אסתטיקה ניתוחי אף

אסתטיקה ניתוחי אףהאף ממוקם במיקום מרכזי בפנים שלנו ובשל היותו כזה הוא לוכד לעצמו לא מעט תשומת לב. לכולנו גנטיקה שונה, מבנה פנים אחר ואף שונה. במקרים בהם האף נראה לא סימטרי למבנה הפנים, גדול או רחב יתר על המידה, נשרי (נוטה כלפי מטה) או עקום, ביכולתו להשפיע לרעה על מראה הפנים. כמו כן, האף שלנו כמובן גם מתפקד בתור איבר נשימה חיוני ביותר ובמקרים מסוימים מבנה האף עלול לחסום את דרכי הנשימה ולהפריע לתפקוד תקין. קיים היום מגוון רחב של אסתטיקה ניתוחי אף שמטרתם לעצב ולפסל את האף מחדש תוך שמירה על תקינותו ופעילותו כאיבר נשימה חיוני. האף מעוצב בהתאמה מדויקת למבנה הפנים של המטופל, ציפיותיו מהניתוח ולפי המלצתו של רופא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

אילו סוגים של ניתוחי אף קיימים ולאיזו מטרה? למי הם מתאימים? מהי התוצאה הסופית שניתן לצפות לה מכל ניתוח? על כל אלו נענה כאן, המשיכו לקרוא וגלו. 

סוגים של ניתוחי אף ומטרתם במונחים של אסתטיקה

אסתטיקה ניתוחי אף מאפשרים להקטין או להגדיל את מבנה האף, תוך שימוש בסחוס מאזורים אחרים בגוף. לאחר פיסול מדויק של האף, רקמות האף והעור מעוצבים מחדש והחתכים נסגרים. לעתים יש צורך בחיתוך נוסף בקפלי הנחיריים, כדי לשנות את גודלם. אסתטיקה ניתוחי אף דורשים ניסיון עשיר ומיומנות גבוהה ביותר על מנת שיבוצעו נכון. 

היום קיימות 2 שיטות מובילות לביצוע ניתוח אף: השיטה הסגורה והשיטה הפתוחה. בשתי השיטות מתבצעים חתכים נסתרים בתוך הנחיריים. ההחלטה על סוג הטכניקה היא אישית, בעוד הכירורג הפלסטי מתחשב בכל הנתונים וההעדפה של כל מטופל ומטופלת. כמו כן, באסתטיקה ניתוחי אף, הכירורג המומחה מבצע בהזדמנות זו גם טיפול לא רק בבעיה האסתטית, אלא גם בבעיות הרפואיות.

השיטה הסגורה

בשיטה הסגורה הכירורג הפלסטי מבצע את ניתוח האף דרך הנחיריים, מבלי להרים את העור. בשל כך, משך הניתוח ותהליך ההחלמה בשיטה הזו קצרים יחסית.

השיטה הפתוחה

מתבצעת במקרים מורכבים יותר. כאשר נדרשת רמת דיוק גבוהה, ניתוח אף מתבצע בשיטה הפתוחה, בה הניתוח מתבצע לאחר הרמת עור האף.

למי ניתוחי אף מתאימים ובאילו מצבים?

ניתוחי אף שכיחים ביותר ונעשים מסיבות אסתטיות ורפואיות כאחד. נשים וגברים רבים פונים לאסתטיקה ניתוחי אף בעקבות חוסר שיבועת רצון ממבנה האף שלהם, ומכך גם מהמראה הכללי. מראה האף יכול להשפיע באופן ישיר על תחושות הדימוי והביטחון העצמי. אסתטיקה ניתוחי אף מתאימים לאלו מכם שלא מרוצים ממראה האף שלכם ומעוניינים לעבור שינוי ולשפר את המראה שלכם באופן משמעותי. הניתוח יכול להוביל לתוצאות דרסטיות ומשנות חיים, גם בשל העובדה שהפנים מקבלות מראה עדין וסימטרי יותר עם האף האידאלי החדש; וגם בשל התפקוד שלו.

התוצאה הסופית של אסתטיקה באמצעות ניתוחי אף

התאמה לניתוח אף נבדקת במסגרת פגישת ייעוץ עם רופא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית. בפגישת הייעוץ נעשה תיאום ציפיות, מדידות ובדיקות. ניתוחי אף אורכים לרוב בין שעה ל-3 שעות.

הנפיחות הראשונית חולפת לאחר כשבוע-שבועיים. רוב המטופלים כבר יכולים לחזור לעבודה בתקופה זו. ניתן לשוב לפעילות גופנית כ-4 שבועות לאחר הניתוח. ניתן להתרשם מהתוצאה כבר בתום שבועיים או 3 לאחר הניתוח. התוצאה הסופית והמרשימה מתקבלת רק לאחר חצי שנה עד 9 חודשים מהניתוח, כאשר האף סיים להתאחות לחלוטין.

אולי יעניין אותך גם