ד"ר אריק זרצקי מנתח פלסטי בכיר

מחירי הרמת חזההרמת חזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים השכיחים ביותר היום. נשים בכל העולם עוברות אותו מסיבות שונות ואישיות. החזה הנשי מקושר באופן ישיר לתחושת הנשיות, דימוי הגוף וביטחונה העצמי של האישה. עם השנים, הגוף שלנו עובר שינויים רבים בעל כורחנו. בייחוד בקרב נשים, הגוף, ובעיקר אזור חזה, משתנה ללא הרף. חלקים מסוימים מתרחבים, חלקים אחרים הופכים לרפויים יותר והרקמות האלסטיות בעור שלנו נחלשות עם הזמן. נשים רבות חוות שנויים במראה החזה שלהן בייחוד לאחר לידות והנקות, אך מקרים רבים אחרים יכולים להוביל לחזה נפול; כדוגמת השפעתה ארוכת הטווח של לבישת חזיות לא מתאימות, ירידה קיצונית במשקל, שינויי הגיל, נתונים גנטיים, אורח חיים – והרשימה עוד ארוכה. אז מהו בעצם ניתוח הרמת חזה, אצל מי מומלץ לעשות אותו ובאילו מקרים? המשיכו לקרוא וגלו.

באילו מקרים נמליץ על ניתוח הרמת חזה ולמי הוא מתאים?

ניתוח הרמת חזה נעשה משיקולי אסתטיקה בלבד. כלומר, אין בו שום צורך רפואי. נשים רבות חושקות בלהחזיר לעצמן את מראה החזה שהיה להן בצעירותן, לפני שילדו והניקו; או לפני שהחזה שלהן עבר שינויים עקב ירידה גדולה במשקל, התקדמות הגיל או פשוט בגלל כוח הכבידה, כאשר השדיים גדולים או כבדים במיוחד. ניתוח הרמת חזה מתאים לנשים המעוניינות לקבל חזה מורם וזקור יותר, לצד תחושת ביטחון עצמי מחודשת.

כיצד מתבצע ניתוח הרמת חזה?

הרמת חזה אורכת לרוב בין 2-3 שעות בהרדמה כללית. במהלך הניתוח, ד"ר אריק זרצקי, מנתח פלסטי מומחה, ימקם את הפטמה והעטרה שלכן במיקום גבוה יותר. הוא ייפטר מעודפים של עור רפוי, בדיוק במידה הנכונה והמדויקת עבור כל מטופלת.

הדרך בה מתבצע ניתוח הרמת חזה משתנה בין מטופלת למטופלת. קיים הבדל בטכניקת ביצוע הניתוח בין חזה נפול רק במקצת לבין ניתוח הרמת חזה נפול מאוד. להלן ההבדלים בין ה-2:

הרמת חזה נפול במקצת

ניתוח להרמת חזה נפול במקצת, נעשה באמצעות חתכים קצרים ומעטים יחסית. בהרבה מן המקרים, הרדמה מקומית בלבד יכולה להספיק. המנתח עושה חתך מסביב לעטרת הפטמה, אוסף את העור הרפוי באופן שמרים את חלקו התחתון של השד, מוודא שהפטמה ניצבת במיקום טבעי, מסיר את עודפי העור, ולבסוף תופר את החתך שמסביב לעטרת הפטמה. במקרה זה נותרת צלקת אחת בלבד – מסביב לעטרת הפטמה.

הרמת חזה נפול מאוד

במקרים בהם מדובר בחזה נפול באופן משמעותי יותר, יש להוסיף גם חתך מעטרת הפטמה כלפי מטה, עד לקפל שמתחת לשד. הליך זה נעשה על מנת שהמנתח יוכל להדק בצורה טובה ומדויקת הרבה יותר את מעטפת העור שמסביב לשד. כאן נותרות בעצם שתי צלקות – מסביב לפטמה ולאורך השד בחלקו התחתון.

אצל מי מומלץ לעשות ניתוח הרמת חזה?

כאשר אתן מתלבטות אצל מי הכי כדאי לעשות את ניתוח הרמת החזה שלכן – חשוב מאוד לבחור במנתח פלסטי אמין, מקצועי ומנוסה בתחום. חשוב שתזכרו, כי הרמת חזה היא הליך כירורגי לכל דבר, כלומר יכולים להתלוות אל הניתוח סיכונים. סיכונים אלו פוחתים באופן משמעותי כאשר הניתוח מתבצע על ידי כירורג מומחה, בעל ניסיון ומיומנות גבוהה. ד"ר אריק זרצקי הוא מומחה בכירורגיה פלסטית וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. הוא יעניק לכן את הייעוץ הדרוש, לצד עבודה מקצועית ללא פשרות ותוצאה נהדרת.


אולי יעניין אותך גם: