ניתוח מתיחת פנים מחירים

ניתוח מתיחת פנים מחירים ניתוח הרמת עפעפייםאומרים שהעיניים הן החלון לנשמה. אם כן, העפעפיים הם המסגרת. עם התקדמות הגיל והשינויים שהוא מביא אתו, עם הזמן העור העדין מסביב לעיניים שלנו הופך לרפוי ומאבד מהאלסטיות שלו. העור באזור הזה צונח ומתקבל מראה מבוגר ועייף. ניתוח הרמת עפעפיים יכול לטפל במצבים האלו באופן היעיל ביותר. בניתוח, עודפי העור באזור מוסרים וניתן להגיע למראה צעיר, חיוני ורענן. תחום הרפואה האסתטית חווה התקדמות רבה בשנים האחרונות, בשל הביקוש ההולך וגדל ובזכות טכנולוגיות חדישות המאפשרות לעצב, לפסל ולתקן חלקים בפנים לפי בחירה אישית. במידה ואתם סובלים מעפעפיים נפולים ומעוניינים לתקן את המצב וליהנות ממראה צעיר וקורן, ניתוח הרמת עפעפיים מתאים בדיוק עבורכם. ביכולתו להעניק למטופלים תחושת ביטחון מחודשת לצד מראה אסתטי של עיניים פקוחות, ערניות ויפות, כפי שהיו להם בצעירותם. במאמר זה נסביר לעומק מהו ניתוח הרמת עפעפיים, למי הוא מתאים, מהם הסוגים השונים שקיימים וכיצד הוא מתבצע.

 

למי מתאים ניתוח הרמת עפעפיים ובאילו מקרים הוא מומלץ?

אחת הדרכים להצעיר את מראה הפנים באופן משמעותי היא באמצעות ניתוח עפעפיים. מטרתו העיקרית היא הסרה של עודפי עור ורקמת שומן מהעפעפיים. הוא מעניק למטופלים שעוברים אותו מתיחה והצערה של עור הפנים העדין הנמצא סביב העיניים. מטופלים שונים יבחרו לעבור ניתוח הרמת עפעפיים מסיבות משתנות ואישיות, בהתאם למצבם ורצונם. הניתוח מתאים במיוחד לאנשים הסובלים מצניחה משמעותית של העפעפיים העליונות, או הצטברות שומן עודף בעפעפיים התחתונות. הוא אידאלי במקרים של שדה ראייה לקוי הנוצר בעקבות העור העודף והנפול באזור, או עבור מטופלים המבקשים לקבל מראה צעיר ופקוח יותר של העיניים. הניתוח מתאים לאנשים ללא מחלות עיניים, עם בריאות כללית תקינה וציפיות ריאליסטיות.

באילו מקרים ניתוח הרמת עפעפיים לא מומלץ?

כדאי לדעת, כי ניתוח הרמת עפעפיים לא מחליף טיפולי בוטוקס או הזרקות חומרי מילוי. כלומר, אין ביכולתו להעלים את הקמטים בצדי העיניים. הוא אינו מטפל בשקעים מתחת לעיניים ולא כולל הרמת גבות או מצח. מה שאומר, שאם אחת הנקודות שציינו היא המטרה שלכם, מומלץ לשקול סוג אחר של טיפול אסתטי, שיוכל להעניק לכם את התוצאה המתאימה ביותר בהתאם למצבכם. לעיתים, על מנת לקבל את המראה האופטימאלי שאתם חושקים בו, כדאי לשלב מספר הליכים קוסמטיים. בנוסף לכך, ניתוח הרמת עפעפיים לא מומלץ עבור מטופלים הסובלים מבעיות או מחלות עיניים. למשל, עיניים יבשות באופן כרוני, דלקות עיניים נשנות וחוזרות, גלאוקומה, הפרעות בתפקוד בלוטת התריס, ועוד מצבים. רופא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית יכול להמליץ לכם על ההליך הקוסמטי הנכון ביותר עבורכם ולהתאים לכם באופן אישי את תוכנית הטיפולים המתאימה ביותר.

מהן הסיבות לצניחה של העפעפיים?

שינויי הגיל לא פוסחים על אף אחד מאתנו. הגוף והפנים משנים את צורתם, העור מאבד מהאלסטיות והחיוניות שלו והשרירים נחלשים. בעקבות כך נוצרים קמטים ומצבים של פיזור לא אחיד של השומן בפנים. כדאי לזכור, כי העור באזור העיניים שלנו הוא דק ועדין במיוחד. זהו אחד האזורים שנוטים להראות סימני התבגרות לפני אחרים. בשל העובדה שהעיניים שלנו הן אחד החלקים החשובים והבולטים בפנים, הן מושכות אליהן הרבה תשומת לב. צניחת העור יוצרת מראה עייף ומבוגר. הגבות מתחילות ליפול, בעפעפיים התחתונים מתפתחים קמטים תחת העפעף ונוצרות שקיות ובלט תחת העיניים. העפעפיים העליונים צונחים מטה ובשילוב של הצטברות שומן מעל הגבות, הם עלולים להוות מטרד של ממש ואף לחסום את שדה הראייה.

מצב נוסף בו יכול לעלות הצורך בניתוח הרמת עפעפיים, הוא מסיבות גנטיות. הפנים שלנו בנויות באופן שונה ולכל אחד מבנה פנים ייחודי לו. לחלקינו עיניים קטנות ולחלקינו גדולות, וישנם מצבים בהם מבנה העין בנוי כך שהעפעפיים העליונות צונחות מטה באופן קיצוני, או שהעפעף התחתון מתמלא שכבת שומן גם בגיל צעיר יחסית ומתקבל מראה עייף ולא אסתטי. אנשים רבים שחווים מצבים אלו בוחרים לשנות ולשפר את מראה העפעף והעין ועוברים ניתוח עפעפיים. עם זאת ברוב המקרים, המטופלים יהיו מעל גיל 35.

סוגים שונים של ניתוח הרמת עפעפיים והמטרה שלהם

כפי שציינו קודם, עודפי עור בעפעפיים העליונים יוצרים מראה מבוגר ואף יכולים לגרום להפרעה בשדה הראייה. בצדו השני של המטבע, לעיתים גם נוצר מצב בו קיימות "שקיות" עמוקות ובולטות במיוחד באזור מתחת לעיניים. הן אמנם לא מפריעות לשדה הראייה, אך הן בהחלט יוצרות מראה עייף. הליך הרמת עפעפיים משלב פתרון אסתטי ופונקציונאלי לעפעפיים נפולים. במהלך הניתוח העור הרפוי באזור נמתח, עודפי שומן שהצטברו מוסרים ושרירי העפעף נמתחים מחדש.

קיימים 2 סוגים עיקריים של ניתוח הרמת עפעפיים שכדאי להכיר. הרמת עפעפיים עליונים והרמת עפעפיים תחתונים. סוג הניתוח ייבחר בהתאם למצבו של כל מטופל או מטופלת ובהמלצתו של מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית. במקרים רבים יעלה הצורך בביצוע הרמה בעפעף העליון ובעפעף התחתון גם יחד. ניתן לשלב את 2 הניתוחים לקבלת מראה רענן, צעיר וקורן במיוחד.

נסביר על כל אחת מהשיטות של ניתוח הרמת עפעפיים יותר לעומק:

ניתוח הרמת עפעפיים עליונים

ככל שהעור מתבגר, הוא מאבד בהדרגה את גמישותו. היעדר גמישות בשיתוף עם כוח המשיכה גורמים לעור עודף להצטבר מעל העין. במהלך ניתוח הרמת עפעפיים עליונים, הכירורג הפלסטי מסיר את העור העודף מאזור העפעף העליון. ברוב המקרים, מטופלים הבוחרים לעבור אותו יעשו זאת מסיבות אסתטיות. הניתוח גם כן מעניק פתרון יעיל ביותר לשיפור טווח הראיה – לרוב, בקרב אנשים מבוגרים עם צניחה משמעותית של העפעף העליון, עד כדי שהוא מכסה חלק משדה הראיה. הניתוח עצמו מתבצע בהרדמה מקומית. במהלך הניתוח הכירורג הפלסטי מסיר את העור העודף באזור העפעפיים, בשילוב עם הוצאת השומן שמתבלט החוצה עם הגיל ומפריע בפתיחת העיניים.

טיפול לאחר הניתוח
מיד לאחר ההליך האזור המנותח צפוי להיות נפוח ויופיעו בו שטפי דם או דימומים. תופעה זו נוצרת באופן טבעי והיא צפויה לחלוף אחרי כ-48 שעות. זמן קצר אחרי ניתוח הרמת עפעפיים עליונים כבר ניתן להשתחרר מבית החולים. תהליך ההחלמה לרוב אינו מלווה בכאבים חזקים. במידה ויש כאלו ביומיים לאחר הניתוח ניתן להרגיע אותם בקלות בעזרת משככי כאבים. אצל מרבית המטופלים, התוצאה הסופית של הניתוח מתקבעת לאחר כ-6 חודשים ונשמרת לכל החיים (או לפחות לכמה עשורים).

ניתוח הרמת עפעפיים תחתונים

ניתוח הרמת עפעפיים תחתונים מתמקד באזור העפעף התחתון. מטרתו העיקרית היא להפטר מהשקיות מתחת לעיניים, המופיעות ברוב המקרים בגיל מבוגר, או מוקדם יותר בשל גורמים גנטיים. במהלך הניתוח הכירורג הפלסטי יוצר חתכים בעור מתחת לקו הריסים בתוך העפעף, מה שמאפשר טיפול ללא חתכים נראים לעין או צלקות. הכירורג הפלסטי מסיר את עודפי השומן מתחת לעיניים. מתקבל מראה רענן ומחודש של עיניים צעירות ללא פגעי הגיל.

טיפול לאחר הניתוח
ההוראות לאחר הניתוח דומות לאלו הניתנות בניתוח הרמת עפעפיים עליונים. בימים הראשונים אחרי הניתוח מומלץ להשתמש במשחות מאלחשות, משככי כאבים וטיפות לשמירה על הלחות הטבעית בעיניים. מטופלים שונים מגיבים לניתוח באופן שונה. במקרים מסוימים עלולים להיווצר תפקוד לקוי של העפעפיים לאחר הניתוח, עיניים מגורות, יובש בעין, פגיעה זמנית בראייה, או ראייה כפולה. תופעות לוואי אלו הן זמניות וחולפות כבר בימים הראשונים שלאחר הניתוח.

שילוב של ניתוח הרמת עפעפיים עליונים ותחתונים

שילוב של ניתוח עפעפיים עליונים ותחתונים מאפשר לטפל בו זמנית גם בעור הנפול מתחת לעיניים וגם בקמטים העמוקים וצניחת העפעף מעל העיניים. פעמים רבות, ניתן לבצע את שניהם יחד באותה פרוצדורה. הכירורג הפלסטי שלכם ידע להמליץ לכם על ההליך המתאים ביותר עבורכם, בהתחשב במצבכם, הרצונות שלכם והציפיות שיש לכם מהניתוח. במקרים בהם העור מעל העפעף צנח והעור מתחת לעפעף הפך לשקיות בולטות, ניתוח עפעפיים עליונים ותחתונים הוא הפתרון האידאלי. הניתוח יעניק לכם מראה עיניים קורן, צעיר וחינני.

הוראות לפני ניתוח הרמת עפעפיים

ברוב המקרים, ניתוחי הרמת עפעפיים מבוצעים תחת הרדמה מקומית וטשטוש, אך ישנם מנתחים המעדיפים הרדמה כללית. הניתוחים אורכים בין חצי שעה לשעתיים, כאשר ניתוח עפעפיים עליונים נחשב לקצר יותר. לפני הניתוח יש צורך בביצוע של בדיקת עיניים. הבדיקה כוללת בדיקת שדה ראייה, בדיקת ראייה ובדיקת יובש. כמו כן, המטופל יתבקש גם לעבור בדיקות דם. עליכם לדווח לרופא המנתח במקרים בהם קיימת אצלכם רגישות לתרופה מסוימת, אם אתם סובלים מנטייה לדימום או מקשיי נשימה. בנוסף, אם אתם נוטלים תרופה מדללת דם (כמו אספירין), יהיה עליכם להפסיק ליטול אותה כשבועיים לפני מועד הניתוח. אם אתם סובלים ממחלות כמו אסטמה או שיעול כרוני, חשוב שתדווחו על כך לרופא המרדים. ביום הניתוח עצמו תצטרכו להיות בצום של כ-4 שעות לפני הניתוח.

החלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים

תהליך ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים אורך לרוב בין שבוע אחד לשבועיים מיום הניתוח. בתחילה, הצלקת באזור תהיה אדומה וקשה. לאחר מספר שבועות, היא מיטשטשת ועוברת. כפי שציינו קודם, הטיפול וההוראות הניתנות לאחר ניתוח הרמת עפעפיים עליונים ותחתונים הן די דומות. ב-2 המקרים יהיה צורך בטיפול מקומי של האזור עם משחות טיפוליות או טיפות עיניים ייעודיות, קומפרסים מקומיים והימנעות מחשיפה לשמש ישירה בחודש הראשון.

תופעות לוואי אפשריות

כמו בכל ניתוח פלסטי בו ישנה התערבות כירורגית, עלולים להיות סיכונים ותופעות לוואי. בין תופעות הלוואי הנפוצות ביותר ניתן להיתקל במקרים של שטפי דם, נפיחות, יובש בעין, אי נוחות, חולשה בעפעף, כאבים, חוסר תחושה, כאבים בקרנית ואדמומיות. תופעות לוואי אלו נחשבות לקלות ושכיחות מאוד. במידה והן מופיעות לאחר ניתוח הרמת עפעפיים, לרוב הן חולפות כבר בתום כמה ימים בודדים. על מנת שתוכלו להימנע כמה שיותר מתופעות לוואי אפשריות וסיבוכים רפואיים כאלו או אחרים, חשוב מאוד שתבחרו את הכירורג הפלסטי שלכם בקפידה. וודאו שהוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות ובהתאם לכך גם התוצאה תהיה איכותית ומדויקת, בהתאמה מלאה למבנה הפנים הטבעי שלכם.

לסיכום, ניתוח הרמת עפעפיים הוא הליך כירורגי בתחום הרפואה הפלסטית. מטרתו העיקרית היא להעניק למטופלים מראה צעיר, חיוני ורענן יותר, על ידי הרמה של העפעפיים העליונים וסילוק שומן מהעפעפיים התחתונים. עם השנים העור מסביב לעיניים הופך לרפוי ומתקבל מראה מבוגר ועייף. ניתוח עפעפיים מטפל בדיוק בבעיה הזו ומעניק לה את הפתרון האידאלי ביותר. כמו כן, כדאי לזכור, כי זהו אחד הניתוחים הקוסמטיים הפופולריים ביותר בקרב אנשים בני 35+. רבים שעברו את הניתוח; בין אם מדובר בהרמת עפעפיים עליונים או תחתונים – מרוצים מהתוצאות ומהאופן בו הן משתמרות לאורך השנים. השינוי הקטן שנעשה במהלך הניתוח משפיע באופן משמעותי על מראה הפנים. הוא מוריד מהעיניים כמה שנים טובות ומעניק לפנים חיוניות, זוהר ומראה צעיר וקורן.


אולי יעניין אתכם גם: