטביעת העין המדויקת שלו, כשבכל מקרה החלטה זו מתקבלת ע"י המנתח והמנותחת ביחד.

תועלת אורתופדית ראויה לציון

לפני שניגע בהיבט האסתטי של הניתוח נשים את האצבע על האספקט הרפואי. ישנן נשים בעלות חזה גדול אשר מתחילות לחוש אפילו בגיל צעיר כאבים ואי נוחות. עשויות להתפתח בעיות אורתופדיות של ממש, פשוט בשל משקלו של החזה. בין התופעות המוכרות אפשר להזכיר כאבים בגב ובצוואר. מטופלות שציינו בפנינו את העובדה שבשל המשקל הן התרגלו להתהלך בכפיפות מסוימת של הגב, תנוחה לא טובה ולא טבעית לאורך זמן.

הפרעה תפקודית קיימת בקרב נשים שעוסקות או רוצות לעסוק בפעילות גופנית. ריצה, פעילות אירובית ופעילויות מסוגים נוספים יכולים לעורר אי נוחות רבה ולפעמים גם להחמיר את כאב הגב. הניתוח הפלסטי הזה מביא עימו תועלת רבה מבחינה זו. התועלת האורתופדית עשויה להיות משמעותית כל כך עד שמדובר במהפך של ממש באיכות החיים. אגב, גם קופות החולים מכירות בכך וכן הממסד הרפואי (ועל זה נפרט בהמשך).

שיפור בדימוי הגוף

אין מחלוקת על כך שחזה גדול נתפס לפעמים כסממן נשי וחושני מובהק. לא זה המקום לשאול מהו המקור לתפיסה הזאת. מה שכן חשוב לומר הוא שישנו אחוז בלתי מבוטל של נשים שמגיעות לניתוח בשל דימוי גוף נמוך. כאשר גודל החזה איננו פרופורציונאלי לגוף, עשויות לעלות המחשבות על כך שהגוף איננו נראה יפה. ניתוח הקטנת חזה עשוי לשפר במידה ניכרת את דימוי הגוף בקרב מטופלות. ההקטנה, אשר יוצרת מבנה הרמוני מבחינה אסתטית מביא למטופלת בעלת דימוי גוף נמוך להקלה רבה. כמובן שלפעמים המצב איננו כל כך דרסטי והניתוח מביא עליה בשביעות הרצון ממבנה הגוף, גם כאשר לא קיימת בעיה משמעותית בדימוי הגוף.

בנקודה זאת נבקש להוסיף כי להקטנת חזה תועלת גם בהיבט נוסף. נשים בעלות חזה גדול מתלוננות לא רק על המשקל של השדיים אלא גם על תופעה של הזעת יתר. הזעה בקפלים שתחת השד ולפעמים גם תופעה נלווית של פטרת. הקטנת חזה משפרת לאין ערוך את התמונה. החזה ששוקל פחות גורם לפחות הזעה וזה לא הכל. גם סימני החריצים שמתהווים על הכתפיים בגלל הלחץ של החזיה כבר לא מציקים כל כך. זה אולי נשמע כמו תועלת שולית אבל לא חסרות נשים גדולות חזה אשר רואות בתוצאה הזאת עניין חשוב בהחלט.

הפתעה ושמה ניתוח במימון המדינה

כפי שהזכרנו קודם לכן, קופות החולים והממסד הרפואי בהחלט מכירים בכך שחזה גדול עשוי להוות בעיה. מכיוון שישנן השלכות רפואיות כמו כאבי גב ולפעמים ממש נזק לחוליות ולצוואר, עולה השאלה, מהי המשמעות? מבחינה אישה השוקלת לבצע ניתוח מסוג זה, חשוב לומר כי אפשרי לעבור את הניתוח במימון המדינה. שלא כל יתר הניתוחים הפלסטיים המקובלים (הגדלת חזה, ניתוח אף וכיוצא באלה), אלה חדשות מאוד יוצאות דופן. כאשר יש תועלת רפואית ממשית, המטופלת יכולה לעבור את הניתוח במימון המדינה וליתר דיוק, במימון המערכת הרפואית הציבורית. בדקנו ונוכחנו כי קופות החולים, בהרבה מאוד מקרים, אכן מאשרות ניתוחי הקטנת חזה. הניתוחים הללו מבוצעים ברבים מבתי החולים הציבוריים בארץ. עוד לעניין זה, יש מה להוסיף לידיעת הנשים בעלות ביטוח רפואי פרטי. מי שיש ברשותה ביטוח רפואי יכולה לעבור את הניתוח במימון של חברת הביטוח. במקרה כזה, חופשית המטופלת לבחור את המנתח הפלסטי על פי רצונה.

הגיל הנכון לביצוע הקטנת חזה

אף מנתח פלסטי מומחה בעל יושרה לא יסכים לבצע ניתוח להקטנת חזה לפני סיומו של גיל ההתבגרות. רק לאחר שהחזה הגיע לגודלו הסופי קיימת אפשרות לעבור את הטיפול בלב שקט. באופן כמעט מוחלט, לא מבצעים את הניתוח לפני שמלאו לאישה 18 שנים. ישנן נשים אשר מחליטות לעבור את הניתוח מוקדם למדי, עוד לפני הגיוס לצבא. כמובן, הרבה מאוד מן המטופלות מגיעות לניתוח בגילאים הרבה יותר מבוגרים. לפעמים החזה הגדול הופך לבעיה מטרידה במיוחד לאחר הריונות ולידות. זה המקום לספר כי אפשרי לשלב בין הקטנה לבין הרמה של החזה.

אין ספק כי יש להביא בחשבון את ההשלכות של הגיל שבו האישה עוברת את הניתוח. אם המטופלת עוסקת בספורט, בפעילות גופנית, אם כאבי הגב מאוד מציקים או שקיים רצון לשרת ביחידה קרבית, ישנה תועלת בביצוע הקטנת החזה בגיל צעיר, בתחילת גילאי העשרים ואף קודם לכן. יחד עם זאת, במהלך החיים, בשל לידות, הריונות והנקות, גודל החזה וצורתו עשויים להשתנות. מכיוון שכך, יש נשים שמחליטות לדחות את הניתוח. עבור נשים שרוצות לעבור את הטיפול לפני היריון, חשוב לציין שעשויה להיות השפעה על יכולת ההנקה. לא לכל אישה זה משמעותי באותה המידה וגם לא תמיד תאבד האישה את היכולת להניק, אבל זה דבר שראוי "לשים על השולחן".

בכמה להקטין את החזה?

שלא כמו בניתוח להגדלת החזה, שם יש אפשרות להחליט מראש בכמה להגדיל את החזה, בהקטנה המצב מעט יותר מורכב. אין שתל שמשקלו ונפחו ידועים מראש. לא ניתן להקטין יותר מדי, שכן יש בכך סיכון להשפיע על אספקת הדם לאזור הפטמות. לרוב, ההחלטה בכמה להקטין נעשית בשיתוף בין המטופלת לרופא. מתחשבים ברצון המטופלת והשאיפה היא להקטין לפי הפרופורציות של הגוף. ישנם מנתחים שנעזרים להמחשה בתמונות של מטופלות קודמות. כך קל להבין מה נראה נכון בעיני המטופלת עצמה.

מה בדיוק קורה במהלך הניתוח

כל אישה ששוקלת לעבור ניתוח פלסטי מבקשת לפני כן לפגוש את הרופא המנתח. היא לרוב תשאל מה צפוי להתרחש בזמן הניתוח, מה צפוי להיות הגודל של החזה לאחר הטיפול, מהו משך ההחלמה. מה בדיוק מתבצע במהלך הניתוח? ושאלות רבות נוספות .. ננסה לענות על חלק מהן : בטיפול מסיר המנתח חלק מרקמת השד. יש צורך להסיר גם רקמה של עור ולאחר מכן מבצעים סוג של פיסול. מעצבים את צורת השד על מנת שייראה טבעי לחלוטין ויפה.

באופן פרוצדורלי, חייב כל רופא מנתח להסביר היטב למטופלת על אפשרות קיומן של תופעות לוואי. למרות שהללו אפשריות, ניתן לומר בפה מלא כי הן מועטות ולרוב זמניות. שינויים בתחושה באזור המטופל ובשד אפשריים ויש נשים שלאחר מכן לא יכולות להניק. זה דבר שלא ניתן לחזות מראש. עוד יש להוסיף, במלוא הכנות, כי לאחר הניתוח נותרות צלקות. קשה לומר עד כמה הצלקת תהיה בולטת ויש משמעות לגנטיקה ולצבע העור של המטופלת. באופן מובהק, הצלקות יותר בולטות לעומת ניתוח להגדלת חזה (שם הצלקת יותר מוסתרת). יחד עם זאת, נשים עימן שוחחנו, מדגם מייצג בהחלט, מציינות כי בשקלול התוצאה, הנוחות והמראה, הן שבעות רצון מהתוצאות ולא היו מוותרות על הקטנת החזה בשום פנים ואופן.

לא נסיים לפני שנספר כי לאחר הטיפול צפויה המטופלת להישאר בבית החולים לאשפוז. בדרך כלל אשפוז לילה רק כדי לוודא שהכל נראה תקין והמטופלת מרגישה בטוב. לפי הנחיות הרופא, המטופלת צפויה להגיע לביקורת (מספר פעמים לאורך ההחלמה), על מנת שהרופא יתרשם מאופן ההחלמה.

למידע נוסף בנושא זה, תוכלו לקרוא בקישור הבא:

אולי יעניין אותך גם: