הצערת עור הפנים

ניתוח אף הוא אחד מהניתוחים הקוסמטיים הפופולריים ביותר היום. הוא גם בעל אחוזי שביעות רצון גבוהים במיוחד, בזכות השינוי המשמעותי והדרסטי שיש ביכולתו ליצור בחיי המטופל. האף ממוקם בדיוק במרכז הפנים ובשל היותו כזה הוא גם לוכד לא מעט תשומת לב. אף גדול, נשרי, רחב או לא סימטרי יכול להשפיע על מראה הפנים באופן משמעותי. ניתוח בשיטה הפתוחה או הסגורה יכול לפסל את האף באופן מדויק, בהתאם למבנה הפנים, מצבו ורצונו של כל מטופל. בזכות ניתוח המבוצע בקפידה על ידי מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, ניתן להגיע למראה האף האידאלי. כאשר הניתוח נעשה בידי מומחה בעל ניסיון רב, הוא יכול לשפר משמעותית את מראה האף, הפנים והפרופיל.

במאמר זה נסביר על ניתוח אף בשיטה פתוחה או סגורה, מה ההבדלים המרכזיים בין 2 השיטות המתקדמות הללו ואילו יתרונות כל אחת מהן טומנת בחובה.

 דוגמנית לאחר הצער עור הפנים בלייזר

למי מתאים ניתוח אף בשיטה פתוחה או סגורה?

קיימות 2 גישות מרכזיות לביצוע ניתוח אף. ניתוח אף בשיטה פתוחה או סגורה. ניתוח פלסטי באף הוא אחד הניתוחים הקוסמטיים הפופולריים בעולם. למעשה, הוא בין הניתוחים המבוקשים ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית. ביכולתו של ניתוח אף לשנות ולעצב את מבנה השלד, העצמות והסחוס של האף. בניתוח ניתן להקטין את האף, לעדן את הקצה שלו, להצר או להרחיב את הנחיריים, ליישר את הקימורים, לשנות את הזווית בין האף לשפה העליונה, וכמו כן גם לתקן עיוותים מולדים או שנוצרו בעקבות חבלה.

כל אחת מהשיטות לניתוח אף מומלצות ומגיעות עם יתרונות שונים. הבחירה בין השיטה הפתוחה או הסגורה מתבצעת בסופו של דבר על ידי הרופא, על פי הפגם שצריך לטפל בו. מומחה מיומן ובעל ניסיון לכירורגיה פלסטית ישיג את התוצאה האידאלית, לא משנה באיזו שיטה יבחר להשתמש.

השיטה הפתוחה

בניתוח בשיטה הפתוחה, בנוסף לחתכים הפנימיים, מבצעים חתך חיצוני קטן בבסיס האף. בסיס האף הוא החלק המפריד בין הנחיריים ומחבר את השפה לקצה האף. במהלך הניתוח, הכירורג הפלסטי מרים את עור האף וחושף את השלד הסחוסי של האף, בצורה ברורה וגלויה. שיטה זו פותחה לפני כ-25 שנים. בשיטה הפתוחה, ניתן לעצב סחוסים, לתפור אותם ולהוסיף שתלי סחוס. כל אלה קשים לביצוע ואף כמעט בלתי אפשריים בשיטה הסגורה. בהדרגה, יותר ויותר מנתחים בעולם עברו לנתח בשיטה הפתוחה, המאפשר להגיע לתוצאות מרשימות עם רמת דיוק גבוהה במיוחד. כאשר הפגם שצריך לטפל בו מורכב יחסית, מומלץ לבצע ניתוח אף בשיטה זו על מנת להשיג תוצאה מיטבית.

השיטה הסגורה

הגישה הסגורה נחשבת לשיטה פחות פולשנית מהשיטה הפתוחה. היא לא כוללת חתכים חיצוניים ותפרים ולא יוצרת צלקת. כמו כן, גם תהליך ההחלמה לאחר ניתוח בשיטה הסגורה מהיר יותר. באופן מסורתי, מרבית ניתוחי האף נעשים בשיטה הסגורה. שיטה זו פותחה בגרמניה בשנות ה-20 של המאה הקודמת. בשיטה זו, החתכים נעשים בתוך האף פנימה, דרך הנחיריים. כך לא נוצרות צלקות חיצוניות, פרט למקרים בהם עולה הצורך בהקטנת נחיריים. השלד של האף בנוי מעצם ובעיקר סחוסים. רופא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית יכול לעצב ולפסל אותו מחדש באופן מדויק, בהתאם למבנה הפנים ולבקשת המטופל.

אולי יעניין אותך גם